{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.153 visninger | Oprettet:

Hjælp mig!!! (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
er bange for at mit marsvin er syg smiley
Tulle mit marsvin vil ikke rigtigt afføre. Hun virker som om hun har hård mave hun afføre for det meste kun om aften og syntes det ikke er meget s; Hvad skal jeg gøre. Min svigerfar mente at det måske var fordi hun spiser af fleece tæpperne fordi det kunne give forstoppelse.?
Og mit andet marsvin igår da jeg kom hjem lignede det at hun kastede op kunne høre en lille lyd som om at hun fik sure opstød smiley
Nogen der kan hjælpe mig med det!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp mig!!! (marsvin)
  • #1   10. sep 2012 Jeg ville, hvis jeg var dig, kontakte dyrlægen. Han kan sandsynligvis gøre noget for at hjælpe. smiley

• #2   10. sep 2012 Har lige haft ringet til dyrlægen og hun sagde at jeg skulle give noget tarm smørrende men hun ved ikke hvad det var med min lille marsvin hun tror bare det var et surt opstød

• #3   10. sep 2012 marsvin kan ikke kasteop og lign. og derfor tror jeg heller ikke der er tale om et surt opstød.

Hvis marsvinet er sygt, som det kan lyde til så en tur forbi dyrlægen, en som ved noget om marsvin

• #4   10. sep 2012 marsvin kan faktisk godt kaste op, men så er de MEGET syge, jeg har kun oplevet det EN gang i min tid som opdrætter. Det var en han hvis bakterieflora i maven var stået af pga han fik antibiotika i en hel måned oralt (ordineret af dyrlægen, det ville jeg aldrig selv gi i en måned oralt).

Hvis TO marsvin i samme bur har problemer med maven (og det har de måske udfra det du fortæller) ville jeg spekulere på en forgiftning.... fx hvis de havde fået løg, kartoffelskræller eller andet IKKE-marsvinemad? kan de have fået sådan noget?

Når et marsvin hoster kan det dog også godt ligne de kaster op, det kan også være det nr 2 lavede da den "kastede op". Altså at den prøver og hoste noget op. Hvilket godt kan være fleece (eller lungebetændelse).... alle mulige ting kan få marsvin til at forsøge at spise deres bundmateriale: for lidt hø, for lidt plads, for lidt mad.... osv osv. Og fleece er absolut ufordøjeligt.

I det her tilfælde tør jeg ikke give godt råd om noget som helt for vi aner reelt ikke hvad dyrene fejler for der ER flere muligheder... Så virker de sløje må du til dyrlæge. Husk dog dyrlægen kan heller ikke gøre vildt meget medmindre du fx husker på hvad de har fået at spise fornyligt. Medbringer et par pøller til "konsistens-vurdering" hvis de ikke lige laver nogle hos dyrlægen osv.... hvor længe har de gået med at være "sløje" virker de utrivelige på andre punkter, hvilke osv.... der er alt for få oplysninger her til JEG tør forsøge at lave en "online-diagnose" eller give nogle råd.

• #5   10. sep 2012 Hvis et marsvin ikke kan komme af med sin afføring, så er det afsted til dyrlægen, hvis ikke man vil miste den. Og helst en kompetent dyrlæge.

• #6   10. sep 2012 Bedste mulighed er en dyrlæge der har forstand på marsvin...

• #7   10. sep 2012 Min dyrlæge har forstand på marsvin hun har selv en del marsvin og opdrætter vist også. De har ikke fået noget giftigt kun lidt agurk gulerod og rødpeber selvf har de massere af hø og mad. Hun afføre men bare ikke så meget som hun har gjort. Dyrlægen sagde at så længe hun afføre bare lidt er det ikke det værste hun sagde jeg skulle købe noget der hedder ZooLac til at sætte gang i maven og hvis ikke ville hun meget gerne kikke på hende. og det kan meget vel være at den lille bare hostede fordi de havde lige kastede sig over en gulerod. smiley

• #8   10. sep 2012 hvis der skal komme "output" skal der også noget "input" indenbords... så hvis ellers pøllernes konsistens er fin og det eneste problem er antallet så får du jo ikke forøget antallet ved at give noget afførende... der skal mere input til! Har hun fået tjekket tænderne er derfor mit næste spørgsmål?

• #9   10. sep 2012 jeg har selv tjekket dem ja og de er fine

• #10   10. sep 2012 hun spiser meget godt der er slet ikke noget der .

• #11   10. sep 2012 Hvordan har du tjekket kindtænderne?

• #12   10. sep 2012 Lea K - medmindre du har brugt 'redskaber', så er det ikke muligt at tjekke kindtænderne selv. Fortænderne ja, men ikke kindtænderne.

• #13   10. sep 2012 Nej de er ikke tjekket

Kommentér på:
Hjælp mig!!! (marsvin)

Annonce