{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Har jeres dyr sjove/mærkelige/søde vaner? :) {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger :p.
Har jeres dyr (hund, kat, hest, kanin, hamster osv.) nogle vaner?

Min ene kanin, Edward, har en sjov, men også utrolig sød vane! Han står indenfor, i et tremmebur, og han er en utrolig kælen kanin. Hvis man så stikker næsen ind mellem tremmerne til ham, når han sidder foran lågen, begynder han at slikke en på næsen! Det simpelthen SÅ kært :)!

Min pony, Natash, har en mærkelig vane. Hun har lært tricket ryste, ved at man løfter fingeren. Og bare det at man lige vil tage ridehjelm på, rette på håret, rette på jakkens krave eller andet, hvor man skal løfte hånden, begynder hun at ryste på hovedet :P. Faktisk vildt kært.

Nå, er der nogen vaner jeres dyr har :D?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har jeres dyr sjove/mærkelige/søde vaner? :)
  • #2   8. jan 2013 Min hund, Chester, har en vane med, at HVER gang at man røre sine lår, eller lomemr osv. løber han mellem benene på en smiley Og det er altså ret svært nar han er så stor smiley

Han har i øvrigt fødslesdag i dag, den store dreng smiley

• #4   8. jan 2013 Tak smiley

• #5   9. jan 2013 Kært Emilie :)!

Nurh Regitze! Og tillykke med ham ;).

• #7   9. jan 2013 Jeg kan nævne mange smiley

Når jeg kommer ind med en pose på værelset så er der åbenbart mad ifølge mine marsvin.. smiley

Min hund Charlie, vækker mig i Weekenden når jeg er hos min far, kl. 6 om morgenen, for så skal vi ud og gå tur mener han? smiley

Mine 2 katte, Chilli og Sydney, ved at de får en smule vådfoder hver morgen, så de både kradser på døren, ligger sig oven på ens hoved og fae rundt på værelset.

Hesten jeg rider, Disney, plejer at bukke som har været en vane for ham, igår bukkede han ikke! - Og jeg sprang fantastiske 60 cm på ham. smiley

• #10   9. jan 2013 Min kanin Lucky har en vane med altid at bide i sin madskål og løfte den i kanten 3-4 gange hvor den så rammer forkantsbrættet. Kan gør det altid, når han lige har fået mad og er ved at spise. Det er lige før, jeg tror, han har OCD, haha smiley

• #11   9. jan 2013 Haha, sikke nogle sjove, mærkelige og søde vaner jeres dyr har :)!

Emilie - Haha :D. Natash kan neje nu, næsten fra ryggen af hvor jeg bare presser benet mod hendes :). Fra jorden kan hun også næsten :p.

• #13   9. jan 2013 Emilie - Så har du ikke set Natash...

profilbillede
  • #17   9. jan 2013 Min hund har en belastende vane, når hund vil et eller andet (have vand ud at tisse, have man sætter sig på gulvet til hende eller andet) så sætter hun sig foran en ligger hovedet på skrå og stirrer meget intenst på en..

Min ørkenrotter stiger også meget i sær på min kæreste og han kan ikke lide det haha..

• #18   9. jan 2013 Mine kaniner har også nogle sjove og mærkelige vaner smiley

Min kanin Sofus bider altid i tremmerne på sit bur når jeg kommer ud i haven og ikke lige tager ham ud... Det er ret sødt, men en smule irriterende smiley Desuden kommer han når jeg kalder, løber efter mig og i det hele taget meget optaget af mig smiley

Min kanin Kokos slikker altid på tremmerne i løbegården når hun er ude! Så sødt! Desuden så hver gang hun finder en skål med vand stopper hun og og drikker af den smiley

Min kanin Romle er bare sjov i sig selv smiley Han elsker mad! desuden laver han de mærkeligste hop i luften smiley

• #19   9. jan 2013 Min ene kanin Peanut slikker på ens hånd lige meget hvad man skal nede i buret. Hvis du skal have ham ud, tage madskålen, eller ae ham eller noget. Han slikker helt vildt! xD

