{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Karoline P
Karoline P
Tilmeldt:
6. aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32

Nye marsvin (ideer) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg skal snart hente mine to nye marsvin(hanner) og glæder mig rigtig meget til at få dem hjem.
Jeg ville bare høre om jeg mangler at købe noget til dem.

Det som jeg har er:
- et bur 100 x 50
- to skjul
- en madskål
- en drikkeflaske
- en høhæk
- en kalksten
- spåner
- hø
- marsvinpiller (Ovater)
- gnavergrene

Mangler der noget?

Vil også gerne høre om i har ideer til nogen ting man selv kan lave, legetøj osv osv.
Eller om der er noget specielt man skal huske på eller kigge efter.

På forhånd tusind tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye marsvin (ideer)
  • #1   10. aug 2013 Jeg ved ikke om det også er sådan med marsvin, men kalksten ødelægger kaniners nyre smiley

  • Karoline P
    Karoline P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #3   10. aug 2013 Okay, synes bare jeg havde læst et sted at det var godt for dem.
    Men tak for svaret. smiley


  • #4   10. aug 2013 En til madskål, så kommer de ikke op og skændtes om maden smiley


  • Karoline P
    Karoline P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #5   10. aug 2013 Katrine:
    Jeg ser lige om de kan enes om den men ellers så køber jeg en madskål til. smiley


  • #6   10. aug 2013 Det lyder som om at du har det grundlæggende smiley
    Hvis det er har jeg to how-to videoer på min profil, hvor du kan lave en tunnel og nogle små godbids/grønt bolde, hvis det skulle være noget.


  • #7   11. aug 2013 Evt hængekøje, rør de kan lege i, hø bold osv smiley og evt c vitamin pulver så du er sikker på de får nok, da de ik selv danner det.

  • Karoline P
    Karoline P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #8   11. aug 2013 Tak til begge, det lyder som en god ide, kigger lige på det. smiley

  • #9   11. aug 2013 Hej Karoline.
    Det lyder bestemt til at du har de grundlæggende ting til dine 2 nye kæledyr.
    Dog ville jeg som det også er blevet nævnt side alt der hedder kalksten, mineralsten og saltsten langt væk. Det er ikke nødvendigt og gør mere skade end gavn. Når du ser gavegrene hvad er det så for nogle grene du bruger? Du skal huske at du ikke må bruge grene fra stenfrugttræer da de er giftige for marsvin og det samme er leguster og hyldetræer. Derimod kan du godt bruge eks. æbletræer, piletræer, eg og bøg.

    Når du allerede har købt Ovator (går ud fra det er det du mener, selvom de nu har ændret navn til Mifuma), så er det ikke nødvendigt at købe C-vitaminpulver, da der er mere end rigeligt C-vitamin i foderet. Du skal dog huske at give dine marsvin varieret grønt hver dag.

    Evt. kan du læse mere om fodring her: http://rakkaus-marsvin.weebly.com/fodring.html

    Jeg har en del marsvin og jeg har aldrig været ude for at de ikke kunne enes om madskålen eller drikkeflasken, så det tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om ved mindre du er ude for at have en meget dominerende han imellem dem.

    Held og lykke med det. Og hvis du har flere spørgsmål siger du bare til.


  • Karoline P
    Karoline P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #10   11. aug 2013 Hej Hønissen.
    Mange tak for svar ja de for grene fra æbletræer. Jeg vil heller ikke give dem c-vitamin pulver da det ikke nytter noget. Og de skal nok få massere af grønt.
    Jeg kigger også lige linket.
    Jeg tror ikke de kommer til at være dominerende, men må jo købe en til hvis der sker.

    Jeg har lige et spørgsmål.
    Jeg var over for at hente dem her i eftermiddag, men de har ikke spist eller drukket noget siden og de ligger bare skjult i noget hø, er det normalt når de kommer et nyt sted hen at de ikke gør det? smiley


  • #11   12. aug 2013 Karoline: Ja, det er meget normalt. Der er mange nye lyde og lugte, som de føler sig utrygge ved og som de lige skal lærer at kende. Hvis du giver dem lidt grønt, så vil du højst sandsynligt opleve at de har spist det når du ikke kigger smiley Selvfølgelig skal du holde lidt øje med dem, men de skal nok begynde at spise når der falder lidt ro over dem smiley

  • Karoline P
    Karoline P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #12   12. aug 2013 Hønissen: Tak for svar smiley Okay, de spiste også noget af deres foder i nat og nogle gulerødder. Og de havde også spist efter jeg kom hjem fra skole. Så jeg tror også bare de skal have ro indtil de er blevet vant til lydende og lugtende. Men lige nu ligger den ene i en tunnel og den anden i en bunke hø og hviler smiley

  • #13   12. aug 2013 Karoline: Det lyder rigtig godt. De skal nok vænne sig til det hele, hvis bare du giver dem tid. Om nogle dage kan du begynde at træne dem i at tage grønt fra hænderne, det er så hyggeligt, og er med til at skabe tryghed.

  • Karoline P
    Karoline P Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
    #14   12. aug 2013 Lyder som en god ide smiley

Kommentér på:
Nye marsvin (ideer)

Annonce