{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Marsvin forkølet? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Mit marsvin nyser lidt i øjeblikket, og har sagt nogle mærkelige lyde, hvor jeg først troede at han blev kvalt, men nu tror jeg nærmere at det er et lille host?
Han har ingen symptomer på forkølelse, altså han spiser som han plejer, og han har ikke pus i øjne eller næse. Han snakker også masser, så kan det være at det bare er støv fra hans hø? Eller skal jeg ringe til dyrlægen?
Mvh Natascha


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin forkølet?
  • #1   29. jan 2019 forkølelse er et virus der ikke smitter til marsvinene, så du kan ikke have smittet ham. Hvis marsvin hoster har de enten fået noget galt i halsen eller har en luftvejsinfektion. Er det sidstnævnte kan du normalt se det på andre symptomer også, nedsat ædelyst, sover mere end normalt og feber...

  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #2   29. jan 2019 Det er meget vigtigt at du holder skarpt øje med ham, hvis det er lungebetændelse kan det hurtigt ende med de dør. Så kig godt på hans vejrtrækning, og prøv at lægge mærke til om han hiver mere efter vejret.
    Det kan dog også bare være hvis han har fået noget hø der er mere støvet end normalt? Det kan nemlig godt resultere i at de nyser. Så lad os håbe det er det. Hvis han er imod begynder at opføre sig anderledes end normalt ville jeg lige få han tjekket hos dyrlægen som vil lytte på hans lunger og ud fra det vide om der er tegn på forkølelse/lungebetændelse. Dette behandles i såre fald med anitbiotika.
    Men krydser fingere for det bare er støv han reagere på.


Kommentér på:
Marsvin forkølet?

Annonce