{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Presentation {{forumTopicSubject}}

Jeg håber gruppens medlemmer er enige med mig i, at det kunne være hyggeligt, hvis vi gav en præsentation af os selv og måske skrev lidt om vores marsvinehold og vores erfaringer med marsvin, så vi ligesom kan få lidt en fornemmelse af, hvem hinanden er, andet end bare folk, der sidder bag en skærm og skriver noget smiley

Så jeg vil da gerne starte selv smiley

Jeg hedder Annbritt, er 30 år og bor i Nordjylland. Jeg har boet flere år i Aalborg/Nørresundby med min eks-kæreste, men flyttede for 2 år siden hjem til mine forældre igen, da jeg kæmper en del med en kronisk sygdom, der ikke helt vil som jeg vil.
Men det skal nu ikke forhindre mig i at beskæftige mig med det, jeg elsker allermest, nemlig dyr!
Da jeg boede i Aalborg havde jeg først opdræt af tamrotter, men efter jeg fik mit første marsvin, begyndte opdræt og udstilling af dem ligeså langsomt at tage interessen fra tamrotterne.
Jeg har derfor nu i 7 år haft opdrættet Cavy Cats, hvor jeg opdrætter og udstiller langhårede marsvin af racerne merino, texel, sheltie og coronet, og er så småt begyndt at opnå nogle ret gode placeringer på udstillingerne. Jeg udstiller også en del i Norge og har været på udstilling i Sverige et par gange også.
Min helt store interesse, både da jeg opdrættede rotter, men også efter jeg begyndte med marsvinene, har altid ligget i genetik, specielt farvegenetik. Jeg er en smule nørdet på det område.
Men da jeg også har en stor interesse i alt andet lige fra sygdom og ernæring til social adfærd, ikke kun hos marsvin, men hos alle dyr, så er min store drøm at blive veterinærsygeplejerske og pga min sygdom har jeg fået godkendt at tage den uddannelse på revalidering, så pt leder jeg med lys og lygte efter læreplads faktisk overalt i Danmark.
Jeg er typen, der siger tingene meget lige ud. Jeg har aldrig rigtig kunne se hvorfor tingene skal pakkes ind i silkepapir. Dvs. jeg er lidt den der type, der bare kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade og så er den ikke rigtig længere. Jeg mener ikke noget ondt med det.

Det var lidt om mig smiley
Håber andre vil fortsætte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Presentation
  • #1   19. maj 2012 Jeg hedder Christina og er 29 år gammel. Jeg er borsat i Randers i østjylland og har von Sortfods opdræt.

    Jeg har i nogle år opdrætter sheltie, og coronetter. Men er over en længere periode gået over til skinnyer og skinnybærer. Jeg har for nyligt startet opdræt af sort tan marsvin op også, men der er jeg ikke så langt endnu.

    Ved skinnyerne har jeg formået og få nogle ok resultater indtil nu, hvis jeg selv skal sige det.

    Jeg har haft marsvin siden 2002 og har været medlem af Dansk Marsvineklub lige siden 2002.

    Jeg har gennem årene sat mig rigtig meget ind i marsvin, alt fra sygdomme, adfærd, behov osv. og har en bunke erfaringer inden for marsvin.
    Jeg vil sige jeg har en del viden på området, selvom jeg langt fra er ekspert. For mig er det vigtigt at der er plads til at vi alle gør tingene forskelligt så længe vores dejlige dyr ikke lider overlast på nogen måde. Der er jo mange måde at holde marsvin på.

    Jeg er ikke genetik nørd som f.eks Annbritt. Jeg kan noget basis genetik, og kender da en hel del farver, men genetikken når man går ned i hvilke gener der har hvilke bogstaver osv. det er ikke mig. Men så er det jo godt man kan spørge andre.

    I takt med at jeg er gået over til at opdrætte skinnyer har jeg sat mig rigtig meget ind i denne specifikke race. Og jeg har nogle meget stærke holdninger og meninger om hvordan man kan ødelægge denne dejlige race og hvordan man kan forbedre den. Det har i nogle tilfælde bragt mig i modvind hos andre folk. Men sådan er det jo.

