{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

En masse spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Hej GG!
Jeg er ny herinde, og jeg fik min første kanin for 14 dage siden.
Min kanin er en fransk vædder og den er omkring de 12-13 uger nu.

Det er en inde kanin og en hun.

Mit første spørgsmål lyder: er det bur jeg har lagt med, okay størrelse de næste par uger, indtil jeg bygger mit eget?

2. Kan hun gå alene?

3. Har lige agt hende ude i sele i dag, for første gang, hun ville ikke rigtig noget - er det normalt?

4. Hun bider min kæreste og veninder rigtig meget, men ikke jeg - er der noget at gøre ved det?

5. Når jeg kigger på jeres gallerier og forums er der mange der hedder fx stald xxxx er det fordi i har en stald til jeres kaniner eller hvordan?

6. Kan kaninerne godt gå i rene spåner og så have en slags høhæk i buret eller skal det hele være dækket med hø?

7. Min kanin har et værelse for sig selv, hvad er bedst - at den står i stuen hvor jeg mest er eller inde på sit værelse hvor alt dens foder, hø osv står?

Håber i vil hjælpe!
Skriv evt gerne hvis i kender nogle gode kanintips til nybegyndere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En masse spørgsmål!
  • #1   28. aug 2013 Nogle mål på buret ville være bedre smiley

    Det er lidt svært at vurdere burets konkrete størrelse fra billedet smiley
    Hun kan godt gå alene (og man siger at en kanin = et bur - hvis mindre du har noget nær en hesteboks til rådighed)

    Jeg ved ikke helt hvor gammel en kanin skal være før den kan seletrænes, men det med hun ikke gider noget kan være meget naturligt, hun kommer jo ud i fremmed omgivelser og er måske lidt trykket. - Min hun gider heller ikke rigtig noget når hun kommer ud i sele.

    At hun bider andre end dig kan være fordi hun er tryg ved dig, og ikke rigtig kender de andre mennesker, som stikker lapperne ned/ind til hende
    Du kan stille og roligt vænne hende til andre mennesker - gøre hende tryg

    Når folk skriver "stald xxxx" er det ofte fordi folk de avler dyr (ligesom kennel yyyyy - som avler hunde)

    Det ville være en klar fordel hvis høet er i enten en høhæk eller en høbold.
    Du kan foruden spåne komme halm i buret - så har hun noget at pusle med (og høet er fri for tis)

    "Min kanin har et værelse for sig selv, hvad er bedst - at den står i stuen hvor jeg mest er eller inde på sit værelse hvor alt dens foder, hø osv står? "

    Mine kaniner bor i stuen hvor vi også er, på den måde har de også menneskelig selskab.
    Min mening er, at det ville være synd at "isolere" kaninen ved at holde den på dens værelse uden for megen kontakt



  • #2   28. aug 2013 1. Mit første spørgsmål lyder: er det bur jeg har lagt med, okay størrelse de næste par uger, indtil jeg bygger mit eget?
    -At få et par mål på buret ville være en idé

    2. Kan hun gå alene?
    -Kaniner SKAL gå alene, medmindre de har en stue og begge kaniner er neutraliseret.

    3. Har lige agt hende ude i sele i dag, for første gang, hun ville ikke rigtig noget - er det normalt?
    -Ja, det kan være hun er bange? Men hun gik da i det mindste ikke i panik smiley

    4. Hun bider min kæreste og veninder rigtig meget, men ikke jeg - er der noget at gøre ved det?
    Så snart hun bide så løft hende væk fra dig, så får hun ikke opmærksomhed og det oplever jeg der er mange kaniner der hader.

    5. Når jeg kigger på jeres gallerier og forums er der mange der hedder fx stald xxxx er det fordi i har en stald til jeres kaniner eller hvordan?
    -Det er fordi de oftest har et opdræt.

    6. Kan kaninerne godt gå i rene spåner og så have en slags høhæk i buret eller skal det hele være dækket med hø?
    -Strøelse i bunden, hø i en høhæk smiley

    7. Min kanin har et værelse for sig selv, hvad er bedst - at den står i stuen hvor jeg mest er eller inde på sit værelse hvor alt dens foder, hø osv står?
    -I stuen hvor du er mest.


  • #3   28. aug 2013 Mit første spørgsmål lyder: er det bur jeg har lagt med, okay størrelse de næste par uger, indtil jeg bygger mit eget?: forstår det ikke helt. Men vil andbefale halm fremfor hø.

    2. Kan hun gå alene?: Ja sagtens kaniner er kolonidyr:-)

    3. Har lige agt hende ude i sele i dag, for første gang, hun ville ikke rigtig noget - er det normalt?: hvis det var første gang hun havde den på så ja.:-)

    4. Hun bider min kæreste og veninder rigtig meget, men ikke jeg - er der noget at gøre ved det?: vende hende til dem:-)

    5. Når jeg kigger på jeres gallerier og forums er der mange der hedder fx stald xxxx er det fordi i har en stald til jeres kaniner eller hvordan?: ikke nødvendigvis;-)

    6. Kan kaninerne godt gå i rene spåner og så have en slags høhæk i buret eller skal det hele være dækket med hø? det kan de men det lugter, og ikke hø men halm;-)

    7. Min kanin har et værelse for sig selv, hvad er bedst - at den står i stuen hvor jeg mest er eller inde på sit værelse hvor alt dens foder, hø osv står?: på den værelse så den har lidt ro, men du kan jo lukke den ind i stuen nogle gange hvor du er der:-)


  • #4   28. aug 2013 120x68x60 mener jeg smiley

    Og tak for jeres svar!


Kommentér på:
En masse spørgsmål!

Annonce