{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Præsentation af 2 hunner til kastrat han (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Heej GG

Da min kastrat han marsvin, skal præsenteres for 2 hunner om 2 uger, vil jeg gerne være forberedt .

De 2 hunner som han skal være sammen med resten af livet, er ikke rigtig tamme, så havde tænkt mig at jeg skulle have dem i en uge og lige vænne dem til de nye omgivelser, er det en god ide ?

Mit næste spørgsmål er så, om hva der ville være bedst.
Ang om de skal være i hans bur i den uge, eller om han skal være i sit eget bur, han kommer på ferie i en uge hos min svigermor, så han møder dem først når jeg har haft dem i en uge .

Håber at i kan svare . På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Præsentation af 2 hunner til kastrat han (marsvin)
  • #1   4. sep 2011 Måske fint nok at de går i hans bur så de lærer hans lugt at kende imens han er væk... hvis jeg altså har forstået spørgsmålet rigtigt...

  • #2   4. sep 2011 Det har du smiley
    Men tænker bare, hva så når han skal i sit bur igen, om han så vil føle at de har overtaget det ?


  • #3   4. sep 2011 Hvorfor ikke bare sætte dem sammen med det samme?
    Du kan jo ikke nå at gøre dem specielt tamme på 1 uge, så om de kommer hjem til dig og går i en uge, eller kommer hjem til dig og får ham som kammerat med det samme, kan jeg ikke se den store forskel i.
    Jeg tror heller ikke dyrene vil føle den store forskel.


  • #4   4. sep 2011 nu det er en kastrat og 2 hunner, tror jeg heller ikke du behøves at være særlig nervøs for at de vil slås (nu hunner har en rangorden - og hannen gerne vil være gode venner med dem, for at have mulighed for unger, det tror han i hvert fald at han har;) )

    som "von fancy" siger, så er det behgrænset hvor meget du når at gøre dem tamme i løbet af en uge. til gengæld tror jeg faktisk at det vil hjælpe dine 2 hunner, hvis de har én hos sig, som er mere tryg og erfaren (det har i hvert fald hjulpet min nyeste hun, at de 2 andre er tamme i forvejen, og kan vise hende alt det der ikke er farligt^^)


  • #5   4. sep 2011 Der er bare meget forskel på hvorn de har det nu, i forhold til hvorn de kommer til at få det .
    Så synes måske bare at det kunne være smart, lige at lære dem de nye lyde og omgivelser at kende smiley


  • #6   4. sep 2011 Min han er i hvert fald meget tam og rolig smiley

  • #7   4. sep 2011 Jeg tror kun det kan være en fordel at de kommer sammen med en tam og rolig kastrat når de skal vænne sig til nyt sted, lyde mv.

  • #8   4. sep 2011 enig! som jeg skrev før, så hjælper det min nyeste hun meget at have de 2 ældre til at vise at tingene ikke er falige. Hun er meget hurtig blevet tryg ved hvad der nu engang sker i vores hus. og har været den hurtigste af alle mine marsvin, til at lære hvilke lyde der kan betyde mad. Men nu har hun jo også haft et par eksperter til at lære hende det smiley

  • #9   4. sep 2011 Nårh okay .
    Så er det nok det jeg gør smiley


  • #10   4. sep 2011 Ja jeg havde også bare blobbet dem sammen med det samme.

  • #11   5. sep 2011 jeg havde osse kylet dem sammen med det samme.

    Der kan være en stor øv'er ved at lade hunnerne føle sig hjemme på hans terrritorie, når han ikke er der. Hvis det er dominante hunner, så kan man risikere at de føler at nu er territoriet deres og ikke hans, og så ska han bare flette og rette ind til højre eller få nogen tæsk. Been there, done that.

    Klar fordel i at de mødes på hans hjemmebane.. eller ihvertfald et neutralt sted.


  • #12   5. sep 2011 Okay . Tak for svarende, så kommer de ned i hans bur .
    Hvornår ville i sætte dem sammen, det er 3 uger siden han er blevet kastreret .


  • #13   5. sep 2011 vent en uge, så er du på den sikre side.

  • #14   6. sep 2011 Okay, det gør jeg så .
    Men skal jeg bare sætte hunnerne ned til ham i buret, eller hvordan plejer i at gøre ?


  • #15   6. sep 2011 jeg drøner bare hunnerne ind til kastraten... helst en formiddag, for du får med garanti et par hyæner der hyler og skriger, og så er det pænt nederen hvis ikke de er gasset ned inden man selv skal sove.

  • #16   6. sep 2011 Hehe ja okay, så bliver det om formiddagen .
    Men hva med buret de skal være i, skal det være renset først, eller må det gerne lugte lidt af ham smiley


  • #17   6. sep 2011 Lad endelig hans duft blive smiley

  • #18   6. sep 2011 Okay så smiley

  • Anna L
    Anna L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 1
    #19   4. aug 2012 Hej, jeg er ny herinde så I må undskylde jeg bare braser ind.
    Jeg vil bare spørge om man må sætte flere kastrater sammen med hunner, eller må der kun være 1 kastrat og mindst 2 hunner?


  • #20   5. aug 2012 Nej, da hanner ikke ændrer adfærd af at være blevet kastreret, ville jeg aldrig have flere kastrater gående sammen i samme flok med hunner. Kun hvis man kunne give dem et meget stort areal (meget større end et bur) og de kunne fungere sammen.
    Så hellere give hver kastrat sit eget bur med sit lille harem damer.


Kommentér på:
Præsentation af 2 hunner til kastrat han (marsvin)

Annonce