{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Kanin 2 {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en hankanin som ikke kastereret. Kunne godt tænke mig en mere kanin.

Jeg har hørt diskussionen til døde om hvorvidt kaniner skal gå sammen eller ej. En kanin = et bur - det er fattet smiley hehe

- Men kan kan godt anskaffe sig en mere kanin til at gå i sit eget bur ved siden af min nuværende? Og i så fald: er det bedst med en hun eller han?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin 2
  • #1   8. jun 2011 Godt at hører du er forsvarlig smiley

    Og ja, de må gerne gå ved siden af hinanden. Altså en hun vil måske være meget brunstig hvis den går op af en han.. (min er hvert fald flyttet fra mine hanner da hun ellers stresser op).. Men siden din han er kastreret, og ikke strinter ser jeg det ikke som et problem.

    Mine hanner har det fint med at stå ved siden af hinanden, der er intet der. (ikke kastrater)

    Så det er op til dig ;D


  • #2   8. jun 2011 Tanja: du læste vist forkert - min han er ikke kastereret smiley

    Det eneste sted jeg har plads til endnu et stort kaninbur er ved siden af det nuværende. Derfor jeg spørger med hensyn til anskaffelse af en til. Kan være det er bedst med en hankanin så? Vil ikke have en hunkanin som konstant er brunstig og hidsig smiley Men vil jo heller ikke have slåskamp mellem hanner smiley


  • #3   8. jun 2011 Kan også være jeg skal nævne, at jeg har indekanin - så burene er jo kun adskilt af tremmer og dermed vil de to kaniner kunne se hinanden og være tæt på hinanden. Derfor jeg er kommet i tvivl.

  • #4   8. jun 2011 ups, læste forkert :o) Sorry !

    Jeg ville vælge en han - mest baseret på egne erfaringer smiley

    De er self. territoriale og kan strinte.. Men hellere det end en sur brunstig dame..


  • #5   8. jun 2011 Tanja: Ja, det er også det.
    Min hankanin er heller ikke fuldvoksen endnu, kan være det hjælper lidt. Har aldrig haft problemer med strintning med ham - indtil videre.

    Har lige et andet spørgsmål også. Hver dag når vejret tillader det, tager jeg min kanin med hen på en kæmpestor græsplæne, hvor han får lov til at spæne rundt - helt frit, dog med sele men uden snor. Han løber ikke væk fra mig, han kommer aldrig tilbage til mig. Det er så kært og han elsker det. Han laver altid badutspring smiley

    Nå, men spørgsmålet er, om jeg også kan gøre det med en kanin nummer to? Altså kan jeg godt tage min ene kanin med, lade ham rende lidt, hvorefter det så er kanin nummer to's tur? - Altså jeg tænker på om der kan være et problem med hensyn til at den ene kanin kan lugte den anden "på mig".


  • #6   8. jun 2011 Jeg ville overveje at kastrere min han, og så anskaffe mig en hun smiley Jeg har dårlig erfaring af to hanner som indekaniner samtidig, begge mine strintede ekstremt meget hvilket var ret ulækkert i længden smiley Det er ikke alle hunner der bliver sure under brunst selvom der står en han ved siden af smiley

  • #7   8. jun 2011 Jeg har en han og hun indenfor smiley Hunnen bor ovenover hannen smiley
    Der er ingen der er påvirket af hinanden, med mindre hunnen er ude at løbe smiley


  • #8   8. jun 2011 Okay, så vil det måske i virkeligheden være bedst med en hun smiley Er det ikke synd for hannen hvis han kan se ind til hunnen og omvendt? Eller hvad.... smiley

  • #9   9. jun 2011 Hvis de står så de kan se hinanden, vil han nok hele tiden forsøge at parre hunnen og hele tiden forsøge at komme indtil hende.

    Så hvis de skal stå så de kan se hinanden, synes jeg enten du skal have en han, eller kastrere din han og købe en hun.
    (Også selvom jeg er imod kastrering)

    Men det er meget individuelt fra kanin til kanin smiley


  • #10   9. jun 2011 jeg ville nok vælge en hun kanin

  • #11   9. jun 2011 Stald Malega: Ja, det var nemlig også det jeg tænkte.

    Helle: Okay, hvorfor ville du vælge en hun frem for en han? smiley


  • #12   9. jun 2011 ved det ik er mest til hun kaniner end han

Kommentér på:
Kanin 2

Annonce