{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

2 nye marsvin i huset - begynderbekymringer {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Vi er lige blevet ejere af 2 små 5 uger gamle marsvineunger, som vi fik hjem i går formiddags.
Jeg har lidt spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på i bøger/nettet. Jeg håber derfor I måske kan hjælpe😊

Jeg havde hængt en helt ny vandflaske op med frisk vand i, til Jeres hjemkomst. De har intet drukket endnu - skal jeg være bekymret?

Jeg opdagede her til morgen, at enkelte af deres pøller er lysebrune og lidt smattede i det - skal jeg være bekymret?

Har som sagt lige fået dem hjem og de er meget bange og gemmer sig.

På forhånd tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 nye marsvin i huset - begynderbekymringer
  • Gitte S
    Gitte S Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 1 Svar: 3
    #1   3. maj 2022 De skal nok finde vandet, hvis de er tørstige. Hvis de får grøntsager og græs drikker de meget lidt. Marsvin laver to slags pøller, en klæg en som de spiser igen, og en fast en, der ikke genbruges. Måske er det sådan en, du har set. De må generelt ikke have blød afføring- sørg for de har adgang til hø altid, det hjælper som regel. Meld dig gerne ind i fb gruppen Dansk Marsvineklub, her kan du få mange gode råd 🤗

  • #2   3. maj 2022 Vandet finder de hvis de bliver tørstige. Hvis bare du fodre dem med grøntsager, og en masse hø af god kvalitet, skal deres pøller, nok blive normale smiley

  • #3   20. apr 2023 80% af deres kost skal bestå af hø/græs/mælkebøtter. Frugt kan gi dårlig mave, så små mængder og kun 1-2 gange om ugen. smiley Grønt som salat, peberfrugt, osv osv, er rigtig godt. smiley De skal nok finde vandet, sørg for de kan nå flasken, ellers placer den på indersiden af buret? smiley smiley Ellers giv dem en lille skive agurk i ny og næ, ikke hver dag helst. smiley smiley

Kommentér på:
2 nye marsvin i huset - begynderbekymringer

Annonce