{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

Marsvin skæl {{forumTopicSubject}}

Hej gg smiley
Et af mine hun marsvin fik skæl for lang tid siden, og jeg har prøvet at vaske det ud med en almindelig skæl shampoo. Men det har ikke virket! Et af mine han marsvin har også fået skæl nu, og nu vil jeg rigtig gerne befri dem for det. Jeg har prøvet at bruge en babyshampoo og gnubbe det godt ind - hvilket heller ikke har hjulpet. Men nu har jeg læst, at man kan bruge en mild hundeshampoo? Er det rigtigt? Og i såfald, kan jeg så bruge denne: http://www.petsilk.dk/shop/bio-med-shampoo-medicinsk-1054p.html ?
Eller er der noget andet jeg skal gøre? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin skæl
  • #1   30. nov 2010 ja, den kan du godt bruge.

    Du er sikker på at det ikke er foderrelateret?
    Hvis du fodrer med for kornholdige produkter, så reagerer mange marsvin med at få udtørret og irriteret hud.. og altså skæl.


  • #2   30. nov 2010 Den tanke har godt nok været inde og vende, og det er helt sikkert derfor. Jeg bruger nemlig ikke de fantastiske c-vitamin piller.. Prøvede engang, men de gad virkelig ikke spise dem, så jeg begyndte at bruge det andet igen, med slik i. Og det er ikke godt, det ved jeg. Lige nu har jeg købt pillerne, og hældt dem oveni for at vende dem til at spise det. Men næh nej. Kan jeg godt bare tage det andet fra, så de kun får pillerne nu? smiley

  • #3   30. nov 2010 Er du sikker på det ikke er sellnick? smiley Da min ene mut havde skæl (han kløede sig også en del), kom han og de andre i behandling for sellnick, og det hjalp.

  • #4   30. nov 2010 Ja, det er jeg. Vi havde et marsvin ude på skolen engang, der var ramt af det sellnick, og sådan ser mine marsvins hudproblem slet ikke ud. Det har heller ikke smittet nogle af de andre marsvin, det her, så jeg ville ikke tro det er sellnick smiley

  • #5   30. nov 2010 Hvordan ser huden ud på marsvin? Er den rød, ireteret? Er den fortykket og hvid eller noget?

  • #6   30. nov 2010 En lille smule rød på Clinton, men Amandas ser normal ud, og så er der bare det skæl der hen over rumpen. Det er stortset der, det sidder på dem begge to

  • #7   30. nov 2010 Helt i ordne - kunne være du bare ikke havde tænkt på det smiley
    Dog vil jeg bare lige nævne, at mit andet marsvin heller ikke var det mindste generet, og det lignede heller ikke sellnick som jeg normalt har oplevet det... Men behandlingen hjalp smiley


  • #8   30. nov 2010 Det kan stadig godt lyde som et tidligt stadie af sellnick. Men ja, prøv at tage det dårlige foder fra dem først og se om det gør en forskel.

Kommentér på:
Marsvin skæl

Annonce