{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skæl (marsvin)
  • #1   11. aug 2011 er huden rød, og ireteret, eventuel fortykket?

  • #2   12. aug 2011 Køb noget gnavershampoo og prøv at give ham et bad. Det hjalp på mit marsvin. Ellers skal du afsted til dyrlægen og få det tjekket for Sellnick.

  • #3   12. aug 2011 jeg vil så lige indskyde at de shampoos der hedder gnavershampool, ikke altid er kompatible med marsvinets ph-værdi, og kan derfor resultere i udtørret ud, skæl og irriteret hud.

    Der er nogen stykker fra KW, der er gode til marsvin. Igen, absolut ikke deres gnavershampoo, men f.ex. er citronshampooen og medicinshampooen gode.


  • #4   12. aug 2011 Nu er marsvin jo forskellige, og derfor kan man ikke skære alle over en kam. Det er forskelligt hvad de kan tåle og hvad de ikke kan tåle. Jeg skriver hvad jeg har bemærket virker ved mit. Han har ikke haft skæl siden jeg gav ham et bad. Første gang var han til dyrlægen og der var det begyndene Sellnick, som han blev behandlet for. 2 gang gav jeg ham et bad, med ovenstående shampoo og han har ikke haft skæl siden.

    Der står følgende på shampooen:
    KW Gnaver Shampoo er ekstra mild, så irritation af øjne og hud undgås. Fjerner lugt og skæl og efterlader pelsen blød og meget glansfuld.
    Det kan jeg kun sige ja til, at den gør. Den er købt i Maxi Zoo.


  • #5   12. aug 2011 Bruger du savsmuld i bunden af buret? Der er nogle marsvin der ikke kan tåle alt det støv der kan komme fra savsmuld.

  • #6   12. aug 2011 anne p - ser du nogen steder at jeg skærer alle over én kam?

    Mit argument er, at når de garvede folk har erfaring med at den shampoo KAN give hudirritation, så er der ingen grund til at løbe risikoen når der er andre shampoos der ikke har samme negative effekt på nogen marsvin.
    Det vil jo være pænt nederen for dyret, hvis man bader den for at afhjælpe irriteret hud, og den så reagerer negativt på shampooen og ender med endnu mere irriteret hud.


  • #7   12. aug 2011 Jamen hvorfor fortæller de garvede folk så ikke HVOR I køber de ting henne? I stedet for bare at sige at det duer ikke.
    Mickey har ikke fået irriteret hud efter jeg har badet ham med den shampoo, så der kan jeg ikke se noget problem. Tværtimod så har det holdt skæl væk i over en måned.


  • #8   12. aug 2011 hvis du nu havde læst mit indlæg, så nævner jeg jo sjovt nok 2 shampoos fra KW der kan bruges... som alternativ.
    Og kan man finde én KW-shampoo i dyrehandlen, så har de nok med al sandsynlighed flere af de andre.
    At de garvede sandsynligvis køber andre (og dyrere) shampoo over nettet, betyder ikke at alle andre skal - derfor nævner jeg netop alternative KW-shampooer der aldrig giver allergiske reaktioner.

    Det er da osse fint at DIT marsvin ikke har reageret negativt på gnavershampooen, men det ændrer ikke det faktum at mange andre marsvin ikke tåler den.

    Anne P - siden du har haft skudt bl.a. mig i skoene ang. negativitet, så ville det være klædeligt hvis du læste et indlæg ordentligt, inden du begyndte at gætte hvad folk skriver.


  • #9   12. aug 2011 Sweet Leaf: Jeg læser også hvad du skriver og har forstået at du anbefaler citronshampooen og medicinshampoen, men jeg har følt at du kritiserer mig hver gang jeg skriver noget, fordi så duer det og det ikke. Jeg gør alt hvad jeg kan for at mine marsvin har det bedst. Tak for rådene om de andre shampoer. Dem vil jeg kigge på.
    Mickey er et lidt specielt marsvin og der er et eller andet han er overfølsom overfor - derfor er jeg ude og undersøge forskellige ting, og jeg prøver lidt af hvert.

    Hvilke mærker bruger du ellers? Og kender du nogle gode hjemmesider til produkter der har med marsvin at gøre?


  • #10   12. aug 2011 F.eks. har jeg i en lang periode givet ham varmebehandlet hø, fordi det virkede til at han fik skæld at det ikke varmebehandlede hø. Men så begyndte han at få lidt skæld igen, og der gav jeg ham et bad.
    Jeg har også skiftet savsmuld ud med naturpiller. For jeg ønsker ikke at han skal have skæl.


  • #11   12. aug 2011 hvad fodrer du med?
    hvis du fodrer med et produkt der indeholder meget korn, så kan det være derfor... det kan rigtigt mange marsvin heller ikke tåle.

