Kanin vil ikke spise sit foder {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg ville lige høre om nogen af jer har oplevet noget lignende.
Jeg har en super dejlig belgisk kæmpe, Tank. Fordi han er en kæmpe spiser han jo selvfølgelig en del og han er vant til at få en skål foder morgen og en aften + selvfølgelig hø, grønt og alt den slags.
Han plejer at have en vældig appetit, da han jo som sagt er stor, har han jo brug for en del mad.
Nå, men jeg plejer at fodre ham med vitakraft og det har han altid elsket. Men dyrehandleren hvor jeg køber foder er skiftet over til at have cuni-complete. Så det prøvede jeg at købe. jeg har så langsomt de sidste dage givet ham lidt af det i hans vitakraftfoder, for at vænne hans mave til det nye. De første dage åd han det glædeligt.
Men her i morges ville han simpelthen ikke røre foderet. Så jeg gav ham en gulerod og den åd han med velbehag. Senere gav jeg ham en smule af marsvinenes foder, for at se om han ville æde det og det åd han med stor lyst. Så hans appetit fejler ikke noget, han vil bare ikke have sit eget foder (hverken vitakraft eller cuni-complete).
Nogen der har oplevet at en kanin pludselig ikke gider sit foder mere? Eller nogen som har en god forklaring?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 27 Svar: 175
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 12
Min kanin hun plejer at få noget bestemt foder. Som hun er ekstrem glad for!
Lige da jeg giver hende det så grov æder hun bare af det. Men en dag da jeg skulle ned at købe hendes ynglingsmad havde de det dsv ikke. Men så fik så noget andet. Så hun ikke havde fået før. Hun snusede lidt til det men spiste ikke. Da jeg kom hjem fra skole havde hun ikke rørt det. Så spurgte jeg en af mine veninder som har haft kanin i 5 år om hvorfor hun ikke havde spist det. Det er fordi at hun er vant til det mad hun plejer at få. Og lige pludselig skifter man over til noget andet. Hun skal vende sig til det. Og efter en uge eller to. Begyndte hun at grov æde som om det var hendes ynglingsmad
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
jun 2011
apr 2010
Og græs får han kun, når jeg slæber det med hjem fra hesten. Han er nemlig løsgående lejlighedskanin og han får altså ikke græs, som har groet inde i en forurenet by. Men vil desuden til hver en tid holde på at at græs eller hø ikke er nok. Min hest får også foder hele sommeren, selvom han går ¨på græs 24/7. Græs i Danmark har typisk et lavt indhold af kobber, selen og natrium så et dyr som ikke får tilskud, får typist mangel på disse mineraler.
Anyway konklusionen indtil videre er, at han ikke kan lide det nye foder.. Jeg pillede hver eneste af de nye piller op af hans foder, og derefter åd han sit vitakraft foder.. De nye piller lagde jeg et andet sted i buret og dem har han ikke rørt. Så tænker jeg prøver Excel foderet i stedet. Det skulle være ret godt. Så må vi se om han gider æde det
Og jo altså han æder jo nok det andet, hvis han bliver sulten nok. Men hvis han ikke bryder sig om det, så kan jeg jo lige så godt finde et alternativ, som han kan lide.
jun 2011
men det var da dejligt du har styr på det, så havde du jo ikke behøvet at lave et indælg
apr 2010
Jeg spørger ind til om nogen har oplevet at kaninen ikke vil have sit foder mere. Hvorefter du antager at jeg fodrer min kanin for meget, selvom jeg intet har sagt om mængder
Kanin vil ikke spise sit foder