{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Marsvin på fleece(høet?) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg overvejer om mine to marsvin skal gå på fleece bund, da hamp bliver ret dyrt efter at jeg har købt deres nye bur. Har lige nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med:

- har tænkt mig at ligge aviser i bunden, så nogle håndklæder og derefter et fleecetæppe. Er det rigtigt, eller er aviser ikke nødvendige?

- hvor mange gange skal man vaske et nyt fleecetæppe, inden man bruger det? For at tisset skal gå igennem det smiley

- hvad gør man lige med høet? For det hænger vel fast i fleecen, og det må jo ikke komme med i vaske maskinen. Kan man ryste det af, tage en fnugrulle eller hvad gør i, for at det ikke kommer ud over det hele?

- hvor tit skal det ca skiftes, hvis man har to marsvin gående i et 140x60 bur?

Jeg håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin på fleece(høet?)
  • #2   4. apr 2013 Har høhække,men de hiver nogle gange ekstra ud af smiley

  • #3   4. apr 2013 Prøv lige at regne på det der med hvor dyrt det bliver, for du skal også bruge en del fleece, og der skal jævnligt vaskes smiley

    Så måske er det ikke billigere, end at købe store mængder bundmateriale hjem.

    Det hamp jeg bruger lige pt. koster f.eks. 120 for 15 kg (ca)


  • #4   4. apr 2013 Pia N: Tror at det vil være billigere med fleece. Kan købe nogen billigt i tiger butikken, og de virker rigtig gode. Giver det ihvertfald et forsøg smiley

    MissBims: Mange tak! Er lige blevet færdig med at lægge det på, og de virker bare rigtig glade. De popcorner stadig rundt og slænger sig på det bløde stof. Jeg har sat en lille bakke under den høhæk, så synes det er et forsøg hver. Synes det er de 10 minutter værd smiley Både fordi de virker så glade for det, men det ser også pænere ud synes jeg. Tak for det.


  • #5   4. apr 2013 Du skal som sagt bare lige tænke på vask.
    Nu har vi ikke vaskemaskine pt, men en vaskekælder.
    Det koster os 5 kr for en vask (det er billigt, også i forhold til hvis man selv har vaskemaskine) uden vaskepulver.
    Så kan man jo prøve at gange op, og se hvor mange gange man skal vaske ugentligt (5x antal vaske), og så regne på hvor hurtigt man bruger en gang bundmateriale.

    Det er ikke fleecen der er dyr, det er vasken og vaskepulveret smiley


  • #6   5. apr 2013 Tjaa... Synes bare der virker som mange flere fordele(Man skal ikke stå og skrabe strøelse sammen fra bunden af, der kommer ikke strøelse ud over hele gulvet og marsvinene nyder det smiley Giver det ihvertfald et forsøg.

Kommentér på:
Marsvin på fleece(høet?)

Annonce