Min anden kanin Quinn var lidt genert i starten så jeg lærte hende at det ikke gør noget at komme hen, meen ... -.- xD Nu springer hun bare ud i hoved på mig hver gang jeg åbner! xD

Min kat har lært at stå på bagben og sit så hver gang jeg åbner skabet gør han det og så er jeg næsten nød til at give ham en lille guf smiley

Meget sødt syndes jeg smiley

• #22   9. jan 2013 en af mine marsvin hænger altid så langt ude at skabsburet at hun er i fare for at ryge ned. Hun har ikke været i gulvet endnu, men jeg har grebet hende 3 gange... stikker jeg ansigtet hen til hende bider hun mig i næsen, den ligner selvfølgelig også lidt en gulerod ... en anden af mine marsvin var tæt på at pirce mig i øret en dag jeg stod med hovedet for tæt på og skulle se noget på hylden underneden. så det er nok den dårligste vane her: de smager på fodermester hvis fodermester ikke er opmærksom...

• #23   9. jan 2013 Susan: det er fordi de mener fodermester ikke giver dem nok mad smiley

• #24   9. jan 2013 njae, de mener nok snarere at serveringen går for langsomt: det er svært at servicere 10+ bure på EN gang:)

• #25   9. jan 2013 Nåeh ja. Og så er der Boom som altid hopper ud af buret når det er åbent.. Springer hen til jorden og ruller sig, hvilket er ret upraktisk når han er hvid, og han skal udstilles..

• #26   9. jan 2013 laffe slår næsten altid med hovedet når jeg sætter hende i galop:) ( pony )
    og sniff stamper når man sætter ham ind i sit bur smiley (kanin)
    og piratos springer over springene selv om hun er løs smiley (kanin)
    og jokke vikler sig altid ind i cykler smiley (kanin)
    og jeg kunne blive ved men jeg tror jeg stopper nu smiley

• #27   10. jan 2013 Min hund har også lært noget der hedder flapøre det siger vi når hendes øre ligger forkert, også ryster hun på hovedet også larmer hendes øre når de klasker mod hovedet. Det gør hun så når hun ikke lige får opmærksomhed nok fra min svoger smiley

• #28   10. jan 2013 Team Hopla

Det med din hest slår med hovedet er altså ikke en "sød" vane.. Det kan enten være at hovedtøjet ikke passer, og biddet ryger under tungen (Det gør naller..), eller også sætter du ham forkert i galop, eller som det sidste kan det være hans ryg.

Jeg vil forslå du prøver med (Aner ikke hvordan man staver det :D) - Sjabong (Sådan udtales det..)

• #31   10. jan 2013 Tak Lulle smiley - Det har aldrig været nødvendigt for mig at skrive det over nettet, har altid rådgivet folk med sådan noget face to face..

• #32   10. jan 2013 Jeg ville ikke bruge chambon, jeg ville bare drive, drive, drive, og så helt undlade hjælpetøjler og hjælpemidler xD.
    Men jeg er så også lidt "hippie-rytter" som nogen måske vil kalde det d;....

Sjove, søde, mærkelige og hvad har vi, vaner jeres dyr har!

Tulle, "min" pony (en Shetlænder der står hvor Natash står opstaldet, en pony jeg har som min egen), havde grime på i dag. Og lige pludselig, uden grund mens min veninde holder hende slapt i træktovet (den er ikke vant til at være i hænder, det noget vi arbejder på med hende :p), begynder hun at kaste med hovedet. Ikke på en irriteret måde, men en utålmodig måde. Det var faktisk ret sødt :p.

• #33   10. jan 2013 nej det er bare fordi hun er meget frisk smiley så vær gang jeg sætter hende i galop så prøver hun at få mig til at give hende løse tøjler og når jeg så gør det så stopper hun og golopere bare der ud af uden problemer smiley så der er lige så nørrevangs en lidt sød måde hun gør det på smiley
    og hvad er en chambon ??? smiley

• #34   10. jan 2013 hopla - En Chambon er et stykke elastik (kan også være en af læder) som bliver sat fast bag hestens ører/nakken, går ned gennem biddet og så bliver det fæstnet i gjorden. Chambonen er et hjælpemiddel, som sørger for hesten ikke tager hovedet op og kigger stjerner. - Folk bruger den også når hesten skal "lære" at søge ned.

