{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

"sygdom" misvilligholdes Læs :) {{forumTopicSubject}}

Jeg vil anbefalde folk at købe godt og kvalitet foder til jeres ildere, da det netop kan have slemme konsekvenser for ilderen hvis ikke den får godt foder. og den pasning og pleje en ilder har behov for..

Kan fortælle om et par ildere.
Jeg har / gør indimellem tager forsømte / mishandlet ind, det bliver dog pænt dyr i dyrlægeregninger da mange er meget misvilligholdt (hvis man kan sige det sådan) Tarmproblemer pga dårlig foder.

øremider meget meget ømme ører. tandkødsbetændelse som har ført til at ilderen skulle ha trukket de fleste af tænderne ud i overmunden.
og dette er ikke billigt det koster 600kr pr tand at få revet ud. samt ikke særlig behageligt overfor dyret.

Dermed kan det godt betale sig at give en del penge for foderet istedet for at købe noget billigt foder i supermarked for det har ildere ikke godt af det smadre deres tarme og maver samt de kan få problemer med ja munden som i kan læse.

Også skal dyret ikke ende med at lide og have mange smerter osv. så tænk jer om før i køber en ilder og hvad det kræver og hvad de skal have .. kunne være lækkert hvis nogle gad det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "sygdom" misvilligholdes Læs :)
  • #1   2. sep 2011 Altså jeg bruger selv Applaws da jeg synes det er godt samt god erfaring med det. og det er kornfrit . Blandet med Ziwipeak .

    men Royal canin, Hills osv kan også være gode mærker at give ens ilder. ved jeg at mange ilderejer som kan finde ud af at passe deres dyr ordentligt giver osv smiley

    Husker ikke alle mærker der er mange forskellige men evt læs på nettet omkring de forskellige antal procent af de forskellige ting . også kig på foderet og hvad du mener opfylder bedst.


  • #2   2. sep 2011 Ja det køber jeg som det ene også blander jeg det op med Ziwipeak dog køber jeg det ikke lige over den side der . smiley det er det foder jeg bruger. har jeg som sagt god erfaring med.

    men der er også mange andre gode mærker til ildere. men hold jer for gudsskyld væk fra det billige "lort" i supermarkederne. køb noget ordentligt foder.


  • #3   3. sep 2011 Nej det gør det ihverfald ikke. du skal have noget godt kvalitet foder.. ellers smadre du deres tarme og maver. derfor køb noget godt foder. smiley

    Du kan sagtens købe ilderfoder mærkerne men hold dig langt væk fra supermarkedet produkterne. det er ikke godt for nogle ildere.

    Kan fortælle dig jeg har fået en ilder som havde tandkødsbetændelse kostede mig 3200kr at få det ordnet samt han kun har 1 tand tilbage bagerst i overmunden. pga dårlig fodring og pasning ..


  • #4   5. sep 2011 Undersøgelser viser at der ikke er nogen som helst forskel på kattetørkost fra supermarkedet og det dyre fra dyrlægen. Man går bare ud fra at det fra dyrlægen er bedre end det billige fra rema 1000, men det er fordi at dyrlægerne har reklameret med det sunde i deres foder. Så selvom det er helt sygt med prisforskellen og måske lidt svært at tro på, så kan man altså roligt købe tørkost fra supermarkederne.
    Det med maveproblemer, det må da så være fordi at ilderen har manglet nogle vigtige stoffer som ikke findes i kattetørkost? De har jo fx brug for ekstra taurine og det er der mest af i foder beregnet til ildere smiley


  • #5   5. sep 2011 Tangie - Nu har Den ilder jeg tog ind for noget tid siden fået tandkødsbetændelse pga dårligt foder fra supermarkedet så det passer ikke det du siger smiley

    Samt to andre jeg har haft inden igennem årene døde af tarmbetændelse pga dårligt foder smiley


  • #6   6. sep 2011 De burde bare ikke få tandkødsbetændelse af alm tørfoder, tror du ikke det er vådfoder den har fået? Og jo, ovenstående passer smiley Kan se om jeg kan finde link til undersøgelsen

  • #7   6. sep 2011 Tangie - De har fået billigt tørkost som ildere netop ikke har godt af. har jeg da flere ildere som nævnt haft problemer netop pga dårlig kost.

    Jeg ville aldrig byde mine dyr at få det billige kost da ildere ikke har godt af det.. derfor anbefalder jeg at holde sig væk fra det når man har ildere. ildere er sarte ang kosten .

    Tandkødbetændelse har han fået da tidligere køber ikke gjorder noget ud af det og blev ved med at give dårligt kost


  • #8   6. sep 2011 Til katte er det bedøvende ligegyldigt om det er fra dyrlægen eller fra netto man køber deres foder, men jeg vil give dig ret i at en ilder ikke skal have kattemad fra supermarkederne (Og heller ikke fra dyrlægen, hvis du spørger mig). Synes man bør fodre dem med kost som er tilegnet specielt til dem og ikke til en kat.
    Og super indlæg btw, der er mange som ikke ved nok om at fodre på en ilder, og ja, de er sarte hvad angår kost smiley


  • #9   6. sep 2011 Jeg snakker om ildere ikk katte smiley

    Det er ildere dette indlæg handler om ikke katte smiley


  • #10   7. sep 2011 Ja det ved jeg godt at du gør, jeg skriver også at jeg synes man før fodre med mad tilegnet specielt til dem (ildere).. Nævner bare det med at det er ligegyldigt for katte om det er mad fra dyrlægen eller supermarkedet, fordi det jo er det samme der er i, og jeg kan ikke helt se hvorfor det er anderledes med ildere

  • #11   7. sep 2011 Ildere er ikke som katte smiley

    ildere er sarte. smiley nu har jeg haft flere med problemer med tarme samt tænder pga dårligt foder de kan ikke tåle foder fra supermarkedet og det er det folk misforstår samt ikke forstår. dermed ender det med en som jeg som har og nogle gange tager imod forsømte/mishandlet el ildere folk ikke kan have af en el anden oversag så ender med kæmpe dyrlægeregninger samt syge dyr fordi folk ikke forstår at give dem den rigtige kost og pleje.


Kommentér på:
"sygdom" misvilligholdes Læs :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce