{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange kaniner!?
  • #2   1. dec 2012 Okay dem kunne jeg godt tænke mig at høre smiley

  • #3   1. dec 2012 Jeg har 9 kaniner som alle er ude hver dag !:) de mest aktive er i løbegår det meste af dagen og de mindre aktive er i sele smiley alle ninerne bliver nusset når de får mad eller når de får hø smiley

  • #4   1. dec 2012 Her i stalden er der pt. 23 kaniner og nogle på vej, samt kuld smiley
    Men det er nu ikke så svært at tage sig tid til dem alle, selmom man har en lang skole dag (Mandag, onsdag og fredag er jeg for eksempel først hjemme kl. 17)

    Vi har tre løbegårde af forskellige størrelser, som de så skiftes til at komme i. Nogle er ude længere tid end andre, det kommer helt an på den enkelte kanin, samt om den kommer i sele eller løbegård. Jeg er begyndt at tage en enkelt af dem med ind på værelset, enten i sengen eller ned på gulvet i hele lejligheden, det er foskelligt alt efter kaninen, og hvor nem den er at fange igen smiley
    Ellers kommer de i selen, når de skal opleve noget andet eller på en bane med et par spring af forskellig højde.

    Når der fodres om morgenen tager det ca. 15 min, da det som regel skal gå stærkt, men de bliver alligevel lige snakket med alle sammen og set til. Om eftermiddagen tager det alt ellem 30 min til en time, alt efter hvor meget de gider snakke. Det er de færreste af vores der gider i længere tid smiley
    Og så tjekkes der vand morgen, eftermiddag og aften.

    Ved udmugning afsættes der en hel dag, da det som regel tager et par timer, men det afhænger af meget, og om vi er en eller to til det smiley
    Når der udmuges gøres der i bund, men ikke så tit, da vores bruger deres toilet eller et enkelt hjørne, som så gøres rent hver 2 dag, alt efter kanin og størrelse smiley

    Håber det var svar nok, ellers spørg igen smiley


  • #5   1. dec 2012 Hvor langt tid er de ude? Det er fordi at jeg har 3 kaniner men skal måske have en lille en til. Så har jeg tid til den...
    Tak for svarene smiley


  • #6   2. dec 2012 Jeg har 12 kaniner pt, og har et kuld på vej smiley lige pt er kaninerne det eneste jeg bruger dagen på, så har masser af tid smiley mine dyr er ude hver anden dag i løbegården og så bliver de alle hilst på når de får mad om morgen, gulerødder og hø om eftermiddagen og så vand inden middag smiley bruger omkring 20min på udmugning for dem alle en gang om ugen, men nu er jeg os rimelig hurtig når der skal muges smiley eller er det meget forskelligt om de kommer i sele og hvor lang tid af gangen smiley

  • #7   2. dec 2012 Jeg har pt. 30 kaniner, og ligenu er jeg alene om at motionere dem. Det er hårdt og tidskrævende og hvis ikke jeg havde min far til at hjælpe mig med alt det andet praktiske, ville jeg heller ikke have så mange. Anyway, jeg motionerer dem, når jeg har tiden til det. Eftersom jeg har en pony, som også kræver tid, så er det meget forskelligt, hvornår der sker hvad. Jeg har 9 løbegårde, som de skiftes til at komme ud i, og ellers løber (jep, løber) jeg en tur med dem. Der ligger nogle gamle skinner lige bagved vores hus, og kaninerne elsker at strække benene der smiley

  • #8   2. dec 2012 Jeg har pt tre kaniner får snart 7 mere plus at der ventes kuld smiley men lige nu harket ca lige så mange som dig smiley og det er ikke svært at få passede det ind hvis man tænker på at de jo bare sidder i et bur og keder sig smiley hvis man ikke snakker med dem og jeg har haft det på præcis samme måde som dig smiley men du skal tænke på hver kanin og hvor meget motion en kanin har brug for smiley

  • #9   2. dec 2012 Ved vores er det forskelligt hvor lang tid de er ude, det kan være fra 30 min til 3 timer, alt efter kanin og vejr smiley

  • #10   2. dec 2012 Er det svære at passe 4 kaniner end 3?

  • #11   2. dec 2012 Nej ikke specielt smiley altså hvis man går op i kaniner er det ikke smiley for så gør du det automatisk men du må helst ikke elske en højre end de andre smiley

  • #12   2. dec 2012 Jeg har pt. 10 - ikke fordi det er mange, men tager da alligevel en del tid.

    Mine kaniner står i skuret, hvilket giver meget frihed, da jeg så kan fodre og renseburer når det passer mig. Jeg fodre for det meste efter jeg har været ude ved min hest.
    Nogle gange er jeg kun ude ved dem en gang, hvis jeg har mange lekiter, lang skole dag, har aftaler mm.
    Men her om vinteren, er jeg ude lidt mere, da skålene du skal til af tøs op (weeee....).
    Nogle gange kan livet godt været presset, men så sætter jeg míg bare der ude og yder deres gnasken.. det giver en virkelig ro.. smiley


  • #13   3. dec 2012 Okay tak for svarene smiley

  • #14   3. dec 2012 Kildevang: Det er også sødt at høre på smiley

Kommentér på:
Mange kaniner!?

Annonce