{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Udendørs kanin og græs {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi har fået en kanin som går udenfor.

Hele døgnet har den mulighed for at gå på græs (stort bur med tilhørende løbegård med græs på 3m2)

Mit spørgsmål er om man stadig skal plukke græs ogmælkebøtteblade, eller skal den bare selv spise det græs der er? Og selvfølgelig får den foder, hø, grønsager og grene dagligt:)


Kommentarer på:  Udendørs kanin og græs
  • #2   28. aug 2019 Hej Charlotte
    Jeg synes altid, at det er dejligt at høre om frikaniner, der lever det gode kaninliv med masser af plads smiley
    Din kanin kan sagtens selv spise af græsset og mælkebøtter, hvis det er i dens bur. Du kan eventuelt hjælpe den med mælkebøtterne, hvis du vil håndfodre den. Det bonder på en særlig måde. Det eneste du skal huske, er at kaniner ikke må få serveret græs fra græsslåmaskine (se her https://kaninbutikken.dk/kanin-mad/ ). Men det tænker jeg ikke er tilfældet ved dig smiley


  • #3   28. aug 2019 Hej

    Tak for svar smiley

    Ja jeg har godt læst at de ikke må få det græs fra når man slår græs, så det får den ikke:)

    Ved du hvor højt en kanin kan hoppe? Vi havde tænkt på at lade den gå i haven om dagen når vi er hjemme, men skal jo så have hegn på ved vores hæk, men ved ikke om 1,5 højt hegn er nok?


  • #4   28. aug 2019 Min kanin gik fuldstændig frit i haven om sommeren, og var kun i bur om natten og når den var alene hjemme. smiley
    Vores hegn er ikke mere en et halvt meter højt. Jeg tror det kommer med tillid og loyalitet, så evt giv den en måneds tid (hvor lang tid har du haft den?) og så prøv at sætte den ud i haven, under opsyn. Min elskede det, og det var den bedste gave jeg nogensinde kunne give ham.


  • #5   4. nov 2019 Hmm ja det er svært at sige. Jeg havde en kanin som barn, og den kunne hoppe ret højt, fordi det kunne hoppe op på taget af sit hus, og derfra kunne den hoppe over. Jeg tror meget, det handler om temperament. Min kanin Theo jeg tror at han ville hoppe væk, ikke fordi han ikke elsker at være hos mig, men fordi han er for nysgerrig, og tænker måske ikke lige over, at han ikke kan finde tilbage smiley

Kommentér på:
Udendørs kanin og græs

Annonce