{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.406 visninger | Oprettet:

Aggressiv dværg hamster {{forumTopicSubject}}

For få dage siden fik jeg dværg hamster igen, for første gang i 10 år.
Da jeg var 14 år, avlede min far og jeg dværg hamstre i knap 2 år.

Sidenhen har jeg selv avlet rotter i 5 år, og aldrig har jeg haft en gnaver der var aggressiv.

Derfor er det nu temmelig nyt for mig, da jeg står med en yderst nervøs og aggressiv lille dværghamster.
Hun decideret hopper for at bide mig i fingrene.
Har forsøgt at give hende salat, agurk og en lille stykke hamburgerryg, og hver gang bider hun i det, men det er udelukkende forsvarshug.
Først når hun har smagt, at det er mad, spiser hun. Men jeg skal ikke bevæge mig meget, før hun slipper, og igen forsøger at hapse mig.

Hvad pokker stiller man op, med en så nervøs lille sag?

Jeg er blevet rådet til at prøve med foder, men har før oplevet med mine rotter, at kommer mine fingre kun ind i buret for at give mad, bliver mine pølsefingre nemt forvekslet med mad, hvilket i dette tilfælde vil give samme resultat, bortset fra, at jeg ikke bliver bidt grundet aggressivitet. :o)

Er der nogen der har prøvet lignende?
Og hvad gjorde I?

Jeg fik hende fra en dyrhandel, og medarbejderen der tog hende ud, tog bare hånden rundt om hende (lukkede hende inde i hånden), og tog hende ud.
Jeg tør dog ikke gøre samme.

Kan det være grundet flytningen?
Jeg havde hånden inde hos hende, i dyrhandlen (hvor hun gik med 2 andre), og der virkede hun ikke aggressiv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv dværg hamster
  • #3   13. dec 2010 Kan desværre ik hjælpe dig.. Men har prøvet det før med min tidl. ørkenrotte, som simpelthenogså bare andgreb.

  • #4   14. dec 2010 Jeg fik min nr. to dværghamster i feb. måned 2010.

    Den var også aggressiv fra starten af.
    Det var også indavl fandt jeg ud af og her i september var jeg nødt til at aflive hende fordi hun havde fået en kæmpe kugle inde i munden.
    Efter aflivning fik jeg åbnede munden på hende og inde i hendes mund var en kæmpe kugle af noget gult/hvidt agtig.. Er overbesvist om den havde kræft....

    Min fætter havde en fra samme kuld og den døde af sig selv nogle uger inden jeg aflivede min... smiley

    Den anden jeg har nu fik jeg for 1½ år siden og den har ALDRIG gjort noget!. Den er sipelthen så livsglad og venlig!.

    Så jeg vil råde dig til at:
    Give den lidt tid (et par måneder måske) og har det ike hjulpet så undersøg de lidt om den måske kan have ondt? Det kan også være en af grundene til den går "amok"! Hvis den har ondt.

    Held og lykke herfra. smiley


Kommentér på:
Aggressiv dværg hamster

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce