{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

at få ens mor til at sige ja {{forumTopicSubject}}

hej alle,
jeg har i længere tid gerne ville have en kanin men min mor bliver ved med at sige nej. Jeg har tilbudt at betale alt for den og tage mig af den osv. jeg har endda skrevet små stile og lavet powerpoints men hun er ligeglad. det gør mig rigtig ked af det da dyr er en vigtig del af mit liv jeg har researchet alt hvad der er at vide om kaniner og tilbudt at gøre seriøst alt.
jeg aner ikke hvorfor jeg ikke må for en og hun gider ikke at sige hvorfor, eller jo hun siger at de lugter men det er jo bare buret også længe det bliver holdt rent er der jo intet.'
jeg har tilbudt at først finde en låne kanin men hun gider det er som om lt jeg tilbyder gør hende sur og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre hjælp!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at få ens mor til at sige ja
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #2   24. feb 2019 At have kanin er et stort ansvar. Deres pasning minder meget om en hund og en kats.
    Måske din mor ikke mener, at du er klar til at have sådan et ansvar. Det er trods alt hende, som skal passe kaninen, hvis du lige pludselig mister interessen.

    Lyt til din mor og accepter et nej. Det er trods alt mange år, som en kanin bliver.

    Tag evt. emnet op igen om et år eller to smiley


  • #3   25. feb 2019 At for et dyr i den alder du nok er i. er et meget stort ansvar. smiley jeg kender det selv jeg have hest siden jeg var 10 år gammel og er nu 26 det kræver utrolig meget men måtte selv betale da jeg var 13 og op efter og det kunne nok godt hører 3.000 kr på en mdr det kræver meget og har forskelle dyr måske er det lidt mere let med en kanin for den er ikke så dyr som en hund heller en kat men den kræver stadig foder og strøelse og muligt form for dyrlæge hvis dyret kommer til skade. det er nok derfor din mor tænker på den måde som hun gør

  • #4   25. feb 2019 Tak for svar! Men ni har jeg selv haft dur før så det er ihvertfald ikke derfor jeg er trods alt 15 og kan sagtens finde ud af at passe på dyr. Og jeg er ikke lige personen der bare sådan mister interessen

  • #5   25. feb 2019 Fra den kedelige synsvinkel - din mors hus = din mors regler. Ja, det er øv, men hvis ret skal være ret, så behøver din mor ikke nogen begrundelse for at sige nej.
    Jeg kan udmærket godt følge hvor ærgerligt det er.... min mor var bestemt en nej-mor omkring alt dyrehold.
    Fra den lyse side, så nærmer du dig alderen hvor du flytter hjemmefra - og flytter du til en bolig hvor dyr er tilladt, så kan du gøre hvad du vil.


  • #6   25. feb 2019 Som fodnote, så prøv at undgå at din snak om kaniner kan lyde som 'plageri'.
    Med voksenbriller på, så er det ikke ligefrem noget der er med til at motivere til at man giver efter smiley


  • #7   25. feb 2019 En kanin er et stort ansvar jeg ville prøve at vise ansvar ved fx at selv gå igang med at tømme opvaskemaskinen osv

  • #8   26. feb 2019 jeg har børn, tre tøser, 15, 12 og 9 år. De har i årevis plaget om en hund og lovet guld og grønne skove med de nok skal hjælpe med at gå med den osv. Men når de skal have besked på at rydde op på deres værelse, bruge toiletbørsten efter sig, sætte deres tallerken i opvaskeren osv osv af daglige chores som burde være deres EGET ansvar uden JEG skal huske dem på det konstant får vi INGEN hund, jeg har arbejde og ansvar nok... prøv at tage din mors briller på og spekuler over hvorfor hun siger nej? hun har garanteret en god grund... pt er jeg nået til de har fået en hamster hver som træning... jo bedre de passer dem uden jeg skal blande mig (og fx opdage tom vandflaske der ikke er blevet fyldt og den slags, som ER sket!) jo større sansynlighed er der for at jeg en dag giver efter for deres ønske... vis ansvarlighed på en eller anden måde. Spørg ikke din mor hvad du skal gøre for at hun gir efter, gør ting af dig selv. Ryd op efter dig selv, vask dit eget tøj, hold dit værelse pænt, pas din skole og lektier osv... uden din mor skal sige du skal i gang først...
    Bare en mors synspunkt...;)
    det med lugten hun siger forøvrigt: der kan du være nødt til at acceptere den står udendørs, det kan en kanin jo godt tåle... men vent lige et stykke tid med at spørge igen og opfør dig så eksemplarisk imens;)


  • #9   27. feb 2019 Mit bedste råd er, at du finder et stykke arbejde derhjemme, som du lover at udføre hver dag på et aftalt tidspunkt. Nå du så her gjort det til punkt og prikke i et år, er du i en bedre forhandlingsposition.

Kommentér på:
at få ens mor til at sige ja

Annonce