{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.670 visninger | Oprettet:

hamster med tør hud? {{forumTopicSubject}}

min hamster har ret tør hud og ved ikke lige om jeg kan gøre noget ved det så ville høre om i har nogle billige råd (helst gratis) for det kunne jo være dejligt for ham, hvis vis jeg nu kunne gøre noget ved det. det virker ikke som om det genere ham, men det kan det jo komme til i længden.
han har ikke haft skæl før nu, han er ved at være lidt små gammel,(1,9 år) men det betyder jo ikke at han bare skal ''forfalde'' jo (; så ville da bare lige høre om der var nogle råd?


han har ganske alm. gnaver blanding som foder, med alt mulig forskelligt i så det burde ikke være hans mad.
han har altid vand.
og så har han sit elskede chinchilla sand (vulkansk ler sand som er det bedste man kan købe til gnavere)
han går på træ piller (han kan ikke bruge savsmul pga. han er langhåret)
han får lidt hø at sove i og det er han rigtig glad for at have, og jeg børster ham forholdsvis tit for det ikke skal klumpe ind i hans pels.
jeg bruger ikke så meget tid på ham, da mabelle (hest) self. står højest på ''to-do-listen'' (; men nusser det der er nødvendigt for os begge hehe

kh. Emmely

sat ind for en på HG.
Hold igen med jeres ondsvage onde kommentare, det er nok at tænke det onde i hoved TAK!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hamster med tør hud?
  • #1   13. jan 2012 "alm. gnaver blanding" - hvad ligger der i det?
    Er det det billige a la "Festival" eller er det ordentligt decideret hamster foder?
    Hamstere skal have et ordentligt hamsterfoder - ikke gnaverblanding. (præcis som hesten skal have hestefoder og ikke bare fuldfoder til køer ;o) )

    Får den nok animalske proteiner tilført foderet? (kattefoder, tørrede melorme e.l.)
    Hamstere SKAL som udgangspunkt have animalsk proteinkilde tilført - "alm gnaverblanding" er bare ikke godt nok hvad det angår.. :S kattefoder eller tørrede melorme er perfekte kilder hertil uden at det er ret dyrt.

    Ud med høet - det hører ikke til i et hamsterbur smiley Brug en masse dejlig blødt toiletpapir til redemateriale.
    Tjek for utøj - lus og lopper kommer ekstremt nemt ind med hø...


    bliver det ved, og huden bliver irriteret - så er det til dyrlægen.. så kan det være grimme ting som pels- og hudmider :S og det skal behandles ved dyrlægen!


  • #2   14. jan 2012 det er noget a la festival ja (synes selv det er bedre og billiger men ellers er det det samme)

    da jeg har kat vil jeg da lige prøve at give ham lidt kattemad hvad skal det helst være med, ved du det? fisk, kylling, ??

    jeg er bare bange for at han kan blive kvalt i papiret, da han putter det ind i hans kinder indtil han har der hvor han vil have det, og så bliver det jo vådt i hans mund, så det er mest af bekymring for ham, han får hø. men kan saktens skifte det ud hvis det er smiley
    og tjekker ham tit for utøj og der er intet.

    men tak for rådene



Kommentér på:
hamster med tør hud?

Annonce