{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Forkølet marsvin? {{forumTopicSubject}}

Hej gnaver galleri.
Det fordi vi fik Skylar et marsvin for ikke så længe siden.
Jeg er først begyndt at tage ham op i længere tid nu, så jeg er begyndt at lægge mærke til at hans poter (altså der hvor der er bar’ hud) er lidt kolde.
Og når han lugter til ting lyder han lidt som en hund der snuser til ting. Er det normalt ud fra jeres erfaring? Altså lidt som om han er tilstoppet. Og hvis han er blevet forkølet hvad kan det så skyldes, måske han allerede var forkølet da vi fik ham? Og hvad kan man gøre ved det, ud over at tage til dyrlæge?
Men hans bur kammeret Snowey fejler ikke noget (har hvertfald ikke lagt mærke til noget) og ham har jeg tit oppe.
Men kan forkølelse godt smitte fra menneske til marsvin?
Skylar popcorner, løber, snakker som han plejer.
Jeg håber ikke at det er noget alvorligt men ville først lige spørge jer før jeg for fat i en dyrlæge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkølet marsvin?
  • #1   16. sep 2018 Jeg kommer til at tænke på om lille Skylar måske kan være allergisk overfor høet eller spånerne? For som sagt burkammeraten Snowey fejler ik noget.

  • #2   18. sep 2018 Støver spånerne meget? Måske skal du skifte spånerne ud med f.eks. Carefresh. Det hjalp herhjemme smiley

  • #3   19. sep 2018 er fødderne kolde fryser han eller også er bundmaterialet fugtigt, de skal ikke være kolde... står de udendørs?

  • #4   21. sep 2018 Susan:
    Nu du siger det kan det faktiskt godt være fordi spånerne er lidt fugtige og at han går rundt i det, men det andet marsvin har det helt fint og de går i samme bur. Og nej de står inden for.
    Megan B: Ja det vil jeg prøve at finde og se om det måske kan hjælpe. Tak fordi i gider bruge tid på at svare smiley smiley men han lyder altså lidt som en hund der snuser til en, når han dufter til ens hår og sådan noget. Og dem vi fik ham af sagde også at han var ved at dø, da han kom ud af maven fordi han ikke kunne stå op men hans søskende hjalp ham, så jeg ved ik om det kan have noget med det at gøre? smiley smiley


  • #5   21. sep 2018 Megan M hvor ofte skifter i buret med carefresh? Og lugter det mere? Det må vel også være blødere for de små bare fødder smiley

  • #6   21. sep 2018 Vi skifter buret sådan tre til fire gange om ugen. Ja, det er meget blødt

Kommentér på:
Forkølet marsvin?

Annonce