{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.085 visninger | Oprettet:

Skade?*hamster* {{forumTopicSubject}}

Da min hamster skulle have noget at spise idag kunne jeg se hun ikke spænede rundt som hun plejer, så undersøgte hende for at se hvad der var galt, og dette er hvad jeg fandt, hvad er det, er det evt. Hendes dievorte der er vokset? Min mor vil ikke tage hende til dyrlæge, da hun er en gammel dame(altså hamsteren ikke min mor) der er ingen herhjemme der kan aflive hende, da vi simpelthen ikke har mod til det. Håber virkelig det er noget der forsvinder !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skade?*hamster*
  • #1   31. jul 2013 Har du et billede?

• #2   31. jul 2013 Det kan være en 'Tumor', som er kræft eller en fedtknude.

Men umidbart, hvis det forhindre hamstret i at gøre noget, skal du tage den til dyrlægen, aflives.
    Hvis det ikke genere, skal du holde et godt øje med den, hvis den bliver større, dyrlæge. Hvis ikke, kan den leve med den (hvis det ikke genere).

• #3   31. jul 2013 Troede billedet var kommet ind smiley undskyld smiley

profilbillede
  • #4   31. jul 2013 det generer hende jo, det kan du se ved at hun har gnavet pelsen af henover det. Dyr de piver sjældent så det er sådanne tegn som gnaven i pelsen man skal kigge efter. Enten skal hun til dyrlæge eller også skal hun aflives.

• #5   1. aug 2013 Susan det generer hende nemlig IKKE hun kan jo sagtens gå det går bare langsommere, hun har ikke gnavet pelsen væk, det ligner det bare. Min mor har sagt at vi skal se om det er bedre i morgen, hvis det ikke er det vil vi finde en der kan aflive hende. Min mor nægter at sende hende til dyrlæge, hun har sagt at enten bliver det hamsteren eller kaninen.. Og jeg vil altså helst have min kanin får chancen for at få et langt liv, i stedet for min hamster har haft et langt liv, men måske får 2 måneder hvor kaninen måske kan få 5 år..

profilbillede
  • #6   1. aug 2013 Det er simpelthen for latterligt at i bare vil finde en der kan aflive den uden at få en dyrlæge til at tjekke først. Tænk nu hvis det er en slags godartet knude som den sagtens kan leve med? Du kan risikere at I slår et rask dyr ihjel. Forstår godt at du foretrækker kaninen, men det er ikke fair overfor hamsteren - dine forældre skulle ikke have anskaffet sig dyr hvis de ikke vil bruge penge på dyrlæge. Hvis du har mistænke om at dit dyr er sygt, så skal du tage til dyrlæge. Du må bare overtale dine mor på en eller anden måde.

• #7   1. aug 2013 Emma: kan godt være du syntes det er "latterligt" men da de ejer dyret er de i deres gode ret til at vælge aflivning fremfor behandling (og er det kræft er behandling tissedyr og vil sandsynligvis kun give den et par måneder før det bare bryder ud et andet sted)... og personligt har jeg større respekt for personer der GØR noget, end dem der intet gør... så hellere aflivning end ingenting!

hvis en af mine marsvin får kræft så bliver den aflivet når jeg kan se den begynder at blive påvirket af det, den blvier sgu hverken opereret eller får kemo, det kan slet ikke betale sig ved gnavere: de er disponerede for at få kræft og når det først kan ses et sted har den det tyve andre steder allerede...

• #8   1. aug 2013 Gubby, du skal ikke have dyr, hvis dine forældre ikke vil tage dem til dyrlægen. Det er SIMPELTHEN ikke fair overfor dem!

