{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Kanin inde? {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg vil vildt gerne have min kanin ind og bo, når jeg får mine marsvin solgt. Jeg føler nemlig ikke at jeg kan få snakket nok med hende grundet lektier, også hvis hun kom ind kunne hun jo hoppe rundt mens jeg lavede lektier, og hun kunne selv vælge om hun ville snakke, og hun valgte selv hvor meget hun vil snakke smiley

Men mit problem er at min papfar siger det kommer til at svine ret meget, men jeg har jo marsvin inde, og de sviner ikke ret meget. Men må heller ikke til sommer få hende ind en weekend over for at bevise at hun ikke sviner smiley

Lige nu går jeg i 10. klasse, men næste år skal jeg på HHX hvilket giver flere lektier og jeg får senere fri, så jeg må enten sælge hende eller give hende mindre opmærksomhed. F.eks. nu her er jeg hjemme 16:30 i hverdagen, og jeg tager afsted kl. 6:45 om morgenen.

Her er lidt om de forhold hun har.
Hun går i en løbegård på 2*1 m og har sit bur der inde i, der er gravet hegn ned så hun kan grave, og her til vinter kommer hun ind i vores skur og stå, og så vil hun selvfølgelig komme i løbegård når der er til det smiley

Det jeg leder efter her er jeres svar på hvad jeg skal gøre, for jeg er virkelig frustreret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin inde?
  • #1   12. okt 2014 Min kanin sviner ikke...

    Han er dog kastreret, da man så kan undgå den strinter


  • #2   12. okt 2014 Min er en hun, så hun skulle jo helst ikke strinte smiley Men hvor tit gør du rent ved ham? smiley

  • #3   12. okt 2014 Jo, hunner strinter nu også..

  • #4   12. okt 2014 Min kanin går frit indenfor. Det sviner overhovedet ikke da han bruger kattebakke. Det sviner, hvis man bruger spåner i kattebakken, derfor bruger jeg træpiller smiley
    Jeg går selv i 2.g i gymnasie og kender det med at have sent fri, også fordi jeg har 1 ½ time hver vej med bus smiley

    Læs mere på kaninhaandbogen.dk, som er en hjemmeside hvor der står alt godt om det at have kaniner boende indenfor smiley


  • #5   12. okt 2014 Jeg har ingen kattebakke.. Min hopper ind i sit toilethjørne i buret

  • #6   12. okt 2014 Og en god ide hvis hun skal bo indenfor er, at sterilisere hende. Det er der maaaaange grunde til. Fx reduceres risikoen for kræft i reproduktionsorganerne markant. Dem kan du også læse om på hjemmesiden smiley

  • #7   12. okt 2014 Ja, et toilet i buret kan også bruges. Min kanin har bare ikke noget bur, plus at han er for stor til at være i et hjørnetoilet smiley

  • #8   12. okt 2014 Det er heller ikke et platik hjørne min har, men et hjørne i buret han selv har valgt skulle være toilet.. Jeg har prøvet et plastik toilet, det gider han ikke, den blev konstant kylet væk fra hjørnet smiley

  • #9   12. okt 2014 Min ninus har aldrig strintet, men hu har så heller aldrig mødt andre kaniner her hos mig, dog har hun også toilet i form af en bund fra et transportbur, da hun har det med at ramme ved siden af hvis kanten er lille.

    Jeg har pt. ikke pengene til at sterilisere hende, og der vil gå længe før jeg har, da jeg har en lille stak penge liggende til dyrlæge i akut tilfælde, men vil ikke bruge dem på sterilisation.

    Hun har været indenfor et par gange og hun ELSKER det, hun hopper rundt og udforsker, samt så går hun og gnider hagen, hvilket o betyder hun gør det til hendes smiley Mit problem er min papfar ikke vil have hende ind, fordi han tror hun sviner. Han vil ikke lade mig bevise det modsatte, ja jeg ved da godt at jeg skal respektere det, jeg synes bare ikke det er fair overfor hende. Er også ret bange for at sælge hende, fordi hun har det temperament som hun har, hun er nemlig ret aggressiv hvis hun ikke får det motion hun kræver, det er bandt andet derfor hun bor i sin løbegård, for jeg har ingen tid til at tage hende ud i løbegård om morgenen, så tænkte det var bedre hun fik et større "bur".

    Jeg ved godt at der skal sikres for ledninger, osv. Vil også først have hende ind næste år, for det er forsent nu, da jeg først kan tage hende ind om 1-2 måneder, for mit værelse skal males og der skal ryddes ud i tingene smiley Hvilket jo betyder hun har fået sat vinterpels.

    Jeg bruger dagligt 3 timer på transport, samt 1 time på transport fra busstation til huset. Lige pt. har jeg dog ferie, men det betyder ikke at jeg har mere tid til hende, kan selvfølgelig lave lektier ude ved hende, men hun plejer at maltraktere min papirer xD

    Må prøve at prikke lidt til min papfar smiley Har nogen ideer til ngle gode argumenter, kilder osv. som måske kunne være nyttigt for ham at læse, så han måske ville blive overbevist? Alt tages med kys hånd smiley


  • #10   13. okt 2014 Der behøver heller ikke være andre kaniner før de strinter

  • #11   13. okt 2014 Hun har aldrig strintet så tror ikke hun vil komme til det bare fordi hun kommer ind smiley

  • #12   13. okt 2014 Hvis man har en frigående kanin der slet ikke sviner, så vil min kanin gerne have et kursus.. Han går ganske vist også fint på bakken, men "sviner" kan være meget andet - for mit vedkommende er der hø på gulvet, grønt ligger indimellem under spisebordet, der slæbes lidt træpiller med ud af bakken, og har nullermænd det med at blive slæbt rundt når der hopper et dyr rundt.. Så sviner kan være mange ting.

  • #13   13. okt 2014 Dorte - tja det kan være grund nok at det er nyt territorie

  • #14   13. okt 2014 Von Fancy, har pt. mine marsvin inde, og de sviner også, mn siden vi har hud støvsuges der hveranden dag, så der når jo ikke at ligge meget hø og andet smiley tror mere han er bange for at det ligger OVERALT på mit værelse, for hvis hun skal bo inde skal hun bo på mit værelse, uden adgang til resten af huset.

    Beltane Hun har været inde på mit værelse før, og der var intet, har haft hende inde og løbe i regnvejr et par gange, og hun har aldrig lavet noget.


  • #15   13. okt 2014 Det er heller ikke det samme som at bo inde

  • #16   14. okt 2014 Beltane selvfølgelig ikke, men hun har flyttet en del rundt i haven for at finde det bedst læsted, men af den grund har hun aldrig strintet, så det vil ikke blive et problem, og hun ville alligevel stadig have sit udebur smiley

  • #17   15. okt 2014 Det er stadigvæk ikke det samme.. hun har jo haft sit normale bur med hendes lugt når hun er blevet flyttet rundt

  • #18   15. okt 2014 Beltane som jeg skrev vil hun stadig have sit udebur hvis hun kommer ind.

Kommentér på:
Kanin inde?

Annonce