{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Signe D
Signe D
Tilmeldt:
24. apr 2021
Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 2

Hvor mange kaniner sammen {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har haft vores hun kanin franskvædder og kastreret han kanin sammen og det har fungeret godt. Han er dog rykket ud mens hun havde unger, vi har beholdt en unge og jeg har hele tiden tænkt han skal tilbage i ude arealet med de to hunner. Kan han bare flytte tilbage eller hvordan gør jeg det bedst??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange kaniner sammen
  • #1   29. jun 2021 Det er forskelligt fra race til race men hvis kaniner ikke er neutraliseret må de højst gå sammen til de bliver ti uger for det er der de begynder at få hormonel adfærd over for hinanden. I starten kan der godt være slåskampe, du kan evt starte med at lade dem være sammen under opsyn og så når du går i seng, skille dem ad. På den måde vænner de sig til hinanden

  • #2   30. jun 2021 1 kanin pr bur, hvis du spørger mig smiley

  • #3   14. jul 2021 ALT over 3½ måned i rum for sig selv - så undgår vi en masse bøvl.


  • Lene H
    Lene H Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   25. jul 2021 At vælge at holde dyr indespærret kræver at man sætter sig ind i deres naturlige behov og efterfølger det så godt som det overhovedet er muligt. Det handler ikke om hvad man synes eller mener!!! Kaniner er sociale dyr og har det ikke godt hvis de er alene. Det kan man simpelthen ikke byde dem. !!!


    I naturen, lever kaniner i store grupper med stærke hierarkier. Så det er almindelig sund fornuft, at de ikke har lyst til at tilbringe deres dage alene i deres lille bur og blive sløve og ensomme. Hold altid mindst to kaniner sammen og giv dem nok plads til at leve et harmonisk liv sammen.


  • #5   25. jul 2021 Lene: Det har du så ikke ret i. Kaniner lever i kolonier. De er kolonidyr, og meget teritoriale. De har det bedst i eget bur, og ikke sammen med andre smiley

  • #6   26. jul 2021 #5 jo det har hun så ret i, kaniner er det man kalder kolonidyr hvilket betyder at de lever sammen som flokdyr men sover hver for sig. At lade en kanin leve alene udeb en kaninmakker er efter min mening dyreplageri, jeg har to kaniner og de renser hinanden, ligger op ad hinanden og gør nærmest alt sammen

  • Signe D
    Signe D Tilmeldt:
    apr 2021

    Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 2
    #7   26. jul 2021 Hej alle
    Vi valgte at sætte den kastrerede han indtil mor og unge. Det går godt de ligger sammen, har stor udegård med flere sove muligheder. De slukker alle hinanden og det virker til det går fint. Den fransk vædder(moren) virker til at være øverst i hiakiet det hvertfald altid hende som først spiser:D tak for alle svar


  • #8   27. jul 2021 Jeg vil sige, at det er naturligt at kaninerne får lov at beholde deres kønsorganer. Der er mange grunde til, at de er der - og det er en alvorlig sag at fjerne kønsorganerne, blot for "at det skal passe i vores kram".

Kommentér på:
Hvor mange kaniner sammen

Annonce