{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Sterilisation af hun kanin {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvis jeg får steriliseret min hun kanin, vil det så få hende til at stoppe med at være så dominerende?
Hun skal tit lige dominerer den kastereret han, de er søskende. Og 1 år gamle.
Jeg ved godt det er baåde for og imod at have kaniner sammen.
Kh Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation af hun kanin
  • #1   23. maj 2018 Det er ingen garanti, da ikke alle kaniner fungerer sammen - det handler rigtig meget om den rette kemi.

    Dog bør de overhovedet ikke gå sammen, når kun den ene er neutraliseret. Det kan give en ret frustreret hun, når hannen ikke fatter/reagerer på at hun f.eks. er i brunst og "gerne vil".


  • #2   23. maj 2018 Esn. Mange tak for svar:D

  • #3   23. maj 2018 Dominansen kan meget vel skyldes stress, fordi at hun ikke er steriliseret. Når man skal have kaniner sammen er det meget vigtigt at de begge bliver neutraliseret.
    Hun er påvirket af hormoner og vil derfor gerne parres. Hun forstår ikke hvorfor han ikke gider parre hende. Måske begynder hun at bide ham, og måske får han bare nok og det ender ud i slåskamp. Husk at kaniner ikke har familiære bånd overhovedet. De ved ikke at de er søskende. Så mit bedste råd er at få dem skilt ad hurtigst muligt, og få hende steriliseret. Hvor meget plads har de?


  • #4   23. maj 2018 Lisa B.
    De har 12 m2 løbegård uden for og bur på 3 m2.
    Tak for svar. Jeg må heller ringe til dyrlægen.
    smiley


  • #5   23. maj 2018 Så er det i hvert fald ikke pladsen der kommer til at skabe konflikter mellem dem smiley

Kommentér på:
Sterilisation af hun kanin

Annonce