{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.868 visninger | Oprettet:

Kanin vil ikke ind i bur {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min kanin Tank er ude og løbe i min lejlighed HVER dag i 4-12 timer alt efter hvor meget jeg er hjemme den pågældende dag. Når han ikke er ude har han et kæmpe bur, det største jeg kunne finde, med hus, mad og alt det der nu skal være.

Mit problem er, at han er begyndt ikke at ville ind i buret... Jeg kan lokke nok så meget med kaninfoder og diverse grøntsager og lækkerier, men han vil bare ikke ind i buret, punktum. Heller ikke hvis han ikke har fået mad i nogle timer.

Hvad gør man med sådan en kanin? Han bryder sig ikke om at blive båret og spræller hvis man løfter ham op, og han er en stor kanin på små 8 kg.

Nogle gode råd? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin vil ikke ind i bur
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   9. sep 2012 Kaninsikre hjemmet og lader ham rende frit døgnet rundt? smiley

• #3   9. sep 2012 eller: vise ham at når du siger ind så mener du faktisk ind?... tag en tyk sveater på så han ikke kradser dig til blods og så put ham (stille og roligt og venligt!) i buret efter at have sagt "så, hjem med dig" og klappet i hænderne nogle gange.
    Vores kanin har fattet det nu: jeg klapper og siger hjem med dig, og så spæner han hjem.... for han ved han bliver puttet hjem HVER gang hvis ikke han går selv:) Dyr skal have en fast men kærlig hånd præsis som børn og kaniner er faktisk ret intelligente og kan GODT lære en enkelt simpel komando eller to:)

• #4   9. sep 2012 Køb en af de store Pet Caddyer og se, om ikke du kan få ham til selv at springe op i kassen.
    Jeg har en kanin, der absolut ikke vil bæres. Når hun skal i løbegård, løfter jeg hende lige fra buret og ned i kassen og bærer hende ud. Når hun skal ind igen, hopper hun selv (med lidt hjælp) op i kassen, og så bærer jeg hende ind.
    Den metode kunne du jo bruge, selvom det er et eller andet sted i din lejlighed og så bære ham hen til buret.

• #5   10. sep 2012 God idé. Han kan allerede kommandoen "kom" og jeg kan kalde ham til mig uanset hvor han er, og så kommer han løbende i fuld firspring, undtagen lige når han skal ind i buret.

Han plejede altid at komme, når jeg kaldte, men indenfor de sidste par uger er det som om han bare ved at nu er det tid til at komme op i buret, og så sætter han sig hen i et hjørne eller løber ind i en kasse og bliver der. Det er med garanti mig, som gør noget anderledes og jeg kan derfor ikke kalde ham til mig, når han skal ind i buret. Jeg er vant til at træne heste, så jeg ved hvor stor en forskel noget så simpelt som fx ændringer i ens vejrtrækning kan gøre.

Men rigtig god idé at prøve at træne ham til det. Jeg har bare været lidt bange for at han skulle blive sky af at blive puttet sprællende ind i buret.... ?

Bare noget sært noget, for han virker til at synes, der er meget hyggeligt oppe i buret. Så ved ikke hvorfor han pludselig nægter at hoppe derind. Men jeg må få gang i noget mere træning med ham.

Kommentér på:
Kanin vil ikke ind i bur

Annonce