{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Gøre nyt Marsvin tamt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi fik et nyt marsvin igår. Hun er virkelig sød, men selvfølgelig noget genert. Hun har et lille hus hun kan gå ind i, men sidder kun der inde. Skal jeg lade den have huset eller er det bedst at hun ikke har det i starten? Vi vil jo gerne have at hun bliver så tam som mugeligt. Hvor lang tid skal der gå før vi må sætte hende sammen med Pjuske, vores anden hun?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøre nyt Marsvin tamt?
  • #1   18. feb 2013 Du kan da bare sætte de to marsvin sammen, med det samme?

Lad hende for det første få ro for mennesker, hun skal lige lære det nye sted at kende. Når det så er gjort, så kan du begynde at håndfodre hende smiley

• #2   18. feb 2013 Medmindre I mistænker, at den nye har et eller andet smitsomt, som den kan overføre til den anden, så er der ingen grund til at vente med at sætte dem sammen.

• #3   18. feb 2013 Bare sæt dem sammen, og husk et marsvin bliver altså kun tamt hvis den har med mennesker af gøre smiley

• #4   18. feb 2013 He har lige prøvet at sætte dem sammen, den store skræpper tænder og jagter den lille. Jeg må nok hellere vente lidt med at lade dem gå sammen, eller er det normalt?

• #5   18. feb 2013 Det er meget normalt, de skal jo finde en rangorden.

Så længe de ikke laver sår på hinanden så skal du bare lade dem være.

• #6   18. feb 2013 Og bliver du ved med at skille dem af, så snart der er det mindste, så får de aldrig fundet deres rangorden.
    Det vil altid være en hel del værre, når man skal sætte en ny sammen med en, der ikke er vant til at gå med andre eller en, der har gået alene i et stykke tid. Det kan godt kræve lidt tålmodighed.

• #7   18. feb 2013 Jeg har dem til at gå på et stort håndklæde på gulvet, med et rør de kan gemme sig i... Så kan den lille bedre løbe væk når den store bliver for nærgående... smiley Tror mest det er når der mad i nærheden, at den store bliver sur... He

• #8   18. feb 2013 Nu går de sammen i buret. Jeg lod dem løbe rundt indtil de var godt trætte og nu går det fint med dem i buret. De skal lige finde ud af hvem der skal sove hvor og hvilken fodderskål de hver skal have. smiley

• #9   18. feb 2013 Det kan godt virke noget voldsomt når de jagter hinanden ja smiley

med hensyn til at gøre den nye tam: Jeg plejer at fjerne evt huse den første måneds tid (afhængigt af dyret), og så lægge et håndklæde over en del af buret istedet.
    Jeg har oplevet at mine egne troede at de kun var uden for fare når de var i huset, og hurtigt opdagede, at det ikke var farligt at jeg kom hen til buret, når der ikke var et hus de kunne gemme sig i. smiley
    Hvis du har et marsvin der er tamt i forvejen, vil det helt klart også hjælpe på den nye. Når den kan se, at den ældre ikke er bange for det der sker.

• #10   18. feb 2013 jeg har sådan nogle plastikrør der lige passer til et marsvin kan løbe igennem, dem bruger jeg altid i bure hvor dyr skal sættes sammen. Så kan de nemmere rende væk fra hinanden hvis den ene er lidt en bulderbasse.

• #11   19. feb 2013 Nu har de gået sammen siden igår og det går rigtig fint. Den lille får lov til at komme til madskålen og de sidder sammen og spiser hø... Tror hurtigt at de bliver bedste venner de to... smiley Når den lille er blevet lidt mere tam så skal der nok komme billeder ind af hende. Vi er stadig i tvivl om hvad hun skal hedde.

• #12   21. feb 2013 Hvis navnet skal betyde noget, så vil jeg foreslå dig at kigge på denne side smiley

http://www.behindthename.com/

Den brugte jeg til inspiration til Gaias navn smiley

Kommentér på:
Gøre nyt Marsvin tamt?

Annonce