{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.514 visninger | Oprettet:

har mit marsvin blærebetændelse ? den bløder af numsen {{forumTopicSubject}}

det er ligesom ikke rigtig blod, det er dog rødt men ligesom lidt ala sukker agtigt, det er ligesom rød gennemsigtigt. har i prøvet noget lignende, har i haft et marsvin der havde blærebetændelse... hvad symtomer var der. ? måske har hun noget andet i maven der er slemt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har mit marsvin blærebetændelse ? den bløder af numsen
  • #1   17. aug 2013 den kan vel ikke være i løbetid... kan marsvin være i løbetid ? den er 6 år gammel.

• #2   17. aug 2013 Har den fået noget rødt at spise?

• #3   17. aug 2013 har den fået rødbeder fornyligt? piver den når den tisser? lugter urinen værre end ellers?
    mener du den bløder ud af NUMSEN eller mener du den bløder ud af urinrøret? for bløder den ud af numsen har den med garanti ikke blærebetændelse, så fejler den noget andet.

• #4   20. aug 2013 hej Susan, den har ikke fået rødbeder, og det er ligesom orange agtig rødt, og ligesom lidt trådet agtig, jeg har været ved dyrelægen. og havde håndklædet med, som var hvidt, men hun havde tisset på den, så lægen kunne kikke. han mærkede inde i maven og kunne mærke på blæren at den var tyk. og vi blev enige om at give hende pencilin i
    8 dage og se om det kunne tage det, og det var igår.
    i dag drikker hun vildt meget og er tør i numsen, så jeg håber på det bedste , og tror på det... og nej hun pib ikke når hun tissede og det lugtede ikke .

• #5   20. aug 2013 man kunne se det, da man tog hende op og man havde hvid bluse på og hun efterlod en våd lille blodagtig plet, ikke rigtig tyk blod, men lidt blod blandet med urin.
    mille er også nu 6 år. hun har ikke pibet eller været anderledes end hun plejer, og hun var god ved dyrelægen, hun bed ham slet ikke, er stolt af hende.. tak alle sammen, jeg følger op om 6 dage når hun er færdig med pencilinen

• #6   20. aug 2013 ok, håber det hjælper med antibiotika og det ikke er noget værre:)

• #7   20. aug 2013 Min Freja endte med at tisse rene blodpøler... Hun havde kræft. Og det gav hende indre blødninger, jeg opdagede en knude lige omkring i lysken/ lige før urinrøret..ja ved ik helt hvad det skal kaldes....
    Og da du sagde at blæren føltes hård frygter jeg lidt det er en knude istedet den har...Freja blev 4 år. Jeg opdagede knuden, så hun tissede blod og afsted til dyrlæge og dr tissede hun ren blod, og så fik jeg hende aflivet på stedet.

Så kig godt på dit marsvin og hold øje med evt smerter.
    Freja skreg højt da der blev trykket og mærket smiley

• #8   21. aug 2013 Ååå lille Freja,. Jeg kan ikke fordrage når de skriger. Det må være svært at beslutte at tage et liv. Jeg håber jeg og min datter er stærke nok til at tage beslutningen. Når den tid kommer. Jeg har haft 4 marsvin da jeg var lille, men de er alle sovet ind og ikke en har haft brug for dyrlæge.

• #9   21. aug 2013 Møffernes madmor: også min tanke da hun sagde den ikke hylede når den tissede, sten eller urinvejsinfektion giver smerter og de plejer altså at hyle op så, det gør kræft først til allersidst. Men jeg syntes ikke der var nogen grund til at forslå det før vi evt fandt ud af antibiotika IKKE virkede... men det ser da umiddelbart ud til det virker, så lad os håbe det bedste...

• #10   22. aug 2013 Tja.. Hun har stadig orange tis. Havde dog regnet med. Farven ville ændre sig hurtigere..

• #11   22. aug 2013 blodet bør stoppe senest 2 døgn efter behandling er påbegyndt hvis det har effekt... behandlingen skal dog fortsætte i 7-10 dage efter hvad dyrlægen har sagt.

• #12   23. aug 2013 ja, jeg skal give hende en halv pille i 8 dage. jeg skal nok lige have lagt en ny hvid håndklæde i hendes seng, så jeg kan holde øje med hende. Hun har ikke våd numse mere siger min datter.. så det er gode tegn... synes godt nok hun drikker vand for vildt i disse dage, og normalt drikker hun slet ikke.. måske bliver man tørstig af de piller.
    vi afventer.

• #13   23. aug 2013 det er jo kun godt hun drikker meget så det hjælper med at skylle ud:)

• #14   23. aug 2013 ja du har ret susan, er også glad. tror godt hun ved at vi hjælper hende..hun var bare så sød ved dyrelægen, hun kan ellers ikke lide fremmede. Hun ser ikke så godt, og hun er lyn hurtig til at bide hvis man kommer fra siden og hun ikke har set en. en det var lige som om hun vidste at han ikke ville hende ondt.
    Jeg håber hun bliver rask, hun skal bare lige holde i mere tid, vi er ikke klar til at undvære hende. Min datter elsker hende, det er hendes marsvin.

• #15   28. aug 2013 Hej alle, totalt træls i dag, igår fik mille sin sidste dag medicin, men til aften opdagede min datter cæclilie at mille blødte, og vi kikkede, hun bløder ud af numsen, det kommer når hun laver pølser nogen gange. det er ikke fra tissekonen. træls, det er endnu værre... jeg kan ikke se vi kan hjælpe hende nu.. så vi er lidt kede af det her til aften. Dog har mille ikke beklaget sig, hun skriger ikke eller siger noget, eller gør noget med kroppen, hun er helt som hun plejer. Men umiddelbart, er min tanke at hun har kraft eller har en svulst som endten er lækket, eller ... jeg har været ved marsvine dyre læger to gange med hende og de kan ikke se hun fejler noget. træls når det koster 500 kr at komme afsted.
    Men nu skal jeg lige sluge den, da jeg faktisk troede vi havde løst problemet, men jeg har set det med egne øjne nu.. har i set noget lign ved nogen af jeres... jeg tror snart hun dør.

• #16   28. aug 2013 hvad? dvs dyrlægen har behandlet for blærebetændelse fordi du enten blodet kom fra tissekonen? hvad pokker er det for en inkompetent dyrlæge det der? du har ret til at klage over det der og få pengene tilbage. Man har ret til at klage over fejlbehandlinger der ingen gavn ghat gjort overhovedet.
    en dyrlæge skal sgu ikke skrive antibiotika ud mod blødninger uden overhovedet selv at have undersøgt hvor det blødte fra. hold op jeg var blevet tosset hvis jeg fandt ud af mit marsvin blødte ud af rumpen og dyrlægen behandlede det som blærebetændelse efter han HAVDE undersøgt hende selv... jeg har altid selv oplevet at når jeg kom med et marsvin med blæreinfektion så skulle der forligge en urinprøve som kunne testesd. UDEN urinprøve = ingen antibiotika.... han skal sgu da ikke skrive antibiotika ud uden at have stickset urinen? undskyld jeg øffer sådn men det er edderbankemig fejlbehandling det der... var det mig ville jeg gå til dyrlægen igen og forlange pengene for medicin retur fordi det havde været unødvendigt når blodet kom et helt andet sted fra... og så ville jeg selvfølgelig forvente han undersøgte hende igen, gratis (du har jo betalt en gang for ingenting)

• #17   28. aug 2013 nej jeg har ikke oplevet sådan noget ved voksne... jeg har oplevet blod fra endetarmen to gange ved unger med tarmfremfald. Det sker ofte hvis unger af en eller anden grund til får modermælk overhovedet, det kan deres mave ikke klare...

• #18   29. aug 2013 tak susan, jeg ser først dit svar nu. jeg har snakket med dyrelægen i dag, og han kan godt huske han kunne mærke at hendes blære havde ligesom tykke vægge, det var efter jeg bad ham om at mærke hende efter, nu når vi alligevel var der, han mente ellers han var færdig... og jeg har altid ment at hun havde en cyste og har været begyndende syg i det sidste år. Men ingen dyrelæge har kunnet hjælpe mig. og han sagde at det hun havde inden i sig ville vokse større og han mente at når hun ikke har det godt længere skulle vi give hende sprøjten.

• #19   29. aug 2013 han har slet ikke taget en urin prøve eller noget der lignende... det er bare så træls når man tager afsted, min lille pige og jeg og marsvinet... og betaler 550 kr for behandling og medicin, og det har været forgæves. Men vi vil ikke have hende skåret op og oppereret, som han foreslår, nej vi ser os om efter to nye babyer nu og holder øje med mille, og håber hun sover stille ind en af dagene. .. Jeg kan slet ikke forstå at hun ikke lader sig mærke af sin tilstand, hun spiser, løber, snakker, putter og drikker , sover som hun plejer osv, der er ingen tegn på smerte eller ubehag.. Men jeg har besluttet mig at spørge den avler om hun har to glathårede marsvin på vej til mig... vi har tre i forvejen.. og de skal være glathåret..
    håber hun har

• #20   29. aug 2013 kræft behøver ikke gøre ondt, før til allersidst... jeg har en gammel hun på omkring 8 år gående (alder er ukendt, men over 7, for jeg har haft hende i 7 og hun var voksen) som ligner elefantmanden i ansigtet efterhånden... men kræften sidder ikke i tandanlæggene så hun spiser fint og virker glad. Dyrlægen har sagt han heller ikke mener hun har ondt så vi går også bare og venter....

• #21   31. aug 2013 ok susan, det hjalp meget. tak for din støtte. jeg spørger dig næste gang jeg har et problem også.

Kommentér på:
har mit marsvin blærebetændelse ? den bløder af numsen

Annonce