{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Simone H
Simone H
Tilmeldt:
28. okt 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Underlig kanin adfærd? {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley
Længe siden sidst...Der er sket meget siden jeg sidst har været aktiv herinde - blandt andet er min gode gamle Stampe gået bort smiley .

Dette skete for ca. 2 år siden. Det første år boede Stampes yngre kammerat, My ude i vores store udendørs areal til kaninerne. Hun blev meget påvirkert af hans død, selvom de egenligt ikke var 'bedste venner'. Efter 1 år tog vi hende ind og ligesiden har hun boet på min lillesøsteres værelse i et stort indendørsbur. Hun er blevet meget mere kælen, tam og livglads efter det smiley
Vores mor er dog begyndt at synes at hun lugter (hvilket hun også gør) og vil gerne have hende ud og bo igen til sommer og når pelsen også er klar. (Det synes jeg nu er fint nok - 'buret' derude er meeeget størrer og fungere ligesom en 'løsdrift' til heste smiley ). Vi har så snakket lidt om at få en kammerat til hende og i søndags tog vi en ny med hjem.
Jeg arbejder i en dyreforretning og der stod en enkelt kanin til aflivning i morgen, da den var blevet for gammel og ingen gad at købe den. Det kunne min mor selvføgelig ikke holde ud og tog staklen med hjem smiley (Jeg er lidt ligeglad..det er selvføgeligt synd at få unger, hvis de bare skal gå til spilde. Tværtimod er det sket og kommer til at ske flere gange på mit arbejde og vi kan altså ikke rede alle kaniner i hele verdenen.)

Den nye kanin er rigtig sød osv...(lidt over et halvt år gammel - dværgvædder - hunkanin).
Den går jo sammen med My på min søsters værelse nu. Problemet er bare at My har ændret sig utrolig meget siden den kom. Hun er blevet sit gamle jeg igen og virker både vild og arrig. Hun lader ikke den nye komme tæt på sig i buret og angriber den til tider. Så nu har vi to kaniner der sidder i hver sin side af buret. Den lille nye forstår det egenligt ikke og virker meget nysgerrig på My.
My derimod virker skrækslagen overfor alt! Hun piper og knurrer så snart den nye bevæger sig eller hvis hvis vi åbner buret for at a'e hende. :(?
Udenfor buret er det lidt en anden sag - jeg har godt tænkt på om My føler sig for indeklemt og føler at hendes territorium er blevet overtrådt af den nye. Men udenfor buret piper/knurrer hun også af alt og alle, men lader den nye komme tættere på og endda slikke hende? Noglegange ligger hun også ned (både udenfor buret og inde i buret) selvom hun virker skrækslagen overfor den nye :o?
Den nye går nu bare og hygger sig og lærer utrolig hurtigt efter hende. (Kan allerede nu finde rundt på værelset og tilbage og endda hoppe ind i sit bur - som My gør smiley )

Nogen der kan komme med en forklaring på My's adfærd? Jeg synes at det er lidt synd for hende, for hun virker virkeligt bange for den nye smiley Og kan man gøre noget ved det? Har også tænkt på om hun måske ikke 'ønsker' en kammerat længere...Hun har trods alt levet alene i to år og er en ældre kanin.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig kanin adfærd?
Kommentér på:
Underlig kanin adfærd?

Annonce