{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.036 visninger | Oprettet:

Fleece i bur.. :) (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hejsa bag skærmene smiley

Jeg har læst lidt om fleece i buret, i stedet for spåner smiley

Jeg vil gerne prøve det, for jeg syntes det er flot, og det er vel også en del billigere end spåner smiley

Men jeg har lige nogle spørgsmål smiley

1. Hvor mange håndklæder ligger i/du under fleecet?
2. Hvor mange gange om ugen skal det skiftes?

Håber i kan hjælpe mig smiley

Og hvis i har nogle et album med billeder af jeres marvin der går på fleece, så skriv gerne! smiley

- Sabina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fleece i bur.. :) (marsvin)
  • #1   5. aug 2012 Hej Sabina.

    Jeg bruger selv Fleece og kan stærkt anbefale det smiley

    det er billigere og nemmere, samtidig med at mutterne elsker det smiley

    1. - 1-2 Håndklæder og så aviser under.
    2. - Jeg fjerner pøller 1. - 2. dag.. - Og så skifter jeg Fleecen 1 gang om ugen smiley


  • #2   5. aug 2012 Da vi brugte fleece var det 3 lag håndklæder og fleece lagt dobbelt. Det holdte 4-5 dage og der imellem blev der fjernet pøller 2-3 gange om dagen.

    Gik dog tilbage til spåner af flere grunde, bla. fordi fleece krævede så meget dagligt.


  • #3   5. aug 2012 Jeg bruger selv fleece og det er virkelig dejlig mine mutter er meget gladere på fleece end på spåner og men som DCNDD siger kræver det meget arbejde hverdag. jeg skifter en gang om ugen ca men deres toilet skifter jeg hverdag da jeg har forsøgt at potte træne dem og det går godt nok indtilvidre smiley men det kræver virkelig meget arbejde at pottetræne dem da men næsten skal skifte fleecen det hver anden dag indtil de har lært det:) Og jeg bruger aviser i stedet for håndklæder men overvejer meget at begynde med håndklæder smiley

  • #4   5. aug 2012 Jeg er også fleecebruger og er meget glad for det, af den primære årsag at dyrene ELSKER det, og det er mere end rigelig grund for mig.

    Jeg bruger 3 lag håndklæder i buret. Jo flere håndklæder jo længere tid går der også inden det begynder at lugte smiley

    Jeg fjerner pøller 2 gange om dagen - om morgenen når jeg står op, og inden jeg går i seng om aftenen. Det tager mig ca. 5 minutter at fjerne i alle 3 af mine bure (jeg bruger en lille håndstøvsuger).

    Hvor lang tid det kan ligge inden det skal vaskes kommer meget an på den enkelte og hvor sart en næse man har sig. Herhjemme har jeg en kæreste med en meget sart næse, og da dyrene står i stuen, skal lugten holdes minimal for vores vedkommende. Derfor har jeg valgt at vaske det hver 3. dag.

    Det er nok dyre i længden hvis man vasker det så tit som mig (med vandregningen), og det kræver en del mere arbejde, men som sagt gør jeg gerne det for at dyrene kan få lov at få den ekstra glæde. Derudover er det lækkert at kunne give dem grønt, uden at det bliver sat til af spåner, og da jeg har en pige som er rimelig langhåret slipper jeg også for at skulle børste spåner ud af hendes pels. Derudover er det rigtig hurtigt at gøre rent - især hvis du som mig er indehaver af en håndstøvsuger smiley


  • #5   5. aug 2012 Super tak for hjælpen allesammen! smiley

    Jeg fjerner alligevel pøller hver dag hos Ester smiley

    Men hvordan skal man pottetræne dem? Ligge deres pøller i deres toilet? smiley


  • #6   5. aug 2012 Uha... Det er ikke nemt at pottetræne marsvin - for ikke at sige umuligt. Der er nogle få undtagelser, da nogle marsvin er lidt mere renlig end de andre, men det er et fåtal. Jeg er så heldig at min Don Juan, har valgt sig et hjørne han pøller i, fordi han af en eller anden grund, har en form for hygiejne-sans, men mine 5 andre, kunne ikke være mere ligeglade smiley
    Så hvis du er en af de heldige som har et marsvin eller 2, som har hygiejne ''genet'' så kan du da prøve at sætte en bakke eller lign. hen på deres fortrukne sted...


  • #7   5. aug 2012 Jeg ligger deres pøller i toilettet men en ting der er meget vigtigt er at gå efter deres tisse hjørne smiley og en anden ting er at man skal som sagt skifte tit fordi hvis der lugter af tis (som der kommer til at gøre på fleece hvis de tisser uden for) vil de tisse der i stedet for toilettet så man skal skifte tit smiley

  • #8   5. aug 2012 marsvin der går alene lærer hurtigt at bruge et toilet da de i forvejen helst benytter et bestemt hjørne. Problemet opstår når der er flere marsvin i samme bur: vi andre gider jo heller ikke gå hen til det samme træ i skoven som de andre på skovtur... så de vælger hvert deres toilethjørne og så ser det ud som om hele buret er fyldt med pølle/tis. hvis man kunne finde et materiale der tiltrak dem ved toiletbesøg (ligesom en kat helst går på bakken fordi den kan skrabe deri) vile det være nemmere... men mig bekendt har ingen endnu fundet noget som appelerer på samme måde til marsvin, så at lære marsvin i flok at bruge det SAMME toilet allesammen vil jeg påstå er noget nær umuligt indtil der findes et materiale der tiltrækker... eller måske noget duft dims?

  • #9   5. aug 2012 Det er da gået fint med mine to tøser smiley


Kommentér på:
Fleece i bur.. :) (marsvin)

Annonce