{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Tænk jer om ...... {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes folk herinde er meget fordømmende .
Når en bruger søger hjælp, så prøv at hjælpe istedetfor at kritiserer og dadle, vi vil jo alle det bedste for vores dyr, men ikke altid det er så nemt i virkeligheden, som "bare" at skrive det ud herinde.

En bruger søgte hjælp og fik kun kritik, nu er brugeren slettet, troede dette var et forum for alle, også dem der søger råd omkring deres dyr, så tænk jer om inden i dadler nogen !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk jer om ......
  • #1   23. okt 2011 Thumbs up! (Y)

  • #2   23. okt 2011 hørt hørt smiley

  • #3   23. okt 2011 Hørt!

  • #4   23. okt 2011 Mon ikke også en del herinde skal til at lære at ta' imod råd?! Straks man ikke siger det de vil høre bliver de helt og aldeles fornærmede.

  • #5   23. okt 2011 Jovist, men samtidig skal folk der stiller spørgsmål og får svar til gengæld også tænke over hvordan de modtager svarene.
    Mindst lige så mange gange bliver folk tøsefornærmede hvis de ikke får de svar de vil have eller ikke får ret i det de skriver, og så er det at hele verden bare kritiserer dem i deres øjne.

    Enhver skal tænke over hvad og hvordan de skriver - ikke kun dem der svarer, men også den anden vej.


  • #6   23. okt 2011 Rollos Marsvin : Det er også rigtigt, det går jo begge veje, søger man hjælp, må man også ta det til sig som blir skrevet, selvom det ikke er det man vil høre ;o)

  • #7   23. okt 2011 Tja..

    GG er jo et forum som alle andre. Det er jo lavet til debatter.

    At blive tøsefornærmet fordi man ikke er enig er jo ens egen skyld.

    Såå - den går begge veje! smiley


  • #8   23. okt 2011 At forklare på skrift er ikke altid nemt og det kommer meget an på læseren hvordan det opfattes.

    Jeg mener derimod også at opretter man et indlæg, må man forvente ris og ros... ikke alle er rygklappere, og vi forsøger jo hver især vel egentlig at hjælpe så godt vi kan.
    Jeg tror ikke her er nogen blor for at kritisere, men for at give råd og hjælp videre, og så er det træls hvis vedkommende bare ser negativt hvis man ik lige er helt enige og derpå sletter indlægget... for så vil man jo tydeligvis ikke modtage råd og hjælp


  • #9   23. okt 2011 Jeg oprettede indlæget, da jeg prøvede at finde en bruger fra den anden dag. Hendes marsvin var sygt og hendes forældre ville ikke betale for en dyrlæge, da det var efter lukketid, hun fik kun den hjælp herinde, gem penge, ta bussen, betal selv, ta til dyrlæge nu uanset hvad, hvorfor har du dyr osv. Det er svært når man ikke er myndig og forældrene siger nej, kan godt forstå at hun blev ked af det, hun ville jo bare ha hjælp til at hjælpe sit marsvin .

  • #10   23. okt 2011 Er helt enig. Synes næsten ikke folk kan lægge billeder ind, skrive i et forum osv. uden folk bliver sure over et eller andet

  • #11   23. okt 2011 Hun fik skam gode råd, og ja hun sku til dyrlæge med den uanset hvad længere er den ikk... Men hun fik fat på en dyrlæge til sidst der havde åben.

    Hvis man ik er myndig og forældrene siger nej, jamen så er den da ik længere end at man ikke har de dyr.. ja det lyder hårdt men man skal have råd og tænke sig lidt om hvad der kan ske når man har dyr..

    Jeg ville ha marsvin da jeg boede hjemme men min mor sagde nej.. og det rettede jeg mig da efter...


  • #12   23. okt 2011 Også er der dem, der måske lliiige burde tælle til 10 og læse indlægget igen, inden de bliver tøsefornærmet over de svar som de får.

