1.095 visninger
|
Oprettet:
OM JEG FATTER DET!!!! {{forumTopicSubject}}
Sidder og koser mig over og side og læse et emne en har slået op. Jeg synes det vild barnligt, at man ikke kan behandle hinanden ordenligt. Der bliver stillet et spørgsmål, og uanset hvor dum man kan side og tænke det er, så svar da ordenligt, det er vel ikke svært, man spørg fordi man sikkert er usikker eller noget, og der er vel for fanden ikke grund til og hakke eller nedgøre nogen.
Har man ikke noget godt og sige. Og hold mund.
Der findes ikke dumme spørgsmål. Kun skide dumme kommentar,,
Behandle da hinanden med respekt,
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 703
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
feb 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
Og jeg læser gerne hvad andre skriver. Og føler mig helt stødt på deres vejne. Og jeg mener faktisk at du en af dem der skulle tænke over hvordan du skriver til folk. Bare fordi man sikkert ved mere end andre kan man godt skrive pænt til, også kommer min pine. Du må jo føle dig truffet siden du ikke kan forstå emnet,
Forstå sg ikke hvad folk kan få ud af og skrive grimt,
Emnet var ment så man kunne prøve og tænke sig om før man svare nogen, der sidder sikkert mangen som ikke tør lave et emne og spørge om noget, fordi de frygter og blive haglet ned,
jun 2012
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 79 Svar: 842
jan 2012
jun 2012
feb 2013
Hvis man har en skide stor viden og en anden ikke har, kan man godt sige og fortælle dem det på en god måde, også lære den mindre vidne ozz det meget beder,
Som sagt det en opfordring til og skrive pænt til andre. Ozz uanset alder,
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
feb 2013
Uanset alder så TAL sg da PÆNT
apr 2010
Men når folk tror man er utrolig sur når man svarer på deres emne, bare fordi man ikke skriver en regn af smileyer, og bliver ved med at sige man er sur osv osv, så bliver man til sidst sur. Eller når folk lukker fuldstændig af for en, og selv starter det grimme sprog med at kalde andre dumme eller andet.
Her mister rigtig mange fokuset på at holde tonen pænt. Jeg selv gør også. Indrømmer jeg gerne.
Men når man sidder bag en computer- eller mobilskærm og skriver, kan man måske føle man har noget mere magt og man får derfor en større selvtillid til at skrive på en ikke specielt pæn måde.
Så jeg tror ikke, at uanset hvor mange emner der bliver oprettet om at man skal opføre sig og tale pænt, så ændrer det ikke noget. Desværre.
jan 2012
jan 2012
apr 2010
Derudover, behøver man ikke sætte smileys. Jeg gør det f.eks. ikke, hvis jeg ikke mener der er behov for det.
apr 2010
Og hvis man kun kan læse ting uden en smiley negativt, så må man altså have problemer med at læse bøger...
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Når det er sagt, er det altså et problem, at hvis der ikke følger en smiley, eller hvis man ikke er enig, så er man grov eller mobbende.
Det er blevet på mode at alle bliver mobbet. Så snart man ikke er enig, så er det mobning. Det gør det noget svært at være til, hvis al modgang = mobning.
Nogle indlæg kan godt virke negative. Men hvis man kigger på dem, er det ofte når specifikke personer skriver. Det bunder ikke ud i mobning, det bunder ud i at der fra tid til anden dukker nogen op, der kommer med det ene (ofte dumme) spørgsmål efter det andet, og når der kommer fornuftige svar, som ikke er negative, men bare ikke giver personen ret, så bliver man børnesur.
Så er det klart at fremtidige tråde fra personen ofte ender i noget værre rod, for folk bliver frustrerede over at de sidder og bruger tid på noget, og så bare bliver svinet til.
Og jo, der findes dumme spørgsmål. Der er langt imellem dem, og der er ikke udpræget mange af dem her inde, men de findes.
For mange år siden sad jeg f.eks. et sted, hvor en gut havde proppet to chinchillaer i et fuglebur, hvor de stort set ikke kunne bevæge sig. Han forstod ikke hvorfor de var så dvaske. Der kom nogle råd på bordet, som større bur og flere løbeture.
Ca. 3 mdr kom han tilbage. Han spurgte ind til hvorfor det ikke var blevet bedre. Han havde ikke ændret en pind. De sad stadig i et alt for lille bur, og kom stort set aldrig ud, præcis som før.
Han blev også skide sur, da folk sagde noget til ham, men det var vitterligt et idiotisk spørgsmål han kom med...
jun 2012
maj 2013
Heidi: Jeg føler mig ikke truffet el. stødt. Jeg skriver måske en tand for fast nogle gange, men jeg har ikke en eneste gang opført mig grovt.
maj 2013
maj 2010
Jeg må indrømme, at det er meget lang tid siden jeg har set sådan noget, men jeg ser så heller ikke alle tråde her inde
Den sidste upassende kommentar jeg kan komme på, var noget mht. kaniner, og en kommentar i stil med "det burde efterhånden være feset ind".
Til gengæld kan man meget tydeligt se, hvornår nogen bliver ramt af den dejlige hormon bombe i teenage årene
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
måske er det fordi, det er for nemt at sidde bag skærmen og skrive ting man måske ikke ville sige direkte.
michelle: jeg synes der er indlæg, der er lede/nedladende/bedrevidende grænsene til det ondskabsfulde.
maj 2013
Nogle er direkte, nogle var hårde, andre pakkede det ind, nogle er sarkastiske, ironiske. Andre er negative, andre er positive og nogle var der bare.
Men hvis man skrev med folk på PB, var de faktisk nogle super søde mennesker, der bare har ordet lige i munden og kan forme et indlæg på 2 sekunder.
maj 2010
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Desværre støder det mig, at nogle få uerfarne skribenter har sat mig på deres filterliste, fordi de ikke kunne være enige med mig i alle mine synspunkter.
Det er skuffende og indebærer den mulighed , at jeg finder et andet forum at skrive i - og så må de andre herinde sejle deres egen sø...
Jørgen
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
TS vil have vi skriver pænere. Er det så meget at bede om? For mit vedkommende synes jeg ikke der kan komme for mange "tal nu pænt" tråde. For der må jo være en grund til at de oprettes.
apr 2010
jan 2012
Sacha: vil du ikke have at vi snakker pænere? for hvis ALLE tror at det ikke hjælper, nej så sker der ikke en klaphat. men hvis nu vi troede på at få det til at lykkedes, og sende en udstemme til dem der ikke gør det ( selvfølgelig give dem en advarsel ) kan det jo være det hjælper ?
apr 2010
Selv mener jeg at man altså burde have hjernen med når man skriver. Genlæse sit svar, for at være sikker på at noget ikke kan misforstås. Genlæse modpartens svar, så man ikke misforstår noget der. Osv. Selv tænke over, at man skriver til folk som man selv vil skrives til.
Derudover, skal folk også (synes jeg) lære, at man altså ikke skal tage alting personligt.. For det er der også mange som der gør, selvom man egentlig bare kommer med et pænt råd, som måske ikke lige var i TS' smag.
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 12 Gnavere: 6 Emner: 70 Svar: 360
Jeg er ny på GG, jeg kom herind fordi jeg er ny kaninejer. Jeg har desværre fundet mig selv i at stoppe med at spørge, i frygt for at blive set dårligt på, da jeg er meget følsom. Ligedan har jeg også haft svært ved at svare andre emner, da jeg er bange for at blive set dårligt på, sige noget forkert eller blive opfattet negativt.
jan 2012
apr 2013
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
Hvis jeg nu skrev: "Gud, hvor er du latterlig at høre på :)"
Så kunne det jo forstås på MANGE måder. Nogen ville tænke at jeg bare skrev det ironisk, og at det bare var for sjov... Andre vil tænke at jeg var en skide ond, og negativ. Man bestemmer jo egenligt selv, hvordan man vil læse/forstå det.
apr 2010
Men nogen gange kommer kommentarene samtidig, fordi folk har trykket nogenlunde samtidig. Så kommer der jo automatisk mere end 1 svar, også fordi folk gerne vil hjælpe og fortælle, at saltsten altså er dårligt for kaninen, og kan gå hen og skade meget mere end det gavner.
Selvfølgelig bør man ikke være bange for at spørge herinde, eller svare for den sags skyld. Det burde være et hyggeligt forum hvor ALLE kan spørge, og ALLE kan svare.
Men, når lille Lotte kommer og fortæller at hun har købt en salt- eller mineralsten til sin lille Pjuske, og folk skriver det er farligt (Og forhåbentlig holder tonen pænt), lukker lille Lotte fuldstændig af og siger at det aner de intet om, for det sagde dyrhandleren kaninen skulle have. <- Bare et eksempel..
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Det er ikke noget fis, de tager faktisk skade af det
apr 2013
jan 2012
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
jan 2012
apr 2013
Derimod er det jo forkert at sætte en kanin i et hamsterbur. Det er forkert at gå over vejen for rødt lys, osv.. På den måde er der rigtig og forkert, men meninger kan ikke være rigtige eller forkerte, det kan fakta og viden kun.
apr 2010
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 68 Svar: 326
Med al respekt!
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
OM JEG FATTER DET!!!!