Spørgsmål vedr. kaniner. {{forumTopicSubject}}
Hej :-).
Har lige et par spørgsmål vedr. kaniner.
Min hunkanin, som er en blanding mellem løvehoved og hermelin, er begyndt at være en form for aggressiv.. Når jeg tager min hånd ind til hende, lægger hun ørene tilbage og væser nogle gange.
Er hun bange, vil hun bare vise at det er hendes territorium eller andet?
Når jeg vil tage hende op, hvilket jeg gør oppefra, løber hun rundt og væser også nogengange, og slår ud efter mine hænder. Tror ikke det er fordi hun er i brunst, da det har varet mange dage efterhånden.
Er hun bare aggressiv, bange for at blive taget op eller andet?
Og så et sidste spørgsmål:
Hvordan er den bedste måde at indrette et kaninbur?
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Kaniner er bytte dyr og kan derfor ikke lide når man kommer oppe fra, da de aldrig kan vide om det er en fugl eller andet som kommer efter dem.
okt 2011
Følger: 1 Gnavere: 5 Emner: 12 Svar: 51
De fleste siger også at man skal tage dem ud fra siden, men hun sidder meget oppe i hjørner, og når jeg så vil tage hende fra siden, så kan hun godt finde på at nappe ud efter mig.. Så ved ikke lige hvordan jeg skal tage hende ud fra siden..
apr 2010
Har du vendt bunden i vejret på hende og tjekket om hun er i brunst ?
Når du siger hun sætter sig i et hjørne, så forsøger hun at fortælle dig at hun ikke vil ud. Hendes grænser er meget tydelig, når hun sætter sig sådan.
Men da du ikke acceptere det og alligevel vil have hende ud, så er det næste hun gør at væse af dig samt bide ud efter dig, da du ikke forstår hendes grænser
okt 2011
Så det vil altså sige, at jeg ikke må tage hende ud, men at hun selv skal komme?
Altså hun plejer selv at hoppe ud af buret om aftenen og sådan, men det er også kun om aftenen, og hvis jeg nu vil ud og gå tur med hende, er det jo lidt irriterende, at hun kun gider komme ud om aftenen, for der er det jo lidt for koldt for hende?
apr 2010
Du ligger hende på rykker, og trykker ned ved hendes kønsdele. Hvis hun er hævet og lilla, så er hun i brunst. Der er flere forskellige stadier af brunsten
okt 2011
Men har du nogle gode idéer til indretning af kaninbur?
Spørgsmål vedr. kaniner.