  • #13   23. okt 2011 Jeg syntes stadig mange er for hårde, når man har et sygt dyr og søger hjælp, har man ikke brug for at blive dadlet .

  • #14   23. okt 2011 Selvfølgelig ikke. Men så bør man måske kigge på, <i>hvorfor</i> dyret er sygt?

  • #15   23. okt 2011 Makenzie:
    Men hvis man har et sygt dyr, bør man som udgangspunkt slet ikke søge hjælp på et forum.
    Man bør gå til dyrlæge, og få den nødvendige hjælp der.

    Dem der sidder her inde, og alle andre steder, kan ikke hjælpe. Selvom der skulle sidde dyrlæger der ude, har den ikke en ærlig chance for at komme med fornuftig hjælp.

    Hvis alle siger "dyrlæge", er det reelt ikke hårdt, det er hvad der er nødvendigt.
    Det kan ikke nytte noget, at man bliver sur over at man så ikke får den hjælp man mener man burde få. Den er simpelthen ikke tilgængelig på nettet.
    Og det koster altså ikke noget at ringe til en vagt dyrlæge.


  • #16   24. okt 2011 herinde er bestemt ikke en pæn tone, og flere hakker hinanden ned,en 12 år pige skriver ang marsvinets blå øje og straks hak hak i stedet for at sige hvor det et flot blå øje, men den afkoms vil blive brune,

    jeg synesdet er grumt som FOLK tillader sig selv at behandle andre helt ærlige har i virkelig ingen pli , børn på 12 år skal sku da ikke jordes af en eller anden bedre videne 20 årig, fordi jeg ved bedre skal du lytte og ja den 12 årig har ingen gavn af en masse sådan er det for sådan er dit og dat med marsvin kaniner eller hamster

    jeg giver ret i at forældrene mangler herinde,det er ærligt lidt men jeg ser ingen grund til at den voksne del herinde så skal jorde den unge gruppe der gerne vil vise deres kæledyr frem og en gang i mellem stille et spørgsmål

    skal det være sådan at vi skræmmer unge bruger væk ved at være bedre videne,og køre på unge brugere til de gir op og lukker brugen, for så synes jeg navnet på forummet skal laves omtil kollektiv mobbeforum

    Tænk tilbage til i var 12 og fik jeres første dyr, og hvordan i ville reagere,også forsøgat svare på deres niveau



  • #17   24. okt 2011 Jeg syntes bestemt også tonen herinde er hård!!!
    Og det kunne evt. hjælpe hvis administratorene tog fat i dem som gang på gang kun skriver for at kritisere. Det er jo næsten altid de samme, som fyre de samme sætninger af hver gang.. Disse personer kunne så få en meddelelse om at ændre stil eller finde et andet forum..


  • #18   24. okt 2011 mathine der var på ingen måde hak på at ejeren påstod øjnene var blå på det marsvin. flere skrev endda det var en flot detalje men at det var optisk bedrag.

    Hvor til ejeren gik i koma og blev ved med at påstå det bare var fordi vi ikke have set marsvinet og at det i hvertfald havde blåøjne.

    Hvis det er at hakke på folk at fortælle dem at de tager fejl fordi det bla. ikke genetisk kan lade sig gøre, så er alt jo at hakke på folk.

    Men derimod at man bliver ved med at påstå ( trods det man ikke ved noget om genetik osv.) at dyret har blå øjne, det er jo at være påståelig og ikke tage imod råd/viden fra dem som rent faktisk ved noget.


    Et af de store problemer herinde er at alt for mange børn anskaffer sig dyr hvor forældrene ikke er inde over. Jeg er meget chokeret over at så mange børn kan købe/sælge/bytte dyr uden forældrene er indover.

    Det har jeg aldrig fået lov til som barn. Mine forældre havde viden om hvilke dyr jeg havde, og om jeg passede dem ordentligt. Jeg er opdraget med at dyr ikke er legetøj som man kan bytte væk, smide væk når det ikke er sjovt mere.

