{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Inde kanin & min mor?
  • #1   3. mar 2012 1 - Gør rent ved kaninen ofte, og luft ud. Kaninen må endelig ikke sidde i træk. Jeg plejer at lufte ud, når min kanin er udenfor. Jeg gør hele buret rent en gang om ugen, og fjerner ellers vådt halm og våde spåner hver anden dag.

    2 - Igen; Gør ofte rent. Min kanin står på flisegulv, men lig eventuelt noget under buret som et tæppe eller en presenning. Jeg plejer at støvsuge gulvet når kaninen er ude, og når jeg har gjort rent ved ham.

    3 - Det handler om, at kaninen ikke skal have adgang til ledninger. Min kanin kan dog sagtens bare tulle rundt i stuen, uden overhovedet at snuse til ledningerne. Men ellers, så spær af, så kaninen ikke kan komme ind til ledningerne.

    Held og lykke med at overbevise din mor (:


  • #2   3. mar 2012 Altså, dyr lugter - det gør de, men spørgsmålet er jo hvor sart man er.
    - Sørger man for en god bundstrøelse, skifte bur tit, lufte ud i rummet hvor de står m.v. så kan man jo holde det på et minimum.

    At de sviner, det synes jeg ikke er så slemt - og det kan man jo gøre noget ved. Sørge for at de står et sted hvor der godt må være lidt skidt rundt om buret og så sørge for at gøre det rent dagligt.
    - Evt. kan man jo bygge et stort og flot bur selv, hvor nogle af siderne består af plexiglas så der ikke kan komme skidt ud men lys ind. Samtidig kan man bygge et bur som er pænt og praktisk smiley

    At de bider i ledninger gør de kun hvis man lader dem være løs og ikke holder øje med dem smiley


  • #3   3. mar 2012 Tusind tusind tak!:D
    Skal nok for hende overbevist på et tidspunkt(-:


  • #4   3. mar 2012 Mine forældre er skilt, bor hos min fsr den første uge og min mor den næste, men så tænkte jeg på om man ikke kunne vænne sin kanin til at få mad efter skole?
    Håber virkelig jeres råd virker på min mor!!(-:


  • #5   4. mar 2012 1) Jeg har indekanin, jeg gør oftest rent hver anden til tredje dag, denne gang er det dog fem dage siden - da jeg ikke har haft tiden overhovedet; og det kan man ikke lugte.

    2) De sviner ja, min har mulighed for at løbe rundt på mit værelse, når jeg er hjemme. Der kommer selvfølgelig savsmuld rundt på værelset, og et par klatter.. Men jeg støvsuger hver gang jeg gør rent, og den vej kan jeg holde det nede.

    3) Ja de bider i ledninger, min har formået at spise to oplader til mobilen, en til computeren og et headset - men hvis man husker at ligge det på plads, så gør de det ikke - og tro mig, du skal nok huske det når du har brugt over 1000kr på ledninger, fordi kaninen har spist det.

    Men det er det skønneste at have en kanin indendørs, jeg har altid haft udendørs, og nu ser jeg hvor forkert det var, at have kanin udenfor - man har ikke det samme forhold, til hinanden.


  • #6   4. mar 2012 Du bestemmer jo selv, hvad tid på dagen den får mad? Men hvem skal passe den, når du er andre steder?

  • #7   4. mar 2012 Mht ledninger, så SKAL man bare sikre sig at dyret ikke kan komme til dem.
    Mindre fordi ledninger ikke er billige, men mere fordi den strøm igennem dem faktisk er farlig.


  • #8   4. mar 2012 1 - De lugter kun hvis de ikke bliver skiftet ofte nok, skift buret mindst 1-2 gange om ugen.
    2 - De sviner ikke så meget, men det er også hvor ofte du skifter dem. Nogle kaniner strinter, men ikke alle.
    3 - De bider kun i ledninger når de er i nærheden af dem. Og hvis den skal løbe rundt på værelset, så skal du bare fjerne ALT som er farligt for kaninen smiley


  • #9   4. mar 2012 Vi har 7 kaniner indenfor, og synes ikke de lugter.
    Man kan godt lugte når det trænger til at blive gjort rent ved dem, men ellers kan vi ikke mærke det.

    Man kan bare stille dem et sted hvor man enten kan feje eller støvsuge tit.

    Hvis man har sin kanin ude, så kaninsikre man det/de rum hvor kaninen skal rende


  • #10   4. mar 2012 Emma R: Jeg kommer hjem efter skole hverdag & passer den, nusser den og går tur med den(-:
    Ellers er jeg sikker på at min mor godt vil hjælpe.


Kommentér på:
Inde kanin & min mor?

Annonce