{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.583 visninger | Oprettet:

Sascha F
Sascha F
Tilmeldt:
27. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Underlig adfærd og bar plet {{forumTopicSubject}}

Jeg er helt ny herinde, og kommer til jer fordi google ikke har kunnet give mig svar.

Jeg har de sidste par dage opdaget helt ny adfærd hos min kastrerede hankanin Ib. Han er ca halvandet år gammel, og indekanin.

Han begyndte i går at rasere hans bur fuldstændigt. Hans store plastik toilet blev væltet om på hovedet, og hans Haffalaf (fra Peter Plys filmen), som han ellers godt kan lide at slikke på, blev onduleret helt. Hø blev spredt over hele buret, og madskålen rykket om på hovedet.

Det er sikkert ikke noget som hænger sammen, men til aften opdagede jeg en bar plet på has ryg. Han har hverken skæl eller andet som indikerer at der er utøj på færde, og både øjne og ører ser fint ud. Udover at det der lugtepølle har været lidt tyndt, (fiberplex hjalp), har han ikke nogle symptomer. Dog vil han helst ikke ud og løbe på tæppet hvilket han plejer at ville. Min kæreste har desuden oplevet at han (kanin) har knurret lidt af ham. Normalt får han både slik og puf om opmærksomhed.

Nogen som har et bud, inden jeg tager til dyrlæge med ham?


Herunder, på linket er billedet. Har ikke lige fattet hvordan man uploader herinde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd og bar plet
  • #2   27. nov 2012 hidalgo jo neutraliserede kaniner kan sagtens gå sammen, plus kaniner af samme køn hvis de har MASSER af plads, men det er jo heller ikke det tråden drejer sig om,

    men er han blevet nappet af et andet dyr? jeg tænker evt utøj, måske et lille smut forbi dr. dyr ikke var helt dumt smiley


  • #4   27. nov 2012 Måske ringorm?

    Selvfølgelig kan kaninpar bide hinanden, men har aldrig nogensinde set eller hørt om at de kun bed pelsen af - altså, tænker der burde være lidt sårskorpe eller lignende.


  • #5   27. nov 2012 igen som jeg skriver de skal ha MEGET plads ellers bør de ikke gå sammen

    og enig med simse


  • Sascha F
    Sascha F Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   28. nov 2012 Hej piger (i assume)

    Tak for jeres svar indtil videre.

    Ib går alene i buret, og det er temmelig stort. Altså, der kunne gå mange mindre kaniner derinde, så plads mangler han ikke. Han er ikke blevet nappet af noget, med mindre knægten har taget en luns hår, hvilket jeg tvivler på, men jeg må nok give dyrlægen et ring...


Kommentér på:
Underlig adfærd og bar plet

Annonce