• #9   1. aug 2013 Missbims sikkert men nu er det altså sådan min mor ikke har noget arbejde! Hun har ikke ret mange penge! Så vil jeg faktisk hellere aflive en syg gammel hamster end jeg vil gøre den stresset og give den en dårlig tid til sidst! Hellere et kort men godt liv end en lang og dårligt liv! Nu er hun faktisk 2.5 år så hun har altså haft et godt liv! Det generer hende OVERHOVEDET IKKE hun stiller sig gene på bagben og sådan noget.. Men jeg kunne jo sige mig selv at hvis jeg spurgte her ville jeg ikke få et ordentlig svar.. Det får man jo aldrig herinde..

• #10   1. aug 2013 Lene j det er IKKE en knude men en "bobbel" som sidder ved hendes dievorte.

• #11   1. aug 2013 Emma vi har ingen dyrlæge med forstand på gnavere her omkring.. Og faktisk så koster det ekstra første gang man skal til dyrlæge.. Samt så skal det gives kontant!

• #12   1. aug 2013 Jeg synes hun skal aflives. Hvis hun er 2,5 år så har hun levet et langt og godt liv, og det er meget normalt at hybrider bliver syge når de bliver gamle smiley

• #13   1. aug 2013 Lucky, jeg mente få hende aflivet hos dyrlægen.
    Jeg ved de har haft et fantastisk liv- Men så er et med at få en god slutning. smiley

Prøv evt. at spørge et familiemedlem om de kan låne dig noget. Så kan du give tilbage i små portioner.

• #14   1. aug 2013 jeg har forsøgt at fortælle hende en nem måde at aflive på via pb, det vil hun ikke. Hun vil heller ikke gå til dyrlæge... ja hun vil faktisk ikke noget der er humant overfor dyret..... medmindre måske en af jer kan sige "hokus pokus gå væk" til det der og så går væk, så vil hun nok gerne høre på jer...

• #15   1. aug 2013 Susan nu er det jo sådan når ingen af os i familien har forstand på kemi, også når du ikke engang ved om metoden kan bruges på hamster! Det ikke er noget vi vil give os ud i! Vi kan jo ikke bare lige minde noget sammen også håbe den dør af det!
    Det er ikke mig der ikke vil have hende til dyrlæge, men min mor der ikke vil betale..
    Sidst jeg fik aflivet et hamster, slog min morbror det ihjel med en gummi hammer..

Fokkens jeg er 15 år jeg kan altså ikke bar lige skaffe penge til selv at betale dyrlæge, hun er min hamster, så selvfølgelig kan jeg ikke selv aflive hende! Det jeg siger er at der ingen i dette hus der kan, udover min hund!

• #16   1. aug 2013 Missbims har ingen familiemedlemmer jeg kan låne penge af, samt så vil jeg aldrig kunne få dem betalt tilbage.

• #17   1. aug 2013 en GUMMIhammer? jeg er målløs... metoden jeg fortalte dig om (link til andre: http://www.alysion.org/euthanasia/index.php ) kan bruges til både rotte og marsvin, men da jeg ikke har hamster har jeg ikke afprøvet den på dem, men måske nogle andre herinde har aflivet hamster med CO2 og kan fortælle om de ikke dør af det... de HAR vel brug for ilt ligesom alle andre levende pattedyr?
    jeg gav dig linket fordi jeg vurderer at når din mor ikke vil betale for behandling og ikke vil betale for aflivning så har i brug for en billig aflivningsmetode siden i ikke kan selv... og derfor du fik linket. jeg syntes helt ærligt du skulle spekulere mere i hvordan du får det kræ aflivet end på at afvise alle forsøg på hjælp fra andre med et "det kan jeg ikke"... nå men "kan du ikke det" så gør noget andet.... gør NOGET! -at gøre "ingenting" når man har et sygt dyr er imod lovgivningen!

• #18   1. aug 2013 læs evt denne tråd for andre ideer... http://www.gnavergalleri.dk/forum/Generel-Diskussion/25492-noedaflivningaflivning_hjemme

• #19   1. aug 2013 og nu sidder hun så og sviner mig på pb nu og påstår jeg lader mine dyr gå med kræft til de dør af det osv... gad vide hvad hun fik til morgenmad, det var vist fordærvet eller noget...