    Jeg opdrætter ikke for at tjene penge, eller lign. Jeg opdrætter fordi jeg kan li det. Og jeg har bestemt heller ikke skinnyer fordi de kan sælges til en højere pris end alm. marsvin.

    Jeg siger tingene ligeud lige som Annbritt og derfor er der også nogle folk som ikke kan li mig. Men jeg er ikke opdraget til at pakke tingene ind.

    Det var så noget om mig.


  • #3   19. maj 2012 Jeg hedder Sofie og er 27 år gammel.
    Bor i en lille by udenfor Aalborg sammen med kæresten.
    Sammen har vi flere opdræt - både af rotter, mus og et lille opdræt af marsvin.
    Jeg har haft marsvin i en 18 års tid nu og haft et par enkelte kuld.
    Jeg er aktiv udstiller og holder mig til kæledyrene, som også er dem jeg opdrætter.


  • #4   20. maj 2012 Jeg hedder Benedikte, er 25 år ung, og har (surprise....) Von Fancy Opdræt.
    Jeg er bosat i Østjylland, Randers med omkring 40 marsvin og en kanin.

    Marsvinene har været en del af mit liv de sidste... 10 år efterhånden, og jeg har opdrættet næsten lige så længe. Først var det langhårede jeg brændte for, men nu banker hjertet for Skinnyer og Skinnybærere, hvilket det har gjort et par år efterhånden.
    De to racer ligger mig meget på sinde at lære mere om, udvikle, forbedre og udbrede viden til andre om. Derudover er jeg også aktiv udstiller i DMK.

    Til daglig studerer jeg til datamatiker med speciale i spil, så jeg mangler ikke udfordring i min hverdag. Derfor har jeg også droslet ned på antal marsvin fra 45+ til i underkanten af 40 som det er nu.

    Det var så lidt om mig..... smiley


  • #5   20. maj 2012 Hej
    Jeg er en ung kvinde på 23 fra Hinnerup, der bor sammen med min kæreste, vores hund Bella , og vores 2 marsvin som snart bliver til tre..
    Jeg har haft marsvin først som barn, og nu som voksen,
    Det første marsvin som voksen var i 2007 , det var molly, en sheltie, som blev 5 år, jeg købte hende som voksen af en bekendt, kort efter molly , købte jeg 2 veninder til hende, og der efter købte jeg et skabsbur og yderlige 3 rednings marsvin flyttede ind, den sidste rednings marsvin jeg havde af dem, døde her d. 1 maj i år, så nu har jeg Abby som jeg købte som helt unge og nu Anemone jeg købte her d. 12 maj.

    Og her i den nærmeste fremtid kommer der en kastrat til..
    Når ja så skal jeg til sommer begynde at læse til pædagog , med mål at blive
    Børnepsykolog..
    Det var lidt om mig smiley


  • #6   20. maj 2012 Hej
    Jeg hedder Christina er 37 år, og bor i Herlev i Storkøbenhavn. Jeg har et lille hygge opdræt der hedder Le Möef, der er 7 hunner og 4 hanner hvoraf en er kastrat. Jeg har haft marsvin i rigtig mange år, startede med det som barn holdt pause i mine teenage år. Da jeg blev 30 år fik jeg en enorm lyst til at få marsvin igen. Jeg fandt en skøn Lemon agouti hos den lokale dyrehandel, skæbnen ville at hans bur væltede og han blev klemt, så han desværre døde af det. Jeg ledte med lys og lygte efter en som mindede om ham, og fandt en hos Eva der har Flames opdræt. Han havde en flot stamtavle og det vækkede min nysgerrighed for en anden side af "marsvine verdenen" end jeg hidtil havde kendt.

    Jeg er jo så sidenhen faldet fuldstændigt for skinnyracen. Jeg har aldrig i mit liv oplevet at marsvin kan blive tamme på den måde og jeg bilder mig selv ind at de kalder på mig for at komme over og snakke lidt eller nusse. Tjek min video på min hp med Neptuen og sig mig lige om jeg ikke har ret i at han hygger sig gevaldigt. Jeg vil til enhver tid anbefale skinnyer og bære. De er fantastiske.

