{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.237 visninger | Oprettet:

Sibirisk dværghamster . {{forumTopicSubject}}

Hej.
Forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at betegne dværghamsteren som sibirisk dværghamster.
det er der ikke noget der hedder. der er en hamster dværgrace ved navn campell dværghamster, vinterhvid dværghamster, roborowski og så er der hydriden som er blanding mellem campell og vinterhvid. har flere gange skrevet i en annonce at de nok lige måtte rette det da sibirisk dværghamster ikke findes og er en hybrid af disse to arter. sjovt nok så er jeg kommet på filterliste ved den ene .. smiley

Mvh Susan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sibirisk dværghamster .
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   18. sep 2011 Sirbirisk dværghamster = hybrid.

• #2   18. sep 2011 i det fleste tilfælde ja. men det kan ligeså godt være vinterhvid eller campell, selvom racerne er ved at uddø pga. alle hybriderne der bliver lavet.

• #3   18. sep 2011 det handler om, at dyrehandlerne holder fast i det!
    De vil IKKE kalde deres dyr for hybrider - det sælger nemlig ikke!
    Og så længe folk køber deres hamstere i dyrehandlen så hænger det ved...

og så handler det om uvidenhed - og din egen skriger også til himlen, når du bruger betegnelsen race om hamstere smiley Just a hint smiley

hamstere har INGEN racer - kun arter og varianter.

og nej - jeg tror ikke på, at nogle af de dyr, som findes i dyrehandlen kan være renartede - der er kun de få, som der er optegnet i stamtavle-systemet hos DHF i øjeblikket...
    resten tror jeg er ødelagt - for mange dyrehandlere får deres dyr hos private der får upskuld på deres hamstere købt i en dyrehandel!
    eller hos grossister = hybrider, da de i den grad krydser ind over for at få mere "spændende" farver :S

synd og skam, og kampen er nok snart tabt i virkeligheden for kæledyrene :S der er skræmmende få opdrættere tilbage af de renartede i Danmark smiley
    to campbells opdrættere og vel ikke mere end 2-4 vinterhvid opdrættere :S

Mange lande har "godkendt" mandarinen som vinterhvid, så vi kan stort set ikke importere fra andre opdrættere i udlandet heller smiley

heldigvis trives de vilde campbells og vinterhvide da i naturen takket være naturfredningsprojekter i området.

• #4   18. sep 2011 Obs ja arter , det er lidt år siden jeg har haft med hamster at gøre smiley

• #5   18. sep 2011 hehe det er en klassiker - også derfor jeg forsøgte med en smiley at vise, at det sagt med et glimt i øjet smiley
    for det ER bare en af de typiske man hører igen og igen smiley

• #6   18. sep 2011 Når jeg aflevere unger i dyrehandler skriver jeg på den vedlagte seddel at det er hybride unger, men når jeg såå kommer og kigger et par dage efter står der sibirisk på buret.. -.-'

• #7   18. sep 2011 Maja L : Hvis jeg ikke kan få solgt alle privat.. smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #9   20. okt 2012 For at få dem solgt. smiley

• #10   20. okt 2012 Det er viser jo bare hvor lidt viden nogle har om deres kæledyr! Og "ups" kuldene kommer jo kun fordi de lader to gå sammen, hvilket heler ikke er en god ide;-)

Kommentér på:
Sibirisk dværghamster .

Annonce