{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

Kastrat han marsvin, med 2 hunner {{forumTopicSubject}}


Heej GG
Da jeg vil have min han kastereret, og sat sammen med 2 hunner . Har jeg nogen spørgsmål .

- Vil han parre sig med dem hele tiden, eller kun i starten?
- vil de larme meget ?
- kommer de til at lugte, de udskiller vel nogen lugte når de nu er sammen, som "par" ?
- Da hunnerne ikke er tamme, vil de så være svære at gøre tamme efter de er sat sammen med en han ?
- Og hvordan plejer hanner at reagere når de blir sat sammen Med hunner ?

Håber i kan svare på nogen af alle mine spørgsmål, vil bare gerne være sikker på at jeg tager den rigtige beslutning .

På forhånd tak smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrat han marsvin, med 2 hunner
  • #1   3. aug 2011 I starten og når de er i brunst

    De vil ikke larme mere end marsvin nu engang gør, tværtimod vil flokken blive meget harmonisk og ikke skændes

    De kommer ikke til at lugte mere end marsvin normalt gør

    Ved daglig håndtering kan man sagtens tæmme både hunnerne og hannen. Hvis hannen er en rolig og nysgerrig han kan det sagtens smitte af på hunnerne. De vil næppe blive mere ikke-tamme.

    Hanner plejer at reagere med at undersøge hunnerne, forsøge at parre dem, og ellers ikke så meget mere.

    Og det lyder som en udemærket idé smiley


  • #2   3. aug 2011 Det er min søster der har de 2 hunner, som jeg vil overtage, da hun ikke bruger tid på dem, men de bider ikke, men er bange når de er oppe, ryster og så'n, og tror os at de var sellnick smiley

  • #3   3. aug 2011 Hvis de har sellnick skal de i behandling asap.

    Men lyder som en fin plan at overtage dem. Daglig håndtering og en rolig kastrat burde kunne lave en god flok ud af dyrene.


  • #4   3. aug 2011 Okay . Ja for han er en meget rolig han, bortset fra når der er mad, så er han helt vild . Haha
    Hvor tit kommer de i brunst ?


  • #5   3. aug 2011 Hver 16.-18. dag smiley

  • #6   3. aug 2011 Hold da op så tit . Vil han så parre dem hvergang han er i brunst ?
    Men hva med hunnerne de er vel os i en slags brunst


  • #7   3. aug 2011 Det er hunnerne der kommer i brunst hehe smiley

  • #8   3. aug 2011 Nårh . Hehe . Men er det ikke noget med at når de kommer i brunst, så larmer de meget om natten, en slags hylelyd . Det synes jeg engang jeg læste noget om ?

  • #9   3. aug 2011 Nej, brunst er som regel hurtig overstået, hvis man overhovedet lægger mærke til det. Jeg lægger kun mærke til brunst hvis hunnerne skændes eller hannerne gerne vil humpe hunnerne.

  • #11   4. aug 2011 Lotte F:
    Nej det er ikke den jeg tænker på, for den lavede mit gamle han marsvin os engang imellem .
    Men ved ikke hvorn det skulle lyde, har bare set der er nogen der har skrevet om det herinde for længe siden .

    Von Fancy:
    Så det vil sige at hannen kun prøver at parre hunnerne når de er i brunst ?


  • #13   4. aug 2011 Kastraten vil forsøge og parre hunnerne når han synes han har lyst til det. De vil dog kun lade ham gøre det når de er i brunst.



  • #14   4. aug 2011 Nårh okay . Det lyder meget godt .

  • #15   5. aug 2011 Min kastrerede han prøver kun at parre hunnerne når de er i brunst. Min ældste af dem, er dog åbenbart ikke meget for det, og brokker sig højlydt (hvilket larmer en del, og da det engang faldt sammen med vi havde gæster, der måtte sove i stuen - for styrrede det deres søvn en "lille" smule smiley ) Min yngste hun, løber bare lidt rundt inden hver "omgang", så det er noget mere fredeligt.
    Hannen snuser dog tit til hunnerne for at se om de skulle være i brunst

    Jeg har aldrig oplevet nogen hylelyd i forbindelse med brunst og parring, men har hørt en masse "brrrr" -er fra hannen, da han tit gør kur og især hvis de har været oppe og skændes lidt over noget mad. (at være uvenner med ens damer er jo dumt, for så får man ikke muligheden for at få unger..)


  • #16   5. aug 2011 Jeg har to kastrater, den ene prøvede at parre hans dame lige da de blev sammen, men har aldrig gjort det siden - og de har da gået sammen i 5 mdr. nu.
    Min anden kastrat må være en særling, for jeg har ALDRIG set ham parre en anden hun... smiley Jeg tror lidt at han har glemt, at han er en 'han' smiley


  • #17   6. aug 2011 Line M .
    Ja det kan da godt være at han har glemt det . Jeg har i hvert fald på. Fået bestilt tid til ham, så han kan blive kastereret, og det er et sted jeh har tillid til, så føler han er i gode hænder hos dem .


  • #18   7. aug 2011 - Vil han parre sig med dem hele tiden, eller kun i starten? Han vil parre sig når de er i brunst, men de er langt fra sikkert du vil tænke over det.
    - vil de larme meget ? Der er ingen grund til at de skulle larme mere end de plejer hver for sig. Det vil sikkert give en god harmonisk gruppe. Men når de bliver sat sammen vil der sikkert blive noget højlydt snakken fordi han vil parre dem og de måske ikke er klar..
    - kommer de til at lugte, de udskiller vel nogen lugte når de nu er sammen, som "par" ? Det er muligt han lugter lidt lige når de bliver sat sammen, men det går hurtigt over når de er vant til at gå sammen.
    - Da hunnerne ikke er tamme, vil de så være svære at gøre tamme efter de er sat sammen med en han? Nej, en god rolig kastrat vil sikkert have den modsatte effekt, så de bliver tryggere og mere tamme når de kan se han ikke er bange.
    - Og hvordan plejer hanner at reagere når de blir sat sammen Med hunner? De bliver meget glade og vil selvfølgelig forsøge at parre, de brummer og vugger og prøver at hoppe på hunnerne, men er de ikke i brunst går det ret hurtigt over.


Kommentér på:
Kastrat han marsvin, med 2 hunner

Annonce