{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Nyt marsvin til ældre. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Min kæreste og jeg har et marsvin og for nylig fået et mere. Den ældste er 1.5 år og den nye er 7-8 uger, mener jeg. Det i hvert fald en unge.

Vores ældste marsvin på halvandet år, blev glad, hoppede og sprang rundt i buret da den nye kom til. Om aftenen havde de så en fight, eller den store var efter den lille og nappede godt til hende og fik vidst endda nappet en tot hår af hende.
Nu render den store og siger mange lyde hele tiden og lyder ret glad. Hvor af den lille kommer med nogle meget små pibelyde (læste at det var fordi den ville have mad) nu har jeg så taget den store i et par gange og jagte den lille ind i deres hule når det ligner hun kommer ud for at spise.
Jeg har oveni sat flere madskåle rundt i buret for at de kan spise hver for sig. Så tog jeg den lille ud af buret lige før og prøvede at give den noget mad men den spiste ikke. (Da jeg ikke kan holde øje med dem hele tiden ved jeg selfølgelig ikke om den har spist)
Er det normal adfærd? De går sammen på tredje dagen nu. Vi vil selfølgelig gerne vide det i tide hvis de ikke fungere sammen, så vi kan nå at gøre noget.

Den store løber somme tider også efter den lille, kan ikke finde ud af om det er leg eller hvad det er.

Som i nok kan høre er det de første marsvin vi har haft. Håber på svar!
Mvh. Keven og Esther. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt marsvin til ældre.
  • #1   9. jan 2016 Så længe der ikke bides hul, så ville jeg give dem mere tid til at finde deres plads i buret. Det lyder som en ret almindelig situation.
    Det er en god idé at i har givet mere end et spisested og ellers så hold øje med vægten på dem, så i kan se om den lille får lov til at spise.


  • #2   9. jan 2016 Det lyder helt normalt. Jeg vil anbefale dig at kigge forbi Marsvineinfo.dk. Der står de fleste ting, man bør vide om marsvin.

  • #3   9. jan 2016 Tusind tak skal i have! Vi giver dem lidt tid og holder øje med vægten! ☺️👍

  • #4   12. jan 2016 da vi satte vores nye sammen med de to andre, blev de alle sat ned på gulvet så det var "neutral" grund, hvilket hjalp en smule på vores. samtidig fik den nye også et hus som kun hun kunne komme ind i, da hun er en del mindre end vores største. på den måde fik hun et sted hun kunne løbe hen hvis de andre var efter hende

Kommentér på:
Nyt marsvin til ældre.

Annonce