{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin - Fleece
  • #1   9. maj 2019 Jeg har selv anvendt fleece til mine marsvin. Det gør det let at fjerne pøllerne med en fejebakke. Til gengæld vil jeg anbefale, at man ikke bruger fleece, hvis man har mange marsvin samlet i et bur. Det kan nemlig hurtigt blive et værre svineri - og det kan hurtigt komme til af dufte grimt, hvis man ikke fjerner pøllerne samt skifter fleece ofte.

    Du skal regne med at skifte fleece minimum 2 gange om ugen, da det hurtigt bliver beskidt og stinker. Under fleecetæppet kan du anvende håndklæder, træpiller, spåner, hvalpemåtter, osv. Det jeg normalt brugte var håndklæder eller hvalpemåtter. Håndklæder er meget praktiske, da de jo kan vaskes igen og genbruges - og desuden suger de godt. Hvalpemåtter er meget praktiske, da de suger meget godt. Til gengæld kan de ikke genbruges, og de kan godt være lidt pebrede.
    Hvis du vælger at bruge fleece (og håndklæder), så skal du lige vaske dem et par gange før brug.

    Da jeg brugte fleece, havde jeg kun 2-3 marsvin, og dette fungerede godt. Jeg samlede pøller op hver dag, og skiftede fleece og håndklæder/hvalpemåtter to gange om ugen.
    Jeg købte normalt fleece og håndklæder i Jysk, da de ikke er så dyre der.



  • #2   9. maj 2019 Super fedt, tak for godt svar. Har nemlig kun 2 svin, så tænkte det ville fungere super godt til dem. De sviner en hel del i deres hemp.
    Nu når jeg skal i jysk, hvilket fleece skal jeg så købt? Har du selv klippet det til og syet i det eller hvordan? Hvor meget skal man bruge hvis man skal vaske cirka twice a week?


  • #3   9. maj 2019 Du kan sagtens købe det helt billige fleece. Bare husk at vaske det før brug.
    Jeg syede det ikke til, men brugte det, som det var i pakken. Jeg brugte to fleecetæpper til ca. 182cmx77 og lagde det i buret, så marsvinene ikke kunne komme ind under det. Du kan eventuelt lægge det lidt op ad siderne på buret og sætte det fast med klemmer. Derudover brugte jeg omtrent 4 stykker håndklæder af næsten samme størrelse som fleecetæpperne.
    Nu ved jeg ikke, hvor stort dit bur er, så det er lidt svært at sige, hvor meget du skal bruge smiley

    I Amerika er fleece til marsvin meget in. Så hvis du fx har Facebook, kan du melde dig ind i nogle amerikanske marsvinegrupper og søge på billeder af deres bure. Der er mange, der syer tæpperne sammen, så de bliver lidt tykkere. Det tror jeg faktisk er det bedste at gøre.


Kommentér på:
Marsvin - Fleece

Annonce