Fordi der er anførelsestegn ved lære, er fordi at hvis du bare rider med sæde, schenkler og får ryg + bagben med, lægger hesten sig automatisk i lod. Det er ikke hesten, der ikke kan gå i lod, men rytteren der ikke er god nok til at få den til det :p.

• #35   11. jan 2013 Der er en' hest på den Gård jeg rider der har chambon. - Simpelthen fordi han sænker ryggen, og smadre hovedet lige ind i rytteren. Der er ingen der har kunnet lærer ham ikke at gøre det 100% - Selv ikke min ridelære som er Klubmester, rider landstævner osv.. Og ja, hun er ret dygtig og vandt bl.a. Sjællandsmesterskabet her for nylig smiley

• #36   11. jan 2013 Katrine - Jeg er hverken for eller imod chambonen, jeg vil bare ikke selv ride med sådan noget. Jeg kan godt se at en hest der er stjernekigger (som det lyder til hesten du kender gør lidt også) har brug for en chambon til at lære, at den ikke skal gå med hovedet så højt og smadre rytteren :). Men så snart den ikke gør det, så skal den heller ikke gå med det mere, for det er negativ forstærkning, og det er ikke altid lige rart for hesten af gå sådan. Den skal have en naturlig holdning, og den får ikke brugt ryg + bagpart ordentligt med en chambon ;).

Jeg vil så også sige, at fordi din ridelærer har vundet Sjællandsmesterskabet, så er det ikke sikkert hendes metode virker på hesten :). Og nej, jeg siger bestemt ikke din ridelærer ikke kan ride, for det kan hun jo tydeligvis, når hun har vundet et mesterskab ;). Men jeg ved det fra Fjordhesten jeg springer. Normalt kan jeg godt bruge sæde og ben for at få hesten til at gå som jeg vil, men på Bolette virker det ikke. Her ville en chambon sikkert hjælpe, problemet (for mig) er at jeg springer på hende = jeg ikke kan ride med chambon, og jeg vil heller ikke :).

• #37   11. jan 2013 Næ.. Jeg kan heller ikke lide at ride med chambon, men på en eller anden måde skal han lære det smiley

• #38   11. jan 2013 Katrine - Har lige tilføjet noget xD.

Som jeg siger, kan jeg godt se nogen heste har brug for det. - Som Bolette ;).
    Men så snart han har lært det, så skal den også af igen :).

• #39   11. jan 2013 Helt klart, jeg vil heller ikke blære mig eller noget, men det var bare for at give et eksempel på hvordan hun rider/hvad hun rider, på hvilket plan smiley

• #40   11. jan 2013 Tror skam heller ikke du skriver det for at blære dig ;).
    Havde godt set det som et eksempel på at der ER blevet forsøgt ridning osv, men at det ikke hjalp :).

• #41   11. jan 2013 smiley

• #42   12. jan 2013 Når min hund kan lugte mad sitter han og giver pote ud i luften, så tror han, at han får en godbid:)

• #43   12. jan 2013 Kært Pauline :)!

• #44   13. jan 2013 Ja meget! Men han er en labrador og de er jo kendt for og være meget madglade;)

• #45   13. jan 2013 heh he. jeg har også haft en labrador: en fed og lad labrador*SS*

• #46   13. jan 2013 Susan - Har selv en blandingslabrador, han ligner en tønde med ben :P.

• #47   21. jan 2014 Min vens kanin bidder ALTID!!! End vanter i stykker
    Min egen kanin blacky tag altid hans for poter op i hans vandskål
    Min kanin sugar når hun løber laver hun de her små badut spring

Min hund Viktor når man sidder i sofaen kommer han hen og tar begge for poter op på ens skød og hvis man ik gør noget hopper han op han er alligevel en stor hund en labrador Formel 1

• #49   22. jan 2014 nå? det er da ikke et uddebatteret emne af den grund?

Kommentér på:
Har jeres dyr sjove/mærkelige/søde vaner? :)

Annonce