{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Helene N
Helene N
Tilmeldt:
7. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Svamp hos marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har købt to marsvineunger hos en dyrehandel (jeg behøver ingen kommentarer omkring det - jeg føler mig på nuværende tidspunkt allerede som lidt af et fjols).
Den ene havde svamp i øret efter nogle dage - det kørte vi til butikken og fik behandlet og fik noget salve med hjem til at smøre med. Nu, en uge efter, har de så begge et lille område med samme symptomer. Altså pelstab og lidt skællet hud med småsår. Dyrene er ellers upåvirket - altså bevæger sig fint, spiser og tager på.
Jeg er naturligvis bekymret - men jeg kan også læse mig frem til at svamp ikke er voldsomt ualmindeligt hos marsvin? Er det rigtigt?
Jeg har taget kontakt til dyrehandlen igen, men er lidt bekymret for om jeg om en uge står med et nyt angreb et andet sted på de små dyr.

Min datter er så ked af det og jeg vil så hjertens gerne give hende noget ro. Er der nogen der har gode råd og erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svamp hos marsvin
  • #1   7. feb 2018 dyrehandlere er ikke dyrlæger. tag til en rigtig dyrlæge med dem

  • Helene N
    Helene N Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   7. feb 2018 Hej Beltane,
    Det er jeg helt enig i - at dyrehandlere ikke er dyrlæger. Men jeg tænker nu at han før har set et svampeangreb. Men måske har du erfaring med behandling af svamp på marsvin?


  • #4   8. feb 2018 Som Fancy Face skriver.

    Det er ikke godt kun at lokal behandle som dyrehandlen gjorde. Svampe sporrene sidder også i resten af pelsen. Og behandler man ikke hele dyret (og makkeren) så vil der ofte opstå svamp på resten af dyret hen af vejen og på makkeren.

    Derfor skal begge dyr vaskes i Imaverol vet som der bliver skrevet.

    Dyrlæge til svamp er dog helt overflødigt, da det behandles med håndkøbs medicin som koster omkring 176 kr. for en flaske.


  • Helene N
    Helene N Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   8. feb 2018 Tusind tak for jeres svar, Von Sortfod og Fancy Face smiley Det er det vi gør.

Kommentér på:
Svamp hos marsvin

Annonce