{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Aflivning?? {{forumTopicSubject}}

Puha, nu er Eskild på ca 2 år begyndt at blive gammel smiley
Og inden for de sidste 2-3 uger er det gået stærkt smiley
Han har tabt sig, og ser meget dårligt, kan ikk rigtig sidde op og spise, så han nærmest lægger sig ned.. og nu virker det som om han ikk rigtig kan spise ordenligt, han knaser ikk rigtig maden?! Han er også begyndt at falde ned fra hylderne i buret og det virker som han ikk rigtig har kræfter til at kravle rundt osv. smiley
Han virker forvirret, men det jo klart hvis han ikk kan se smiley
ARH min lille fyr altså.. Det er ALT ALT for tidligt smiley

Må se tiden an, og så kontakte dyrlægen, for han skal ikke lide, og hvis han ikk har det godt skal han over regnbuebroen smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning??
  • #1   28. nov 2010 du burde nok få ham aflivet.. du kan nemlig så vidt jeg kan forstå på naturens rotter, resikere at flokken begynder at angribe ham.. for en svag rotte er til fare for flokken ude i naturen. og det ligger jo stadig i deres instinkter. har også hørt om andre tilfælde hvor det er sket.. nå, men derudover er det jo også synd hvis han falder ned fra hylder..

  • #2   29. nov 2010 Ville sige, at hvis det "bare" var at han faldt ned af hylder, så ville jeg foreslå dig at sætte ham i et bur uden mulighed for at klatre rundt, det har jeg gjort med succes med ældre hanner der fik svage bagben, så de ikke kunne klatre lige så meget som førhen, hvilket har forlænget deres liv lidt tid smiley
    Men når du også nævner han ikke kan spise ordentligt længere, så er det desværre nok ved at være tid for ham.. Det aldrig sjovt, så sender dig lige et kram..


  • #3   29. nov 2010 Han virker egenlig frisk nok, og kan godt komme op til mad og vand osv. men det ligner han har svært ved at spise, for han tager pænt i mod alt jeg giver ham, men ender for det mese med bare at lægge det fra ham og st og slikke på det.. og når han samtidig har tabt sig en del er der fordi han ikke får den mad han skal smiley

    Det er selvfølgelig klart at det så bliver snestor på bornholm så det er umuligt for mig at komme til dyrlægen med ham i dag, og nok også i morgen, men må bare passe godt på ham indtil da og prøve at blive ham lidt mad, den stakkel gamle tot smiley Uhh det ikk sjovt sådan noget her smiley


  • #4   29. nov 2010 Tulle - Har du tjekket hans tænder ? For har selv haft oplevet knækkede tænder på 2 ældre rotter, hvor jeg måtte give grød og bløde altromin op og give istedet, så de stadig kunne få nærring.. smiley For det kunne godt lyde som om der måske er noget med tænderne hvis han ikke spiser det du giver ham, men gerne vil.. Prøv at giv ham lidt grød, kan være han vil nyde at spise det smiley

  • #5   29. nov 2010 hm, altså rotter skjuler altid alting. derfor kan de også gå i lang tid uden at vise de er syge.
    - men jeg vil sige at du bør nok rykke ham i et mindre bur så han ikke falder ned, da det kan jo gøre skade på den lille mand smiley og det ville ikke være så godt. og så prøv at tjekke hans tænder som camilla siger. hvis der så ikke er noget i vejen med hans tænder, så vil jeg nok søge til aflivning smiley


  • #6   30. nov 2010 Han har nu fået fred den lille fyr!! Puha detr er ikke spor sjovt, men det var bedst for ham..

    R.I.P min elskede eskild smiley


  • #7   30. nov 2010 det er sgu aldrig sjovt at skulle af med et dyr smiley

Kommentér på:
Aflivning??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce