{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Camilla C
Camilla C
Tilmeldt:
14. aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Mit marsvin har mistet appetit? {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Jeg har lige oprettet mig for at høre om nogle af jer evt. kan hjælpe mig med råd!

Jeg er lidt bekymret for mit ene marsvin.

Jeg har 2 hunner som går sammen og de har aldrig fejlet noget(endnu) og de er knap 2½ år begge 2.

Her i forgårs lagde jeg mærke til at mit ene marsvin ikke rigtigt gider at spise, og dette står stadig på.

Når jeg kommer med fx salat til dem "skriger" de begge 2 efter mad, men når de så får det er det kun den ene som æder.
Den anden skal nærmest "kæmpe" lidt for at få noget ned, eller i hvert fald tygge længe på det, hvis hun overhovedet gider have noget.

Hun virker også lidt nedtrykt, men ellers er der intet at se på hende.

Hvad kan årsagen være til dette? Noget med hendes tænder? Eller har I andre ideer?

Håber der er nogle der har nogen råd, for ved ikke helt hvad jeg skal stille op eller om jeg bare skal se det lidt an.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit marsvin har mistet appetit?
  • #2   14. aug 2012 Det er svært at sige, hvad årsagen til den manglende appetit og nedstemthed kan være, da der er flere muligheder, men i hvert fald er der ingen tvivl om, at dit marsvin ikke har det godt, så min anbefaling er klart, at du hurtigst muligt kontakter din dyrlæge og får hende undersøgt. smiley

  • #3   14. aug 2012 Det kan sagtens være hendes tænder (eller noget andet)der er noget galt med, hvis jeg var dig ville jeg tage til dyrlægen med det samme og få det tjekket, ikke vente. Har hun tabt sig?

  • Camilla C
    Camilla C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   14. aug 2012 Umiddelbart har hun ikke tabt sig. Hun har altid været lidt mindre end mit andet marsvin..
    Når jeg kommer med mad er hun ligeså meget oppe på "dupperne" som den anden, så hun har nok ikke mega ondt, men der nok noget der driller hende.

    Men det lyder til jeg må en tur til dyrelægen med hende.


  • #5   14. aug 2012 Marsvin er bytte dyr og er gode til at skjule hvad der er galt.

    Derudover kan marsvin ikke tåle at gå fra maden særlig længe da de begynder t tære på fedtdepoterne og derved får fedtlever og så er chancerne ikke gode.

    Derfor så snart et marsvin går fra fodret så er det dyrlægen med det samme.


  • #6   14. aug 2012 Enig med Sortfod. Hvis hun ikke spiser, så skal hun til dyrlæge hurtigst muligt.

  • #7   14. aug 2012 hvis hun skriger efter mad men har svært ved at spise, vil jeg gætte på at problemet er tænderne. det lyder meget som de samme symptomer mine egne har haft når de har haft problemer.
    jeg vil anbefale dig at komme afsted til dyrlægen hurtigst muligt, så du når at få ordnet tænderne inden hun mister modet og helt holder op med at forsøge at spise.

    og til fremtiden, så er den nemmeste måde at holde øje med om dyrene er raske er ved at veje dem regelmæssigt. for som sortfod siger, så skjuler de alle sygdomstegn, så den hurtigste måde at opdage at der er noget galt, er netop ved at de spiser mindre, hvilket meget hurtigt kan ses på vægten.


  • #8   15. aug 2012 ja skynd dig afsted og få tjekket kindtænderne og fortænderne (begge dele), ikke noget med lige at vente et par dage til den ER stoppet helt med at æde, (som en i en anden tråd, suk) for så ER det for sent... og den lider jo mere eller mindre når den har svært ved at spise... forstil dig det lige selv: ikke at kunne spise noget og maven rumler bare løs...

Kommentér på:
Mit marsvin har mistet appetit?

Annonce