{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.626 visninger | Oprettet:

Oppustet mave - marsvin? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har et ældre marsvin fra 2007.
Hun har været en del tynd på det sidste, men har prøvet at give hende alt det hun vil spise. Som sagt så har hun været tynd, og det har man kunnet mærke når man sad med hende.
I dag er hendes mave meget udspilet, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre :(.
Hun ser ikke ud til at have smerter, men kunne forestille mig at det var ubehageligt.
Hun går alene i sit bur, da hendes "mand" gik bort for 2 måneder siden.

Håber der er nogle der kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oppustet mave - marsvin?
  • #2   5. sep 2012 ja hun har altid været en af dem der har været tynd, især i forhold til de yngre marsvin som jeg har.
    Men jeg er meget bekymret for det med hendes mave, det virker meget underligt. De fik noget salat samt majs at spise i går, kan det være det?

• #3   5. sep 2012 Der har slet ikke været noget med at hun ikke ville spise. Hun er lige så frisk som altid, og har været en af dem der spise meget - dog uden at tage på som sådan.

• #5   5. sep 2012 ved trommesyge så buler de voldsomt ud og man blvier gerne overasket over at marsvinet virker helt ballonagtig på maven. Tager man om maven vil den ofte pive fordi det simpelthen gør ondt. Der skal gives smertestillende og 1-2 ml olie nogle gange i døgnet. Så er det det, er du nok nødt til en tur til dyrlæge for smertestillende er på recept.

• #6   5. sep 2012 Problemet er bare at den dyrlæge jeg har, har virkelig ikke forstand på marsvin overhovedet! Har været dernede før med sygt marsvin, hvor de stod og sagde at der faktisk ikke var noget galt med ham overhovedet.. Det endte så med at jeg måtte derop og få ham aflivet for efterfølgende var der blod i hans afføring.
    Stoler ikke på den dyrlæge overhovedet. Jeg ved heller ikke hvor meget jeg vil udsætte hende for, når hun er så gammel som hun er...?

• #9   5. sep 2012 Du er nødt til at skal til dyrlægen med den, for du kan ikke gøre noget selv. Så må du finde en anden dyrlæge, hvis den du normalt bruger ikke ved noget om marsvin.

• #10   5. sep 2012 fra 2007? jeg har 3 fra 2006 og en fra 2005 og har haft flere der blev 8. Men problemet er selvfølgelig også hvis hun har fejlet andet et stykke tid (hvilket jeg får mistanke til siden du siger hun har været tynd længe) så kan det være for sent at gøre noget... men jeg ville bestemt forsøge hvis det var mit marsvin:)
    Jeg kan ike se hvlken by du bor i også kan det jo være svært at anbefale en dyrlæge... men du kunne prøve at søge på forskellige marsvineforums efter dit by-navn og så kan det jo være der dukker enten tråde op om dyrlæger i området eller du finder nogle andre marsvineejere fra området som måske kan anbefale en bestemt dyrlæge i dit område.

• #11   5. sep 2012 Tak for hjælpen, jeg prøver at finde på noget smiley Har tidligere været inde ved kbh for der er vist også en rigtig god dyrlæge !

• #12   5. sep 2012 Har hun været tynd hele sit liv eller har hun været lidt tygger for feks: 1-3 år siden?

for alle dyr spisser mindre jo ældre de bliver

• #13   5. sep 2012 Jem - jeg har "desværre" for mange marsvin. jeg er alt for bundet af dem, så skal have bestanden ned - dog gerne bare på normal vis ved alderdom :).
    De andre fungere rigtig godt sammen, og dem hun har gået sammen med har været alt for voldsomme ved hende.
    Camilla - hun har altid været en af dem der har haft svært ved at tage på

• #14   5. sep 2012 Ok, men en ny lille ven ville jo være godt for hende smiley men hvis du nu siger ja til at prøve at finde en lille ven til hende så vil jeg sige ( find en på nogen lunde sammen alder, for så er den også meget rolig)

feks har jeg en han på snart 3år og en lille han som lige er blevet 1år smiley selv og den lille løber og springer (springer jo af glæde) rundt i buret er den ældre stadig glad for ham og savner ham når han ik' er der (det ved jeg fordi at når jeg tager den lille op så kigger den store hele buret igen flere gange)

• #15   5. sep 2012 mente igemen

• #16   5. sep 2012 Jeg er ikke interesseret i flere marsvin smiley

• #17   5. sep 2012 Hvis du går efter en god dyrlæge i Kbh, kan jeg klart anbefale Grundtvigs dyreklinik, den er helt ny åbnet men dyrlægen har før arbejdet på dyreinternat hvor hun har haft at gøre med rigtig mange marsvin og arbejdet tæt sammen med en opdrætter som har givet hende en masse viden inden for dette område og så er hun forholdsvis billig:-)

Kommentér på:
Oppustet mave - marsvin?

Annonce