{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin og Skæl??
  • #1   1. maj 2011 Jeg har aldrig hørt at de skulle kunne udvikle skæl fra hø.
    Du kan prøve at vaske den, men at den har fået skæl kan jo feks også skyldes sellnick.


  • #2   1. maj 2011 Prøv og vaske den i nizoral 1% det købes på apoteket og er mod skæl smiley

  • #3   1. maj 2011 Mit marsvin er ikke helt tamt endnu, så har I nogle råd til hvordan man evt. får den i et bad? smiley

  • #4   4. maj 2011 marsvin som er tamme, vil ikke være meget nemmere at vaske end et der ikke er, for jeg har aldrig set nogen der var glade for det smiley

    men når jeg bader mine, så proppen i håndvasken, et håndklæde ned i bunden (de de kan stå fast, håndklædet må være et de godt må grisse til), så fylder jeg håndvasken med lunkent vand så det går op til lidt over deres mave. Så øser jeg vandet fra vasken over dem med hånden og vasker dem på den måde. bruger jeg sæbe (hvilket er noget nær aldrig, men nu er det jo også kun hvis mine lugter eller ser snavsede ud i pelsen at de kommer i bad) så plejer jeg at gøre det samme, indtil de skal have vasket det ud af pelsen igen. så lukker jeg vandet ud, og fjerner håndklædet, og skyleer dem forsigtigt under vandhanen (HUSK: LUNKENT VAND!), til al sæben er ude igen.

    Der efter bliver de tørret grundigt i håndklæder, og hvis det er koldt vejr, så gør jeg dem helt tørre med en hårtørrer (vær opmærksom på at maven og især under for- og bagben er sværre at gøre helt tørre.)


  • #5   4. maj 2011 Marsvinet må udenærkes bades i varmt vand. Men det skal naturligvis ikke være så varmt du selv brænder fingerne men kan du have hænderne unger vandet uden at føle ubehag så kan marsvinet også.

    Derudover så bør du i min verden altid føntørre dit marsvin. Et fugtigt marsvin i et bur er lige til en gang lungebetændelse. Og du kan altid få marsvinet tørt det kræver bare du føntørre længe nok.

    Se evetnuetl den her guide: (link fjernet)


  • #6   4. maj 2011 Man siger vandet skal være babyvarmt.

  • #7   5. maj 2011 Altså mine marsvin har ikke noget imod at komme i bad, men de kan tilgengæld ikke li at blive tørret, og bruger altid føntørre . Og jeg holder dem i hånden så de lænder sig i min hånd, for så er de mere trykke ved situationen, og ellers så gå ind på youtube og kig, ved der ligger nogen videoer på engelsk, om hvordan man kan bade sit marsvin .

  • #8   5. maj 2011 Og min den mindste har os skæl, men det er mere i perioder .

  • #9   7. maj 2011 Jeg har været til dyrlæge med Mickey, og det var godt jeg kom afsted, for det var begyndelsen til Sellnick. Han havde heldigvis ikke nogle sår endnu, og hans pels ser allerede bedre ud efter de to indsprøjtninger han fik forleden. smiley

  • #10   7. maj 2011 Hvordan ved man så om det er sellnick ?

  • #11   7. maj 2011 Det ved man ikke med sikkerhed. Man skal til dyrlægen og have taget en prøve. Men sellnick miden lever dybt i huden så ofte vil de prøver komme retur negative. Derfor behandler man på mistanken om sellnick.



  • #12   7. maj 2011 Foder med meget korn, skulle efter sigende kunne give skæl.

  • #13   8. maj 2011 Mickey's tidligere ejer har fortalt at der er noget i høet som også kan give skæl. Men Marsvin kan jo ikke undvære hø. Min dyrlæge tog en prøve og der kunne han se at der var et par mider i, så Mickey fik to indsprøjtninger. En antibiotika og en kløedæmpende. Hans pels ser allerede mere normal ud igen, og han kan også sove lidt længere af gangen.

  • #14   8. maj 2011 Der har den tidligere ejer altså fået galt fat i det. Der er intet i høet, der giver kløe medmindre man får hø med utøj i. Og det gør man normalt ikke. Mon ikke den tidligere ejer tænker på det misvisende ord hømider. For de kommer ikke fra høet og giver ikke kløe.

    Men i hvertfald er det da godt du kom til dyrlægen. Sellnick ligger latent i dyrene. Det vil sige alle dyr sådan set har sellnick som ligger i dvale uden måske nogen sinde at komme i udbrud. mens ved nogle kommer det i udbrud.


  • #15   8. maj 2011 Sortfod: Hvordan kan det være at alle gnavere har det liggende? Han er snart ved at være sig selv igen smiley

  • #16   8. maj 2011 Aner det ikke. Aner ikke om alle gnaverer har det liggende. Kender kun til det i forhold til marsvin

Kommentér på:
Marsvin og Skæl??

Annonce