{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.016 visninger | Oprettet:

Karen  H
Karen H
Tilmeldt:
27. mar 2022
Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 2

Hamster 2 mdr. pludselig død {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Min datters hamster, som hun kun har haft 1 måned, er pludselig død. Lidt nysgerrig på, om der er nogen der har et bud på årsagen?
Vi købte hos privat opdrætter og han var meget tam og livlig. Ingen tegn på sygdom. Efter en enkelt dag og nat væk fra ham fandt vi ham pludselig død midt i buret. Han havde det med at kravle rundt oven på hjul og hænge i metallet osv. Kan han være faldet ned, så det er årsagen?
Mvh. Karen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster 2 mdr. pludselig død
  • #1   27. mar 2022 Kontakt opdrætteren og fortæl hvad der er sket. Måske dårlige gener. Er det en registeret opdrætter? Eller bare en “hygge” opdrætter?
    Desuden er det tegn på stress/kedsomhed når den hænger sig i tremmerne, så hvis du anskaffer dig en ny hamster bør du overveje om buret er stort nok og stimulerende nok.


  • #2   27. mar 2022 Hej Karen. Fedt at se at i har valgt at købe hamster hos en privatopdrætter!. Detsværre er det du beskriver som mulig årsag typiske stresssymptomer hos hamster. Når et hamster hænger i metallåget (også kaldt Monkey Baring) betyder det at hamsteren enten har for lidt plads, eller simpelthen ikke er stimuleret nok. Det kan nemt fixes ved at opgradere buret hvis det er under de anbefalede 80x50cm, eller fylde buret noget mere op med ting hamsteren kan lave. Selfølgelig skal i også kontakte opdrætteren og give dem besked. Det kan jo have været sygdom:)

  • #3   27. mar 2022 Man andbefaler helst ikke træmmebure til Hamster, da de netop kan få den dårlige vane at klatre og falde ned, samt træmmebidning som kan ødelægge deres tænder, tænker den måske kan være kommet slemt nok til skade af og falde ned at den døde af det, men kan ikke sige det med sikkerhed er det.

    Men skal i havde ny hamster i fremtiden vil jeg andbefale jer at købe akvarie (med hjemmelavet låg) eller terrarie så længe i køber buret stor nok, ellers har Zooplus også et bur uden træmmer som jeg selv bruger til mit Hamster.

    Hvis du har facebook kan jeg anbefale dig hamster gruppen der hedder "Alle os der elsker Hamster i dk" de er rigtig gode til at komme med råd og vejledning. smiley


  • Karen  H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2022

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 2
    #4   27. mar 2022 Mange tak for svar. Det er faktisk et “akvarie/terrarie”, som vi netop købte fordi vores ældste datter havde en hamster, som bed voldsomt i træmmerne. Men ham her fandt altså alligevel ud af at klatre op og hænge i luftlommerne på siden. Buret burde også være stort nok. Men det kan sagtens være, at der har været for lidt underholdning i buret alligevel. Det tænker jeg lige over en ekstra gang næste gang.
    Jeg vil skrive og informere dem, vi købte ham af. Mener ikke de var registreret, men virkede nu som om de havde godt styr på det.
    Måske vi bare har været uheldige, men vil jo helst undgå samme historie igen.
    Mvh. Karen


  • #5   27. mar 2022 Lyder godt du har et akvarie/terrarie, nu ved jeg ikke hvordan du har indrettet buret, men bare en ide så kan du i en del af buret lave papir strøelse så det fylder minimum 15 cm i højden, så den kan grave gange, et løbehjul i den rigtige størrelse, og gerne huse/huler rundt omkring, og så Altromin og grene fra eventuelt æbletræ den kan gnave i og hvis du ikke har det et sandbad med chinchilla sand i. smiley

    Hvis du allerede har alle disse ting så beklager jeg at komme med rådende da de så er unødvendige. smiley


  • Karen  H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2022

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 2
    #6   27. mar 2022 Tak Camilla. Det er helt sikkert nogle ideer, som vi kan bruge næste gang 🙂

Kommentér på:
Hamster 2 mdr. pludselig død

Annonce