    Du kan snildt nøjes med kw-shampooerne. Ellers er der en del shampoos fra petsilk som jeg selv bruger. Kan ikke lige slynge alle navnene ud, for er i skole (hvor jeg burde arbejde på det projekt som vi skal aflevere kl. 15)


  • #12   12. aug 2011 hov.. du skal lige være obs på den med naturpillerne, de kan godt være hårde ved fusserne.
    Har du evt. prøvet biobase? Det er der mange som er glade for. Og så er der sådan en papir-agtig en, som jeg ikke kan huske hvad hedder.. den fåes i naturfarve, lyseblå, lyserød og en blandet farve. Jeg mener at lux-shoppen har dem.


  • #13   12. aug 2011 Jeg fodrer med Vitakraft den store sæk hvor der udenpå står + C vitamin. Her er en side hvor posen ligner meget:
    http://shop.petworld.dk/product/marsvin/menu-vital-4008239256669.aspx#top

    Hvad er biobase?


  • #14   12. aug 2011 jeg ville nok skifte, for hvis jeg husker korrekt, så er der en hel del korn i den der. Altså der er det som er værre, men der er osse det som er bedre.
    Det åndede er, at de faktisk laver mange gode ting hos vitakraft, men så dukker der nogen ting op ind imellem der er under middel.
    Hvis du gerne vil blive ved mærket, så ville jeg vælge vitakraft regular. Det er sådan nogen grønne kasser med 600g i. Det er så nooooget dyrere på sigt, så mange bruger dem som godbidder - har endnu ikke mødt noget marsvin der ikke er vilde med dem. Har osse hørt godt om deres emotion-serie, men den gad mine ikke spise som godbidder.
    Alternativt kan du kigge på maxizoos eget mærke - multifit - det er ikke helt så skeløjet heller. Eller gå helt over til en fast pille m. c-vitamin. Igen er der så flere mærker.. afhængigt af hvor man bor henne. Meningerne er stadig delte om hvilket der er bedst, så det er nok en smagssag. Af mærker kan nævnes aller mølle, cavia korrel (tror jeg den hedder), tima mega c (zooplus.de) og ovator. Der er nok nogen stykker mere, men kan ikke lige komme på dem.

    Jeg har lidt svært ved at forklare hvad det der biobase er for noget, for jeg bruger det ikke selv. Tror der måske står noget på lux-shoppens side, ellers er der med garanti nogen der kan give en 'produkt-beskrivelse'. Mine egne går på spåner, og har ikke haft nogen problemer med det indtil videre.


  • #16   12. aug 2011 Der er intet med hans hud, men hans pels bliver fedtet af at blive badet, så det har jeg droppet.
    Og han går på hemp strøelse, som han har gjort siden jeg fik ham, og han har aldrig reageret på det.


  • #17   12. aug 2011 det kan godt være... har ik selv brugt det, men bare bemærket det pga farverne.. og set det i bunden af sofies bure smiley

  • #18   12. aug 2011 Biobase er præcis det jeg bruger :b hemp strøelse :b

  • #19   12. aug 2011 Der står en produktbeskrivelse om biobase inde på lux shoppens hjemmeside smiley
    Anne P: Jeg vil også gerne anbefale et foder til dig. Cavia Pro! Det er super godt, og mine marsvin var vilde med det. Det er en fast pille form, som er formet som firkanter. Mine marsvin ville ikke spise de normale marsvine piller, men da de fik serveret det her, var madskålen altid tom efter et stykke tid. Det koster 139 for fem kg mener jeg. Kan købes i plantorama smiley
    Og angående KW gnavershampoo, har jeg heller ikke positivt at sige om den. Jeg bruger i stedet baby shampoo fra matas, det kan også anbefales smiley

    Og så for at vende tilbage til trådstarter: Det ville nok være en god idé at få dit lille dyr til dyrlægen. Det kan meget nemt være skab, som kræver behandling. Men vil ikke udelukke skæld smiley


  • #20   12. aug 2011 Jeg er også enig med Sweet Leafs omkring det mest. Især det med gnaver shampoo'en. Jeg har dog i min tidige tid med marsvin brugt den uden problemer. Men jeg vil derefter ikke løbe risikoen for at marsvinene kunne få iretationer af den.

    Produkterne vi opdrætterer bruger kommer ofte fra http://www.petsilk.dk/shop/frontpage.html

    Det er hunde og katte shampooer hunde og katte er nemlig dem som har den ph værdi som er tættest på marsvin.

    Men for dem som gerne vil går en i dyrebutik og købe deres shampooer vil jeg anbefale citron shampooen fra KW. Den er rigtig god, og marsvinene dufter rigtig godt bagefter.

    Angående foder er cavia korrelt også et godt forslag ved jeg.



  • #21   12. aug 2011 Og til trådstarter:

    Du skriver marsvinet ikke har rød hud, fortykket hud.

    Er huden ireteret, eventuelt med bare pletter eller sår nogen steder?

    Hvis intet af der overstående vil jeg ikke tro det er sellnick. Men da vi kun kan rådgive ud af symptomberne synes jeg bestemt du skulle tage et smut fordi dyrlægen med dit marsvin.

    Så er du helt sikker på det får tjekket igennem hvis nu det er noget sygdoms noget.


Kommentér på:
skæl (marsvin)

Annonce