{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej. Vi har skilt os af med et af vores marsvin fordi vi tror han har været lidt hård ved det marsvin vi havde først, skal lige siges at vi købte en ven til vores gris fordi den anden gris døde. Jeg vil nu prøve at holde et svin. Og tá den op meget mere.. lige pt. Syntes jeg den har det godt. Så nu har vi altså valgt ikke at ha 2. Selvom det rådes der til. Er der andre der har oplevet lignende ?? Og er det så forfærdeligt at kun ha et marsvin hvis man ellers gir den rigelig opmærksomhed ???

Jeannie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin
  • #1   13. sep 2019 Ja, det synes jeg det er. Et menneske kan aldrig erstatte det et marsvin får ud af at have en artsfælle. For mig er der ikke noget der hedder at have ét marsvin - det er minimum 2 eller ingen overhovedet.

  • #2   13. sep 2019 Ja - det er forfærdeligt kun at have 1 marsvin, uanset hvor meget opmærksomhed du så end giver det. Det er direkte imod marsvinets tarv, natur og behov. Én ting er hvis man gør det uvidende. At gøre det velvidende at marsvin er flokdyr er bare slet og ret ikke ok.

  • #3   16. sep 2019 et eller andet sted må man jo stoppe... altså jeg har haft mange marsvin gennem tiden. Ganske få hanner og en enkelt hun kunne ikke gå med andre, ligemeget hvem jeg prøvede at sætte dem sammen med. Så nej hvis dyret ikke trives med artsfæller og man har prøvet flere kan jeg ikke se man SKAL blive ved at prøve... nogle mennesker er også enespændere...

  • #4   20. sep 2019 Mennesker kan selv vælge, det kan dyr, vi vælger at holde som kæledyr, ikke.
    Jeg anerkender, der kan findes marsvin, der ikke dur med andre, men 99 % af de folk der fortæller, et marsvin ikke kan med andre, har bare ikke fundet det rette match med eller uden vilje. Det der fortælles i startindlægget vidner ikke om et dyr, hvor alt er prøvet og fejlet.


  • #5   24. sep 2019 Ja hold da op hvor kan man da blive stemplet herinde ... den vi har nu havde en ven, men den blev desværre syg og blev aflivet. Vi fik så en ny grisling, fordi vi netop syntes at det var synd for den efterladte.. det gik galt. Og lad mig lige pointere at den vi har nu, som faktisk har haft du svin at gå med, trives. Den popper, spiser drikker og grynter og hygger rundt. Så NEJ, jeg er ikke så sikker på det altid er lykken og ha 2.

  • #6   1. okt 2019 Ja det er fint, og din mening

  • #7   5. okt 2019 Du spurgte selv, om det var forfærdeligt kun at have 1. Set fra dyrenes synspunkt der er flokdyr, er det et egoistisk valg kun at have én.
    Beklager at det åbentlyst ikke var det svar, du gerne ville have, og at svaret tilsyneladende ikke ændrer noget.


Kommentér på:
Marsvin

Annonce