    Jeg er virkelig chokeret over at børn nu til dags bare bytter, sælger og køber dyr uden forældrene er ind over.

    Og jeg vil altid mene at hvis børn er "voksne/ansvarlige" nok til at købe/sælge/bytte dyr så er de dælme også "voksne/ansvarlige" nok at søge dyrlæge hvad enten forældrene hjælper dem eller ej. Eller retterer så BØR de være det.

    Og jeg mener forsat at hvis man som barn elsker dyr og mener man er ansvarlig som ejer, jamen så tænker man sig om 2 gange inden man køber dyr ind. Og så finder man ud af hvordan mor/far har det med dyrlæge regninger. Og hvis de ikke vil hjælpe en med at tage det ansvar det er at komme til dyrlægen med dyrene, jamen så "du" som ejer være den med ansvaret når dine forældre fejler, for det er DIG som har valgt at anskaffe dig dyrene.

    Og dyrene vælger jo ikke hvor de vil bo.

    Og ja det lyder måske hårdt men vil forældrene ikke være ansvaret voksent, så må børnene. Ved enten at finde en løsning på dyrlæge problemerne, eller så lade være med at holde dyr. Netop for dyrenes skyld.

    Jeg har ingen børn ( endnu) men når jeg får det skal de opdrages til respekt for dyrene. Og jeg skal være indover det. Og der bliver sgi ikke noget bare med at bytte/sælge/købe dyr uden accept fra mig. Ej hellerer at kasserer sine dyr fordi de nu er kedelige...


  • #19   24. okt 2011 Heidi: Det hjælper ikke at tage fat i HA'erne, men det er vidst en helt anden sag, hæhæ...

  • #20   24. okt 2011 Jeg kan helt ærligt ikke følge det med tonen...

    Men jeg er så også vokset op i et hjem med ironi, uden smileyer og med evnen til at kunne læse en tekst, og forstå hvad der står.

    Der er altså virkelig mange, der starter ud med at opfatte ting negativt.

    Hvis man nu prøver at gå ud fra, at alle måske ikke er ude efter én, men der reelt er en interesse i at hjælpe, kunne det være man holdt op med at se spøgelser alle vegne.

    Jeg er helt ærligt død træt af, at man ikke kan skrive et indlæg, hvor man ikke har f.eks. smileyer i, eller ikke pakker TS ind i vat, og straks er man et ondt, ondt menneske, der kun er ude på hån.

    Ja, til tider kan der være lidt, men jeg kan helt ærligt ikke genkende det der med et generelt ønske om at jokke på andre.

    I noget nær 90% af de tilfælde, hvor folk føler sig angrebet, burde de i stedet måske lige tage en dyb indånding, og så læse tingene igennem igen.
    Hvis folk ikke er villige til det, burde de måske slet ikke befinde sig på internettet.

    Som en sidste ting, er der rigtig mange unge mennesker her inde.
    Det er muligt det kun var mig, der var meget nærtagende da jeg var 10+ år, men når man læser her inde, får man et indtryk af at det er meget generelt.
    Alt bliver taget som en personlig fornærmelse, især hvis der er noget man ikke lige får medhold i.

    Det tager tid at lærer at forstå kritik positivt. Måske man burde overveje at sætte aldersgrænse på steder som dette, så de værste bliver sorteret fra. Der er simpelthen for mange unge, der tror at al kritik = negativ kritik.
    De få voksne der hopper med på den, kan man så ikke gøre noget ved.


  • #21   28. okt 2011 hørt..... kommer inde fra hundegalleri. og er først lige kommet hertil. PÅ hg er det ligeså dan, folk der ikke ved ALT bliver hakket ned og kritiseret... smiley ærgeligt.... for det jo folk i alle aldre der laver brugere de her steder.

Kommentér på:
Tænk jer om ......

Annonce