• #20   1. aug 2013 Susan hva fanden kan jeg gøre? Jeg ved godt hvem der skal sørge for hamsteren dør ved CO2 og det er nemlig MIG! Hvilket jeg ikke vil kunne gøre! Sidst vi fik aflivet et dyr kostede det 1111,25 kr. Synes jeg altså er meget, især når dyrlægen sagde at vi ikke måtte røre dyret når det skulle aflives, fordi årene var så tynde, tror du selv han kan aflive en hamster så?

Dit at folk siger man kan bruge gnavergalleri til at spørge om hjælp men 10/10 gange har jeg ikke fået hjælp, blot blevet kaldt alt muligt!

• #21   1. aug 2013 Susan det er jo nemt for dig at sige, du er voksen og har selv børn! Nu er jeg jo selv et barn! Hvordan i alverden vil du have jeg skal lege hitler over mit eget hamster.. Ville dine børn kunne gøre det?

• #22   1. aug 2013 Herhjemme var den blevet aflivet

Og helt uden kemi, nemlig med et hårdt slag i hovedet, det er hurtigt og hamsteren dør ved første slag

• #23   1. aug 2013 Beltane: problemer er de ikke selv kan disse "voldelige metoder" hverken mor eller datter... og så mener hun åbenbart at det er gyldig grund nok til intet at gøre...

Lucky: nej det er det moderen er der for....

• #24   1. aug 2013 Susan gider ikke diskutere det! Du skal altid virke bedre end andre men ved du hvad? Det er du ikke! Du bare irriterende! Kan du ikke forstå at vi ikke kan? Vi har ikke mod til det! Hvis du virkelig har så stort et problem kan du jo selv komme og aflive hende!

• #25   1. aug 2013 så find nogle der har mod til det i omgangskredsen, jeg er ikke tilkaldevikar...

• #26   1. aug 2013 Susan det er jo også det vi har tænkt os, hvis blot du havde læst det jeg havde skrevet tidligere -.-"

• #27   1. aug 2013 nå ja det har jeg da totalt overset, har kun set en masse "det kan vi ikke" indlæg...

• #28   1. aug 2013 Hun skrev da at der blev brugt gummihammer.. Sådan en slår pænt hårdt

• #29   1. aug 2013 Jeg har aldrig skulle betale flere hundrede kroner for at få aflivet en hamster, så spar dog lidt på madbudgettet det næste stykke tid og få hjulpet den hamster videre på en ordenlig måde!

• #30   1. aug 2013 Det burde være muligt at finde en dyrlæge som ikke tager 1000 kr for afliving - vi gav 500 kr sidste gang.

Og forresten så burde du altså lade Susan være, hun prøvede kun at hjælpe dig også sviner du hende til? Hun ville sgu da aldrig lade et af sine marsvin gå med kræft til det døde - det hun sagde var, at hun ikke ville lade et marsvin få behandling hvis det havde kræft, hvilket er forståeligt. Vi har forstået, at I ikke er i stand til at aflive dyret selv, men så skal man finde en der kan! Er faktisk enig med Lene, I burde ikke have levende dyr. Har ondt af kaninen og hunden, hvis I ikke har pengene til at få en hamster aflivet hvad ville I så gøre hvis hunden blev syg?

• #31   1. aug 2013 netop Emma: jeg tog min datters marsvin til dyrlæge pga en bule i hovedet og fik at vide det sandsynligvis var kræft og hun ville helst ikke røre det for det havde ofte spredt sig når først man så det. Så vi har en med kræft gående herhjemme som dyrlægen anbefalede vi lod leve så længe hun virkede upåvirket, vi afliver hende så hvis hun begynder at virke påvirket (vil ofte kunne ses på tænderne først ved de spiser mindre). Så dør hun af alderdom eller dør hun af aflivning pga kræften er ikke helt til at sige endnu, men hun er trods alt 8 år så hun har jo en god alder. Men sålænge jeg kan se hun øffer glad af sted når hun er på græs og spiser godt så er der jo ingen grund til aflivning, men havde hun virket påvirket som TS hamster jo gør (citat: "Da min hamster skulle have noget at spise idag kunne jeg se hun ikke spænede rundt som hun plejer...") havde jeg aflivet hende, som dyrlægen anbefaler vi gør når det virker til at være tid...