    Hilsen Christina


  • #7   20. maj 2012 Jeg hedder Simone og er 17 år gammel.
    Pt. har jeg 2 kaniner, 2 chinchillaer, 2 hamstere og 1 dele-hund. Jeg regner med at min hamsterbestand efterhånden bliver øget til et seriøst hamsteropdræt.
    Jeg har ingen marsvin, men har da ikke noget imod at være herinde i gruppen, da jeg selv synes at jeg har en ok viden omkring den art og det er da et spændende dyr. smiley

    Jeg bor oprindeligt i Silkeborg, men er ved at tage landbrugsuddannelsen på en skole i Kolding, så der er jeg til hverdag indtil d. 2 juli, hvor jeg starter i lærer hos Midtjysk Vildtfarm.

    Det var lidt om mig.


  • #8   20. maj 2012 Okay måske lidt pinligt for jeg er åbenbart den yngste smiley

    Når okay jeg hedder pt. Katrine og er 12 år gammel. Jeg bor i Maribo på Lolland. Jeg har 4 marsvin og jeg får snart en Skinny hun hjem (juhhuuu..) Jeg har en "basis-viden" om marsvin og ved da det meste om marsvin men jeg er ligesom en svamp og suger så ofte jeg kan ny viden til mig.. - Det vil jo så sige jeg meget ofte er på Forummet. Jeg rider også og rider ofte "vanskelige" heste hvor jeg hjælper til med at uddanne dem til rideskolebrug.. - Lige nu er jeg igang med at uddanne en pony ved navn Disney sammen med min ridelærer hvor han pt. Både har lidt fysiske problemer men især også psykiske. Når men videre smiley Jeg er ikke en farvenørd ligesom Annbrit, men jeg elsker at høre hendes meninger om et bestemt marsvins gener og farver.. Jeg kan blive fuldstændig lam når hun kommer op med en klat forkaring om det og den farvegenetik.. Jeg har pt. Harf hund ligesiden jeg blev født og har haft marsvin 4 år. Derudover har jeg haft hest der jo så er aflivet nu.. Vi har også kat smiley Min mor og far blev skilt da jeg var 1 år gammel og min lillebror's far og min mor blev skilt da jeg var 8 år..


  • #9   20. maj 2012 hej
    jeg hedder Camilla og jeg er bosat ved rødby på lolland smiley jeg er 34 år og har haft dyr det meste af mit liv.........jeg esker dyr og hjælper gerne andre når det gælder dyrene, da de gerne skule have det så godt som muligt....
    jeg elsker dyr og har som sagt en masse herhjemme.......jeg har først fået mit opdrætternavn nu "Tantetuts" hvor jeg opdrætter marsvin under betegnelsen kæledyr på nuværende tild.....så lige pt. har jeg skinny, skinnybærer, teddy, racedyr og en masse jeg ikke helt kender racen på......jeg er langt fra at have sat mig ind i alt om genetik og farver endnu....men lærer det nok en dag smiley
    ud over marsvin har jeg et lille opdræt af løvevædder.....skønne små kaniner smiley
    jeg har herhjemme også hamster, jordeger, leopardgekko, kornsnoge og masser af mus...og så har jeg en Staffordshire bull terrier.
    Det var lidt om mig smiley


  • #11   20. maj 2012 Jeg hedder Sara og er 24 år, jeg bor ved Solbjerg, 10 km. syd for Århus. Jeg har haft marsvin siden 2003 og har haft opdrættet Gizmos næsten ligeså længe. Jeg har mest avlet og udstillet kæledyr, har også haft lidt skinny/bærer, men har nu kun enkelt tilbage. Jeg har altid godt været vild med sort fox og otter og indenfor de sidste par år er jeg gået lidt mere igang med og udstiller ikke så mange kæledyr mere. Mine marsvin bor i stalden, halvdelen i et rum med skabsbur og mulighed for varme, den anden halvdel i en hesteboks med dybstrøelse og store isolerede huse om vinteren. Og så er der lige 4 der bor i stuen smiley
    Udover grisene har jeg 2 hunde, Sandie og Luffe. Luffe er en ung golden retriever som jeg også udstiller. Jeg har også 6 ponyer, 3 små shetterblandinger, 2 islændere og en haflinger..


