{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

nyt legetøj til marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på at mine marsvin sikkert begynder at synes at den daglige rutine er kedelig - altså med bare giv mad, kæl, giv mad, kæl osv. Så nu har jeg bestilt:
- 2 hængekøjer
- 1 spyd man kan putte frugt og grønt på
- 1 'kugle' ting som hænger oppe i buret som der også er grønt i
- 1 godbid kugle (der hvor de rykker til en bold odå kommer der mad ud)
- 1 klikker, så jeg kan klik træne dem.

Hvad synes i?:) har i selv prøvet at bestille noget af dette, og tror i de vil bruge det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt legetøj til marsvin
  • #1   16. aug 2011 Spyd og kugle til mad har vores 3 piger også - og det er noget de kan lide smiley
    De kan få meget tid til at gå især med kuglen.

    Har selv overvejet hængekøje og bold til godbidder, kan bare ikke finde ud af hvorvidt de er interesseret i det eller ej.
    - Så det kunne da være rart, op andre har haft succes med det smiley


  • #2   16. aug 2011 Jeg har næsten alle tingene.
    jeg har ikke spyd (bruger en snor istedet), eller en klikker.

    min hængekøje er populær, mine krævede bare en tilvænningsperiode først. (hvor den hang næsten nede på bunden, hvor de kravlede rundt på den, og gemte sig under den)
    en madbold er også været brugt meget, men da det kræver at de er sultne, og at jeg har tid ti at sætte dem på gulvet, har den ikke været brugt i et stykke tid. mangler pt noget foder som er tørt, småt nok til at komme ud, og interessant nok til at de vil arbejde for det. smiley

    kuglen og at hænge ting i en snor i tremmerne, er rigtig populært.
    jeg bruger kuglen og snoren som mange nok vil bruge kuglen og stangen. ting der er hårde nok (såsom gulerødder og totter af græs) hænger jeg op i snore, så de skal op på bagbenene for at nå det, er det mere bløde ting, kommer jeg det tit i kuglen
    derudover bruger jeg de små paprør fra toilet papir, til at putte hø, græs, gulerødder og hvad jeg ellers kan finde på af den slags i.


  • Thea L
    Thea L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 11
    #3   28. aug 2011 Du skal passe på med den der kugle ting.
    Har hørt fra et par stykker at deres marsvin har siddet fast i dem (:

    Har selv et spyd (MEGET populært), en klikker og én hængekøje, som de desværre ikke kan finde ud af at bruge smiley

    Men håber din marsvin bliver glade for tingene, det lyder godt smiley


  • #4   15. sep 2011 Har nu haft tingene i noget tid, og klikkeren opgav jeg hurtigt. Det var som om de ikke fattede pind. Men spydet, og madkuglerne er nok mit bedste køb. De elsker dem! Madbolden lader de bare som om ikke eksisterer. De gider ingengang snuse til den.
    Og hængekøjen kan de godt hurtigt hoppe op og ned i igen. Men den har ikke så meget interesse. Havde håbet de måske ville sove i den. Men i stedet bygger de huler under den.

    Og den kan vaskes smiley


  • #5   15. sep 2011 hov. mente:
    Krølkræ Didrik og Therkel: hængekøjen kan vaskes.


  • #6   15. sep 2011 Langtfra alle tisser i køjen.
    Jeg har en køje ved mine pensionister og de eeeelsker den, især den ene af dem som næsten ligger deri konstant. Hun/de tisser slet ikke i køjen, laver kun pøller deri, så den bliver ikke klam eller ulækker men vaskes alligevel en gang imellem efter behov smiley


  • #7   15. sep 2011 mine tisser i hængekøjen smiley
    mine gad også kun at bruge den efter tilvænning, og så skulle der stå en sten på en bestemt måde under den, før de rigtig gad tage den i brug. (den hænger ret højt, netop for at mindske at den bare bliver brugt som hule)

    klikker dur kun hvis man har trænet dem til at forstå hvad klikkeren betyder. dvs at du først skal forbinde klikkerens klik med noget postivt (for det meste mad). altså klikke, giv mad, klik giv mad (uden at dyret skal lave noget bestemt for det). Det er jeg sikker på at dine dyr kan lære, min kender uden videre min mad-lyd, og reagerer så snart jeg siger den, hehe.
    Når de så har fattet det, begynder man at kræve at de gør en mindre ting først, før de får klikket og godbidden, og derfra gør det sværere smiley
    Hvis du har gjort overstående, så bare glem det smiley


Kommentér på:
nyt legetøj til marsvin

Annonce