{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.275 visninger | Oprettet:

Udendørs kanin til indendørs kanin? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt meget på om jeg skal prøve at vende min udendørs kanin til at rende rundt indenfor. Jeg er flyttet selv og syndes det er lidt ligesom at have hund når jeg har hende inde. Hun er 8 år og jeg har de sidste tre dage haft hende inde længere tid af gangen hvor hun har været eksemplarisk og ikke tisset nogen steder. Jeg ved ikke om jeg bare skal prøve og købe et indendørs bur hun kan være i når jeg er i skole og så bare have hende inde på fuldtid. Jeg overvejer lidt at prøve at lade hende være på mit badeværelse til at starte med til jeg får et bur. Er det for farligt når hun er vant til at være udenfor eller skal jeg bare go for it?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udendørs kanin til indendørs kanin?
  • #1   10. sep 2019 Jeg synes ikke, at du skal tage den ind, før du har et (stort) bur. På den her årstid skal du tænke på, at temperaturforskellen ude og inde kan være stor. Så ud - ind - ud - ind - ud er ikke så godt for den, og vælger du at ville have den inde fast, er det NU, du skal gøre det, inden forskellen bliver for stor. Men pas på varmen inde. Hvis du har gulvvarme på badeværelset er nok for varmt for den. Kaniner har ikke brug for 21°

  • #2   12. sep 2019 Jeg synes, at det er en god ide at gøre din udekanin til en indekanin. Hvis du vil gøre den til en indekanin, så skal du tage den indenfor nu, inden kaninen når at danne vinterpels, som de gør i efteråret. Det er nemlig ikke rart for en kanin at være indenfor, hvis den har vinterpels, for så er det jo ligesom at have vinterfrakke på hele tiden indenfor. Du kan også overveje, hvis du vil gøre den til en indekanin, at lade den være fritgående - hele huset eller bare et rum, og så kan du prøve at toilettræne den, så den ikke vil skide over det hele (:

  • #3   15. sep 2019 Jeg synes det er en god ide, at flytte din udekanin indenfor. Det skaber et meget tættere bånd til din kanin MEN jeg er enig med Aase, den skal ikke ind i et lille bur. Den skal have mindst ligeså meget plads – du kan evt. hegne et større område ind (se en guide her https://kaninbutikken.dk/kanin-bur-det-skal-vaere-stort-nok/). Og med tiden lade den være fritløbende. Kaniner er meget renlige, nogle kræver mere opdragelse end andre for at få dem renlige, men det er jo ligesom med andre dyr også smiley

Kommentér på:
Udendørs kanin til indendørs kanin?

Annonce