{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.108 visninger | Oprettet:

Marsvin {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har købt et nyt marsvin til min andet marsvin.

Men mit problem er, at der er små sår rundt omkring på den lille ny marsvin tror selv at det er de andre han har gået sammen med før som har været onde ved ham. men skal jeg gøre noget ved de sår.

Eller kan det være mider der er påbegyndt:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin
  • #1   11. mar 2013 Det kan sagtens være mider, han har. Så du skal tage ham til dyrlægen smiley
    Det er ulempen ved ikke at købe sine dyr et ordentligt sted smiley


  • #2   11. mar 2013 Det var i plantorama jeg har købt ham, men da jeg kiggede på ham så så jeg oss at de andre gik og bed i ham. Han var oss undervægtig da jeg kom hjem med ham:( ik for at sige noget ondt om deres butik.

    Er der ikke også noget med at der ville komme pletter hvor der slet ikke er noget pels???



  • #3   11. mar 2013 Hvordan ser de sår ud? Har du evt. et billede af det. Som Cavy Cats siger, så kan det være mider.

    Fik selv et par hunner hjem fra en sheltieopdrætter, hvor det viste sig at de havde mider, og det tog mig rigtig langt tid at komme det til livs, så det findes desværre også hos opdrættere, men bottom line, så skal den i behandling hurtigst muligt hvis det er mider smiley (dog mener jeg stadig at man bør købe dyr hos opdrættere der ved hvad de har med at gøre i stedet for i en dyrhandel hvor de ikke aner et klap)


  • #4   11. mar 2013 Self rigtigt, hvordan kom du af med miderne?


  • #5   11. mar 2013 Tanja H: Det er derfor man ikke køber dyr i en dyrehandel smiley

    RR: Helt enig. Jeg har fået svamp med hjem to gange fra den samme opdrætter, med ½ års mellemrum. Så der findes også rådne æbler blandt opdrætterne. Og det er pisse irriterende.


  • #6   11. mar 2013 Har lige taget et billede, er der nogle gode øjne som kan sige noget

    profilbillede
  • #7   11. mar 2013 altså det KAN være mider, det KAN også være ringorm (det giver tit lidt hvidlige skæl), det kan også være et gammelt sår der næsten er helet det der... kan du evt tage nogle flere billeder af de andre sår? Forøvrigt: HVIS det er mider så vil der næsten ALTID være hudforandringer/sår/rødme/skæl i armhulerne ved forbenene og i lysken (lidt under der hvor patvorterne sidder), er der noget som helst at se disse steder?

  • #8   11. mar 2013 Nej det er ik noget de steder hvor du siger der kan være noget:)


  • #10   11. mar 2013 Jeg tog dem til dyrlægen og fik ivomec (eller imovec kan aldrig huske hvordan det staves hehe) med hjem til ALLE mine marsvin. Fordi det smitter, så selvom mine andre dyr ikke viste symptomer, så fik de altså også behandling for at være på den sikre side. Men da den ene af pigerne af en eller anden grund ikke reagerede på behandlingen skulle hun og hendes burkammerat behandles af en del omgange inden jeg kom det til livs, og jeg følte også at jeg blev nødt til at decinficere både bure, skåle, vandflasker, huse, løbegårde og hvad de ellers havde været i kontakt med, for ikke at risikere at det kom igen (selvom jeg fik at vide at det ikke var nødvendigt, for det var det i hvert fald i mit tilfælde)... og så hjalp det.

  • #11   11. mar 2013 Line K: Parasitter er et ret vidt begreb. Det kan være alt muligt.

    Tanja H: Dyrlægen vil kunne fortælle dig, om det er det ene eller det andet.


  • #12   11. mar 2013 altså hvis det ER sellnick/skab så burde det blive værre, flytning stresser altid og ved stress bliver det værre. Efter min mening kan du godt lige vente et par dage og tjekke ham dagligt for at se om sårene blvier værre, gør de det, eller ser du ham klø sig rigtigt meget/bide i sig selv ofte, ja så vile jeg få ham behandlet mod skab. Husk den anden skal også behandles hvis de har snakket sammen eller du har rørt ved den gamle lige efter du har rørt den nye uden at vaske hænder...

Kommentér på:
Marsvin

Annonce