• #32   1. aug 2013 Susan: Præcis, var nærmest 100% sikker på at du aldrig ville lade et sygt dyr gå påvirket rundt så blev meget forbavset over ts' anklage. Har trodsalt set dig i rigtig mange af emnerne her inde og det er altid meget tydeligt, at du kun vil det bedste for dyrene. Desværre bliver du vidst tit misforstået pga. at du ikke propper en masse smiley'er i din tekst, og at ts kalder dig irriterende er bare tomme ord. Hun er bare sur over, at du har ret. smiley

Jeg har ret meget respekt for, at du har et kræft-sygt marsvin på 8 år gående derhjemme. De fleste andre havde nok valgt den nemme vej og få det aflivet - men som du siger: Så længe den har det godt og ikke er påvirket af sygdommen, så skal den da bare have lov til at møffe rundt smiley

• #33   1. aug 2013 Lene, så vidt jeg ved er det ikke helt unormalt at de bliver ældre end 4-5 år. Jeg har en som er 7 år smiley

• #34   1. aug 2013 Flot i kan finde ud af at sige jeg skal aflive en hamster, som er "rask" flot "gnaver"galleri prøver virkelig at gøre noget for mit hamster, som min mor er med på! Men nej det skal jeg ikke, jeg skal skynde mig til dyrlæge! Amen for helvede da jeg kan ikke skynde mig hen til en som ikke har forstand på gnavere! Det eneste gnavergalleri kan finde ud af er at hakke!
    JEG HAR ALDRIG SPURGT OM JEG SKULLE TAGE MIN HAMSTER TIL DYRLÆGE, JEG HAR SPURGT OM DER VAR NOGLE DER HAVDE EN IDE OM HVAD DET VAR! Men kunne jo sige mig selv at jeg ikke får svar når jeg er her inde! Folkets hør her jeg vil ikke aflive min hamster hvis det ikke er noget der generer den!

Emma hvor har jeg udtalt at Susan lader sine dyr gå til de dør?

Donau's hvis vi skærer ned på budgettet skal vi leve af havregrød!

Lene J du kan ike samlingen mennesker med hamstere, vi betaler skat, det gør hamstere ikke!

Nu har jeg spurgt på gnavergalleri 5 gange, og alle gange er det endt med at jeg er blevet hakket på og at jeg er blevet så ked af det at jeg overvejer at slet ikke have dyr mere, for de skal åbenbart komme før os andre!

• #35   1. aug 2013 jeg ved faktisk ikke hvor gammel hun er.... hun kom hertil med fire andre da min mellemste datter var helt spæd. Jeg tog dem ind som redningsmarsvin, de var fundet i en kasse i en skov. Hun var den eneste som virkede udvokset, Jeg vurderede dengang hun var omkring 1 års tid og havde haft et kuld (var lidt løs i skindet og havde lange patvorter). Min datter er 7½ så derfor må grisen være 8 nu...

• #36   1. aug 2013 Din hamster er jo ikke rask? Du siger at den har en knude og opfører sig anderledes. Og ja, jeg mener helt ærligt at nogle gange må dyrene komme først - hvis en af mine dyr var syg, så ville jeg med glæde leve af havregrød i lidt tid for at få den behandlet.
    Det er meget muligt at du spurgte om noget andet, men ingen vidste hvad hamsteren fejlede så vi rådede dig til at gå til dyrlæge, men det har i ikke råd til så nu er vi her.

"nu sidder hun så og sviner mig på pb nu og påstår jeg lader mine dyr gå med kræft til de dør af det osv"
    Det var Susan der skrev dette, og tror ikke liiiige at hun lyver smiley

• #37   1. aug 2013 emma: det skrev hun ordret til mig ja.

• #38   1. aug 2013 susan øhh nej det har jeg så ikke gjort.. det var dig der startede med at skrive til mig at jeg var dyreplager.. men det gider jeg slet ikke diskutere!

Emma har du set min hamster? Nej det har du ikke, så du ved ikke om hun opfører sig anderledes, hun går langsommere Ja men hun spiser som hun plejer og sådan noget!

kan i da ikke forstå jeg er magtesløs? jeg kan ikke gøre en SKID! hva skulle jeg kunne gøre?

• #39   1. aug 2013 Så må i leve af havregrød - sorry to say.
    I har valgt at anskaffe jer dyret så må I sørge for at den kommer herfra på en værdig måde! Uanset hvor stor en indkomst man har kan man altid finde et par hundrede et sted. En dyrlæge tager sjældent mere end max 300,- for at aflive en hamster.

• #40   1. aug 2013 Jeg er forhelvede magtesløs!! Det er min mor der sidder på pengepungen og hun vil IKKE!

• #41   1. aug 2013 Så må du sælge dine dyr.
    Det er din mor som har ansvaret, og vil hun ikke leve op til det, så må de sælges, længere er den ikke

• #42   1. aug 2013 lucky star: jeg fortalte dg at jeg havde et marsvin med kræft, men den HAVDE været ved dyrlæge som havde rådet til den fik lov at leve da de heller ikke mente hun var påvirket af det endnu, men at de ikke mente det kunne betale sig at operere. Det fik du så til at den var døden nær af kræft og jeg ikke gjorde noget....

Eneste grund til jeg bragte mit marsvin på banen var at du i aller første indlæg skrev din hamster ike var som den plejede... hvilket i mine øjne er en indikation om den er generet af hvad den end fejler. Og da du har sagt din mor ikke vil til dyrlæge så er der i min verden kun en ting at gøre: aflive kræet... ligesom jeg vil aflive vores marsvin med kræft NÅR hun virker påvirket.... man må ikke bare "gøre ingenting" er min pointe... Jeg er voksen og selv mor og vil til enhver tid tage det ansvar på mig at aflive et af mine børns dyr hvis dyret er syg og ikke kan reddes. Jeg kan derfor ikke rigtig "acceptere" hvis din mor undskylder sig med hun ikke tør eller hvad undskyldningen er... hun er mor, hun SKAL tage det ansvar ELLER sørge for det bliver gjort ved dyrlægen.... er man voksen og er man ikke retarderet eller på andre måder "bagud" så har man sgu bare at tage sig sammen er min holdning...

• #43   1. aug 2013 Susan det var først bag efter du skrev det smiley jamen hvis min mor ikke kan aflive mit hamster er det jo ikke noget hun er 'tvunget' til, men altså regner med at snakke om at få aflivet mit hamster her i weekenden, da jeg ikke hjemme der smiley

• #44   2. aug 2013 Nej, jeg har ikke set din hamster, men du har sgu selv sagt at den opfører sig anderledes. Og er enig med de andre, i burde ikke have dyr.

For mig er det meget svært at forestille mig, at en voksen mor nægter at tage et dyr til dyrlægen. Mine forældre går meget op i mine dyr - for nylig opdagede jeg, at mit marsvin på 5 år ikke kunne bruge bagbenene og jeg fortalte det til min mor som blev rigtig bekymret. Næste dag blev der ringet til to forskellige dyrlæger, og vi fik besked på at se om det blev bedre og hvis ikke så skulle vi komme ind om mandagen og få hende tjekket og (formegentlig) aflivet. Om mandagen kom jeg hjem og marsvinet gik fuldstændig normalt.

Min pointe er, at vi var LIGE ved at få et rask dyr aflivet. Vi overvejede at få hende aflivet da vi opdagede det, men valgte at følge dyrlægens råd og se tiden an og dyret blev raskt smiley
    Desuden har jeg et andet marsvin som har en underlig knude - tror dyrlægen kaldte det en fedtknude? - og den er totalt ufarlig og hun lever bare med den. Hvis nu i gad tage dyret til dyrlægen kunne det jo være at knuden er 'godartet'

• #45   2. aug 2013 Synes virkelig i er lede at skrive sådan til lucky Star, at hun skal skille sig af med sine dyr!

Lucky Star: vis din mor dette indlæg du har lavet og fortæl at dit hamster har brug for en dyrelæge da den har fået den knude..

• #46   2. aug 2013 Susse: Vi er ikke lede, vi siger jo bare sandheden? Har man ikke råd til dyrlæge så skal man ikke have dyr, det er da logik for burhøns...

• #47   2. aug 2013 Amani bliver aflivet i weekenden.

• #48   2. aug 2013 Emma så hjemløse må ingen dyr have?

• #49   2. aug 2013 Tror vidst at de får ekstra penge fra staten så de har råd til at betale for dyrlæge hvis det bliver nødvendigt, så jo, det må de vel gerne.

• #50   2. aug 2013 Dejligt at høre, Gubby.
    Privat eller dyrlæge?

• #51   2. aug 2013 Missbims Privat smiley in morbror gør det her i weekenden, for jeg er ikke hjemme, så jeg skal ikke forholde mig til at de snakker om det, samt at jeg ikke ved at år han kommer og tager hende ud, så er det altså sidste gang hun bliver taget ud..

Emma nej det gør de ikke, staten giver ikke engang bidrag til de forskellige organisationer der hjælper dyr..

• #52   2. aug 2013 Fint, men nu er det heller ikke de hjemløse vi snakker om smiley Bare fordi de er uansvarlige og har dyr uden at have råd er det jo ikke ensbetydende med at du skal gøre det samme.

• #53   2. aug 2013 Emma gør jo ikke det samme, min hamster bliver jo aflivet, her i weekenden..

• #54   2. aug 2013 Hun gør da noget for at hamsteren ikke lider, bare fordi det ikke er en dyrelæge så gør de hvad de kan smiley

• #56   3. aug 2013 Tak Susse og stumpen smiley venlige sjæle findes der åbenbart også herinde smiley

• #57   3. aug 2013 Lucky Star: ja, jeg synes de var lige lovlig voldsomme overfor dig som bare vil hjælp dit elskede hamster smiley

• #58   3. aug 2013 Vi er sjovt nok også stoppet, ikke smiley

• #59   3. aug 2013 Emma:det er stadig vildt ledt at kalde hende uansvarlig og sige hun ikke burde have, hun gør jo hvad hun kan.

• #60   3. aug 2013 bare rolig emma hun "lider" ikke mere

• #61   3. aug 2013 Susse, det kan godt være at det er ledt men i mine øjne er det uansvarligt ikke at tage sit syge dyr til dyrlægen. Ved godt at det er hendes forældres ansvar og at hun har gjort hvad hun kan, men forældrene burde ikke have givet hende lov til at få dyr til at starte med, hvis de ikke vil betale for dyrlæge

• #62   3. aug 2013 Emma du behøves skam ikke skrive "forældre" for ser sjældent min far, han er som en fremmed person, som jeg er nødtil at være ved hver 2. weekend..

• #63   3. aug 2013 Åh okay, det er jeg ked af - så er det din mors ansvar i stedet. Er hamsteren blevet aflivet?

• #64   3. aug 2013 Emma håber jeg, men ved intet er ikke hjemme, men hvis ike hun er aflivet bliver hun det imorgen, har min mor lovet smiley

• #65   4. aug 2013 Okay, det er jo godt så smiley

Kommentér på:
Skade?*hamster*

Annonce