  • Linda K
    Linda K Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 1
    #12   20. maj 2012 Tak for invitationen...
    Jeg hedder Linda Koudal, og er 49 år.
    Jeg bor ved Regstrup, Ca. 10 km SV fra Holbæk.
    Jeg har Koudals Opdræt, med Ca. 30 avlsdyr og opdrætter Teddy - CH-teddy og Alpaca.
    Ud over marsvin, har vi på gården også 3 heste, 2 hunde, høns, kanariefugle, fisk, slanger, ørkenrotter, tusindben, og vandrene pinde.... og så er jeg mormor til foreløbig to skønne drenge...




  • #13   20. maj 2012 Hej med jer :o)

    Jeg hedder Anita og er 27 år.
    Jeg bor i en lille by Ølsted som ligger mellem Frederiksvæk og Frederikssund.
    Jeg arbejder som rengøringsassistent i en børnehave og på et bosted for voksne med varig nedsat funktionsevne.

    Jeg købte mine første to marsvin for 2 år siden. De kom begge fra Lysels opdræt.
    Desværre døde Edgar, det ene marsvin så jeg måtte ud og købe en ny ven til Nemo og jeg fik så Arnold af en pivat person.
    Han var dog ikke vant til menneskehænder så han er svær at gøre helt tam som Nemo er :o/

    Udover mine to marsvin har jeg to hunde af racen border collie :o)


  • #14   20. maj 2012 Hej, jeg hedder Annesofie og er 12 år.
    Og bor i Tune nær Roskilde.
    Jeg har lige nu ikke marsvin da mine to svin næsten lige er gået bort.
    Lige nu har jeg et opdræt af kaniner, udover kaniner har jeg chinchilla, hest, hund og hamster.

    Jeg håber meget på at få marsvin igen, og måske få min drøm opfyldt at være marsvine avler smiley

    Jeg er igang med at skrive min egen bog om marsvin og håber på at den måske kan blive udgivet på et tidspunkt.


  • #15   20. maj 2012 Jamen så vil jeg da skrive lidt om mig selv også smiley

    Jeg hedder Mette og er 25 år, og er født og opvokset i Århus, men er flyttet ud til kæresten "på landet" i en herlig landsby der hedder Sall (ligger ved Hammel - Østjylland)
    Jeg arbejder i Plantorama i Randers - dyreafdelingen. et arbejde jeg er glad for smiley

    Jeg har 3 marsvin, det er pt 2 hunner og en kastrat, og ingen planer om at skulle have flere. Havde 4 i en kortere overgang inden jeg måtte aflive Tess, og kunne mærke at det var for mange.
    Jeg fik mit første marsvin som 10'årig, og har haft det siden da jeg er blevet "afhængig" af dem ^^
    jeg er generelt meget glad for naturen og dyr, og min viden ligger ret bredt, omend dog ikke lige dybt alle steder ^^
    min interesse omkring dyr er drejet til mest at omhandle adfærd og aktivering (især marsvin).

    jeg er ikke helt så bramfri i mine udtalelser som visse andre smiley da jeg er meget opmærksom på hvor nemt ting på skrift kan misforstås og ofte lyder 100 gange værre da man ikke kan se ansigtsudtrykkende hos den der taler/skriver. Hvilket også er årsagen til at jeg bruger så mange smileys.

    når ja, og tag jer ikke af hvis der kommer nogle anderledes udtryk en gang imellem, jeg læser mange bøger, og er rollespiller, så opsnapper end del ældre ord, som jeg bruger uden at tænke over det smiley


Kommentér på:
Presentation

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce