{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning :(
  • #1   18. okt 2011 Synes godt nok det lyder meget voldsomt bare at kyle et dyr ned i jorden :s for mig er det ikke humant.. for hvad hvis den ikke dør af det?

    Jeg ville helt klart vælge at tage til dyrlægen at få den aflivet, da jeg ikke selv kan lide at skulle slå et dyr ihjel. Men ellers kan man brække nakken på dyret (skal kun gøres hvis man VED hvordan)


  • #2   18. okt 2011 Bræk nakken.

    Jeg har aldrig gjort det ved en hamster, men ved mus tager vi en finger eller kuglepind på nakken og hiver hårdt i halen. Hvis man fjerner pelsen på musen kan man se at hovedet ikke sidder fast på kroppen længere - jeg tror ikke man kan gøre det ved hamstere?


  • #3   18. okt 2011 Er enig med de to andre, få den aflivet ved dyrlægen. Det er også meget mere behageligt, da man kan stå og nusse med dyret og få sagt farvel, imens det falder i søvn smiley

  • #4   18. okt 2011 Lærke Liv.

    Hvoror er det ikke iorden? Tror du man får en god følelse i kroppen efter man har aflivet et dyr? Det er ikke sikkert at det handler om at have råd eller ej, men hvorfor bruge sine penge på noget man selv kan klare uden at stresse dyret?


  • #5   18. okt 2011 enig med simse.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #6   18. okt 2011 enig med simse. Det har ikke helt noget at gøre med at spare penge.
    Men hvis man ved hvad man gør, og dyret ikke lider overlast, er det vel ligeså humant, som alt andet.


  • #8   18. okt 2011 Det er ikke altid en bedre løsning at bruge dyrlægen.
    Der er alt for mange eksempler hvor dyrlæger ikke har været i stand til at aflive dyr på en fornuftig måde.

    Hvis du/I ikke har noget imod selv at gøre det, så brug nakketræk (knæk nakken). Slå den evt, med i en kant først, f.eks. en bordkant, og knæk så nakken på den.

    Det er meget mere humant end en lang og stressende tur til dyrlægen.
    Hvis man kan finde ud af det, er en hjemmeaflivning hurtigt og super humant.

    Skydning virker lidt voldsomt for et hamster.


  • #9   18. okt 2011 Skyde den med luftbøsse/luftgevær.. ?


  • #10   18. okt 2011 Luftbøsse/luftgevær skal altså være noget kraftig for at aflive et dyr.

    Så det vil jeg på ingen måde anbefalem plus det er meget voldsomt for et så lille dyr.

    Man knækker nakken på et dyret i stedet. Enten ved at klaske den ned hård f.eks i kanten af badekaret eller håndvasken. Eller man vrider hovedt og droppen hver sin vej.


    Og angående hjemme aflivninger så er der intet i vejen med at gøre det selv. Man kan stå i situationer hvor det ikke er muligt at tage afsted til dyrlægen, og det kan også nogle gange være mere stressende for dyret og skulle afsted til dyrlægen end at blive aflivet hjemme.

    Og det er fuldt lovligt at brække nakken på dyrene, det er faktisk den mest korrekt måde til hjemme aflivning.


  • #11   18. okt 2011 Men som andre er inde på, ved man ikke hvad man laver eller kan man ikke selv, så til dyrlægen.

    Det er ikke noget man skal eksperimenterer med.


  • #12   18. okt 2011 Jeg ville aldrig ofre kr på en aflivning af en gnaver ved en dyrlæge.
    Det er en stressende omgang med køretur osv. og har man styr på hvad man gør så er det meget mere humant selv at brække nakken på den..
    Jeg afliver omkring 100 gnavere hver mdr til foder og er det gjort rigtigt er alt de opdager en "svingtur" på et sekund og så er det slut..
    At aflive selv behøver ikke være for at spare kr..


  • #13   19. okt 2011 Thomas:
    Nu er en gnaver altså ikke bare en gnaver.
    Der er ret langt fra en mus til en kanin og et marsvin.
    Det er noget nemmere at håndtere et lille dyr, end et stort dyr, hvis man ikke er sikker.

    Jeg er enig i at en tur til dyrlægen meget hurtigt kan betyde en stresset situation, men du får det til at lyde som om man nærmest er dyrplager hvis man ikke gør det der hjemme.
    Jeg kan f.eks. ikke finde ud af at aflive dyr, og ville aldrig gøre det selv, jeg er simpelthen for pivet.


  • #14   19. okt 2011 Tja den eneste forskel er vel mus har et "håndtag/hale" og dermed er nemmere at få ved når dn skal aflives..
    Kaniner er jo noget af det nemmeste at aflive når det kommer dertil.
    Synes ikke jeg nogen steder får det til at fremstå som dyrplageri at tage til dyrlægen, men skriver bare det kan være enormt stressende for dyret og hvad jeg ville vælge hvis det var mig !!
    Nu skal det dertil også siges jeg afliver en del gnaver af forskellig slags og har fået den erfaring der skal til for det bliver gjort rigtigt første gang..


  • #16   19. okt 2011 Tak, for alle rådene jeg vil da helt klart, fortælle hende dem smiley

    OBS! Det der med at kyle den ned i jorden, er bare et eksempel!!! Jeg ville ALDRIG gøre!


Kommentér på:
Aflivning :(

Annonce