{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  når jeres dyr dør
  • #1   10. dec 2011 Afhænger af hvor de dør henne. Gandor overtog dyrlægen, så gætter på hans krop er blevet brændt.

Men ellers plejer jeg bare at være "hård" og smide dem i skraldespanden.
    For jeg kan mærke at det ikke længere er mit elskede dyr, som ligger der og er død. Den Ligner da, men der mangler ligesom noget, som gør det til det det var (altså lyde og opførsel, dens liv).
    Og jeg har ikke brug for en gravsten eller noget for at have et sted at mindes og græde over dyret, det kommer helt af sig selv smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #3   10. dec 2011 Jeg plejer også at smide dem ud, eller lade dem være hos dyrlægen, hvis det er dem der afliver dyret.

• #4   10. dec 2011 Det kommer lidt an på min relation til dyret. Dagsgamle unger bliver smidt i skraldespanden, voksne kaniner samt mine katte bliver begravet smiley Vi har en hel lille dyrekirkegård i vores blomsterbed smiley

• #5   10. dec 2011 Medmindre det er nogle dyr som betyder noget helt specielt for mig, så bliver de smidt i skraldespanden eller på møddingen. Og så bruger min far de døde kaninerne til hundetræning, medmindre de har været meget syge smiley

• #6   10. dec 2011 begraver dem. Aner ikke hvor mange dyr vi har til at ligge ud i haven lige nu.. Vores have er ret lille, men jeg kan virkelig ikke få mig til at smide dem ud. Ville ønske jeg bare kunne sige som Mette K og smide dem ud, men et eller andet sted kan jeg ikke lide tanken om, at de små dyr ligger og rådner på en losseplads eller sådan noget. Så mine kommer altid i jorden smiley Har aldrig oplevet at miste et dyr om vinteren, så hvis det sker, vil jeg overveje om det skal kremeres, smides ud eller om dyrlægen beholder det, da man jo ikke lige kan komme i jorden.. smiley

• #7   10. dec 2011 Mine bliver begravet i mine forældres have. Ny fødte unger og lign. ryger i skralde spanden. Men voksne døde dyr/aflivede dyr bliver begravet. Og som vinteren bliver de pakket godt ind, og kommer i fryseren ind til frosten har sluppet sit tag i jorden og vi igen kan grave i jorden.

• #8   10. dec 2011 De bliver begravet hos mine forældre.
    Enkelte dyr er blevet obduceret. Dem får man ikke tilbage igen.

• #9   10. dec 2011 Voksne bliver begravet smiley
    Yngre unger bliver smidt i skraldespanden.

• #10   10. dec 2011 Jeg bor i lejlighed, men hvis ikke jeg gjorde det ville jeg begrave dem. Jeg tror ikke jeg kan få mig selv til at smide dem ud i affaldsskakten den dag de er døde. Aner simpelthen ikke hvad jeg ville gøre smiley

• #11   10. dec 2011 Jeg graver dem ned smiley
    mine forældre smed min søsters gamle ørkenrotter ud fordi vi ikke var hjemme...
    og min sorte han døde mens jeg var i byen og den smed de også ud, fordi de gider ikke ligge dem i fryseren og de gider ikke havde en død ørkenrotte liggende når de ikke ved hvornår vi kommer hjem smiley

• #12   10. dec 2011 men dem jeg har nu også min hund, skal brandes og være i urne smiley

• #13   10. dec 2011 De små (undulater og marsvin) bliver gravet ned i haven - hunde og katte bliver kremeret og sat i en urne.

• #14   10. dec 2011 Her bliver gnavere og kaniner begravet i haven.. dog fik jeg Speedy i en urne, da han simpelthen bare var mit et og alt.
    Min hund skal også brændes og i en urne.

Ville ikke kunne smide dem ud som var de affald..

• #16   10. dec 2011 Mine kommer i skraldespanden

• #17   10. dec 2011 jeg begraver mine dyr kunne aldrig finde på at smide dem i skraldespanden !
    det er synd for dem selvom de er døde smiley

• #18   10. dec 2011 Alle mine mindre dyr bliver begravet i min mors have. Jeg har også en hel kirkegård bag mit gamle legehus.

Jeg sidder tit deromme og græder efter tabet på min kanin, jeg mistede i sommers.

Geder og heste bliver kremeret.

• #19   10. dec 2011 Har en undulat og en hamster begravet i haven. Den anden undulat og mit marsvin ligger ude foran, med en skade som mig og en af mine veninder fandt død(Tæller dog ikke som et kæledyr, og jeg ved da egentlig ikke, hvorfor vi gravede den ned? :P). Min hund lod vi være hos dyrlægen. Ville nu gerne have haft en urne med hende, men man kan jo altid være bagklog smiley Så hun er brændt smiley Vi må ikke begrave større dyr her hvor jeg bor smiley
    Jeg ved ikke hvad jeg gør med Fusse til den tid.

• #20   10. dec 2011 alle mine bliver begravet - ku ne ikke finde på at smide mine døde ud

• #21   10. dec 2011 mange tak for alle svarene. jeg lavede dette indlæg da jeg selv lige har mistet en kanin, og ikke rigtig kan finde ud af hvad jeg skal gøre med ham. jeg har meget overvejet skraldespanden, og tror at det er det det ender med.
    Mange tak for jeres indput

• #22   11. dec 2011 Hvis de kommer i skraldespanden i danmark bliver de brændt. vores affald bliver brugt til at lave fjernvarme. (det er årsagen til at elektronik og batterier ikke må smides i skraldespanden).

Begraver man et dyr i fx haven, så skal man huske at få dem lang nok ned (½ til 1 meter, mener jeg), da andre dyr ellers kan finde på at grave dem op igen. (skete med nogle af de kaniner som vi begravede på mit fritidshjem)

En urne ville jeg ikke kunne have stående, jeg har et eller andet med døde ting, som engang har levende. jeg har virkelig svært ved at røre ved det. For mig personligt ville det være værre at have en urne med et af mine marsvins aske stående, end at smide det i skraldespanden.. smiley
    Min mors aske (hun vil nemlig brændes) vil jeg helst smide ud over havet eller noget lignende, da jeg ikke ville bruge kirkegården, og slet ikke ville kunne klare at have urnen stående i hjemmet smiley

• #23   11. dec 2011 De bliver smidt ud, jeg har ikke muligheden for at begrave, og det er for dyrt at kremere..

Kommentér på:
når jeres dyr dør

Annonce